Tidlig ultralyd

kom nettopp tilbake fra ul og det var ikke mulig å se noe. Jordmor tror jeg kan være kortere på vei, da hun ikke så noe foster. At fosteret ikke har kommet ut fra «veggen» enda. Hun sa at 5+4 er akkurat på grensen til at man kanskje kan se noe..skulle vært 5+6 i dag. Ultralyd ble tatt utvendig. Skulle kanskje vært innvendig?
Uansett, jeg er usikker nå på om alt er ok med graviditeten. Det svarte området inneholder fostervann, men den var mer tynn i formen enda og ikke mer rund. Hun sa at om kanskje 1-2 uker så ser man mer. Så venter til neste ul 21.februar.
Så tidlig er det, så vidt jeg har lest meg frem til, umulig å se noe med utvendig ultralyd.

Så tidlig er det, så vidt jeg har lest meg frem til, umulig å se noe med utvendig ultralyd.
Det er så rart at en jordmor bruker det da, de burde vite bedre. Klamrer meg fast til at det kun var for tidlig og at det ikke ble gjort innvendig ul. 10 dager til neste time er lenge føler jeg. Har time hos en annen klinikk så det blir gjort innvendig. Jordmor jeg var hos i dag hadde kun utvendig.

Det er så rart at en jordmor bruker det da, de burde vite bedre. Klamrer meg fast til at det kun var for tidlig og at det ikke ble gjort innvendig ul. 10 dager til neste time er lenge føler jeg. Har time hos en annen klinikk så det blir gjort innvendig. Jordmor jeg var hos i dag hadde kun utvendig.
Håper og tror at du får bedre bilde av innvendig UL, og du har min fulle støtte i at 10 dager føles lenge :Heartbigred

kom nettopp tilbake fra ul og det var ikke mulig å se noe. Jordmor tror jeg kan være kortere på vei, da hun ikke så noe foster. At fosteret ikke har kommet ut fra «veggen» enda. Hun sa at 5+4 er akkurat på grensen til at man kanskje kan se noe..skulle vært 5+6 i dag. Ultralyd ble tatt utvendig. Skulle kanskje vært innvendig?
Uansett, jeg er usikker nå på om alt er ok med graviditeten. Det svarte området inneholder fostervann, men den var mer tynn i formen enda og ikke mer rund. Hun sa at om kanskje 1-2 uker så ser man mer. Så venter til neste ul 21.februar.
Hadde absolutt ikke tatt en utvendig ultralyd så tidlig. Dette bidrar bare til mer bekymringer enn nødvendig hos den gravide… Så skjønner ikke hvorfor hun ikke tok innvendig.. håper du får tatt innvendig og sett lille slik at du slipper bekymringene❤️

Blir nok tidlig ultralyd her også etterhvert. Sist tok vi uke 8+ ett eller annet og 12+ ett eller annet. Hadde MA før 19-barnet kom, mistet i uke 7, så vil vente til det etter hvertfall.

Hadde absolutt ikke tatt en utvendig ultralyd så tidlig. Dette bidrar bare til mer bekymringer enn nødvendig hos den gravide… Så skjønner ikke hvorfor hun ikke tok innvendig.. håper du får tatt innvendig og sett lille slik at du slipper bekymringene❤️
Tusen takk. Hun hadde ikke utstyr for innvendig ul. Men hun har tilbud om ul fra 6+0. Veldig rart. Jeg har ny ul i en annen klinikk 21.feb. Håper det går bedre da.

Rart at hun tok utvendig så tidlig. Det er jo litt lite til å se selv med innvendig UL. Håper alt er bra-og det er det nok

Skal på ultralyd 6.mars, da skal jeg etter mine beregninger være 7+6. Hadde nylig SA, så får derfor tidlig UL for å sjekke at alt er i orden denne gangen❤️ Ble UL 8+0 pga blødning forrige gang, da var det ingenting å se der…

Rart at hun tok utvendig så tidlig. Det er jo litt lite til å se selv med innvendig UL. Håper alt er bra-og det er det nok
Tusen takk. Etter å ha googlet meg ihjel virker det som det går bra for de fleste hvor det ikke var mulig å se noe så tidlig. Satser på at det går bra :happy: Vi bestemte oss for ny ul på onsdag, da blir det innvendig.

Ser nå at hun ikke hadde utstyr Mich90. Trasig. Det der er jo bare å plage gravide som er tidlig i svangerskapet og skape unødig bekymring.
Ja, syns det var veldig spesielt. Reagerte da jeg ikke fikk beskjed med å kle av meg og spurte henne om det blir utvendig da det er så tidlig. Ved slutten av timen spurte jeg om vi kunne sett bedre med innvendig ul og hun sa man kunne nok sikkert se bedre..men hun hadde det altså ikke:rolleyes:

6 uker i morgen. Har lyst å fære på tidlig UL, men samtidig er det jo ikke så mye å se. Men det er jo godt å se om man finner et bankende hjerte :facepalm: :Heartpink

6 uker i morgen. Har lyst å fære på tidlig UL, men samtidig er det jo ikke så mye å se. Men det er jo godt å se om man finner et bankende hjerte :facepalm: :Heartpink

Samme her, tenker jeg venter til uke 8/9 også en i 12/13. Men har mest lyst til å dra ukentlig, bare for å se :laughing002

Jeg skal på tidlig ultralyd når jeg er 7+0 neste uke. Veldig spent!

Tok ny ultralyd i dag. Dessverre ser det ikke lovende ut. Fant fostersekk som er tom og har blødning i livmoren. Tatt hcg prøver på fredag og i dag. Så får vi se hvordan det går. Enten er jeg tidligere på vei en antatt, eller så er det graviditet utenfor livmor, eller så mister jeg…

Back
Topp