Tidlig ultralyd

Hei,

Var på TUL i går og fikk se et bankende hjerte, men de mente jeg var nesten en uke kortere på vei enn jeg antok. Det ble søkt fødeplass og gynekolog så ingen grunn til bekymring sa hun, men jeg får ikke det å bli satt tilbake fra 6+6 til 6+0 til å stemme. Har stabile sykluser og om det stemmer at jeg er 6+0 må jeg ha testet positivt fryyyktelig tidlig - samt at jeg er rimelig sikker på unnfangelse.

Noen med tilsvarende erfaringer? Ser for meg at dette ikke går veien nå - til tross for at gynekolog mente at størrelse på foster og frekvens på hjertelyd samsvarte :)
Embryoet er så lite at det er ikke sikkert målingene ble gjort hundre prosent riktig. Små marginer på det stadiet. I tillegg utvikler ikke alle embryo seg like raskt i starten.

1.2.276.0.26.1.1.1.2.2023.89.43261.8093113.92012544.jpg
Klarte ikke vente til uke 12. Så i dag var jeg hos ultralydjordmoren i Sandvika. Veldig betryggende å se den lille bamsemumsen, med hjerteaktivitet og den bevegde seg også alt så normalt ut! Fikk tom se i 3D! Utrolig hvor bra utstyr det finnes nå! 3D for 15 år siden var ikke til å sammenligne. Så nå føler jeg at jeg endelig kan begynne å glede meg!

Vis vedlegget 399890
Klarte ikke vente til uke 12. Så i dag var jeg hos ultralydjordmoren i Sandvika. Veldig betryggende å se den lille bamsemumsen, med hjerteaktivitet og den bevegde seg også alt så normalt ut! Fikk tom se i 3D! Utrolig hvor bra utstyr det finnes nå! 3D for 15 år siden var ikke til å sammenligne. Så nå føler jeg at jeg endelig kan begynne å glede meg!
Nydelige lille skatten! Hvor mange uker? :love017

Skal til fastlege fredag. Han er jo veldig intr i svangerskap og har ULapparat. Håper han tar det frem :joyful: han så den sist i uke6

Skulle ønske jeg fikk tatt ul nå, ikke måtte vente til uke 12…men ingen her som har privat UL, prøvde meg hos jm idag om det var mulig å komme inn på sh, men de har for mye å gjøre :wtf:
Får bare nyte deres bilder og være misunnelig:happy:

Ser ut som vi er like langt på vei, hvorfor er du så bekymret og har så ofte UL? Lykke til! :)
Ja, moro at vi er flere som venter tvillinger :Heartred Etter 2 problemfrie svangerskap, begynte jeg plutselig å streve med å forbli gravid. 3 sa og1 MA siste året. Jordmora mi er helt enestående og tar meg inn til kontroll og ul hver uke. Vi følger med at det utvikler seg som det skal og sjekker blodtrykk/urin.

Ja, moro at vi er flere som venter tvillinger :Heartred Etter 2 problemfrie svangerskap, begynte jeg plutselig å streve med å forbli gravid. 3 sa og1 MA siste året. Jordmora mi er helt enestående og tar meg inn til kontroll og ul hver uke. Vi følger med at det utvikler seg som det skal og sjekker blodtrykk/urin.
Så deilig å kunne se at alt går som det skal. Min ultralyd måtte jeg ta på reise, vi bor på et lite sted langt unna en slik mulighet! Har dere tvillinger i familien? Jeg har ennå ikke vært hos lege eller jordmor. Kun en privat UL igår.

Skulle ønske jeg fikk tatt ul nå, ikke måtte vente til uke 12…men ingen her som har privat UL, prøvde meg hos jm idag om det var mulig å komme inn på sh, men de har for mye å gjøre :wtf:
Får bare nyte deres bilder og være misunnelig:happy:
Samme her! Fastlegen min har sendt henvisning til sykehuset hvor jeg bor om tidligere ul, men det er legene på sykehuset som bestemmer om de kan ta inn tidlig ul utenfor det ordinære løpet vistnok, så må nok vente til uke 11+ :smiley-chores007:happy090 om Jeg blir altfor utolmodig bestiller jeg meg en time i en større by og tar meg en roadtrip :-) men det begynner å nærme seg. Ordinær tul 22. mars:smiley-angelic002

Så deilig å kunne se at alt går som det skal. Min ultralyd måtte jeg ta på reise, vi bor på et lite sted langt unna en slik mulighet! Har dere tvillinger i familien? Jeg har ennå ikke vært hos lege eller jordmor. Kun en privat UL igår.
Ja, forstår :) Jeg bor også på et forholdsvis lite sted, men har kort reisevei til jordmor/sykehus. Det er ikke mange steder som har like god kapasitet til så tett oppfølging som vi får her vi bor. Vi har tvillinger på begge sider av familien, men at vi skulle få det selv er jo bare noe vi har tullet med i alle år. Det blir nok flere ultralyder på deg etterhvert også hos lege/jordmor, man følges litt tettere med UL ved tvillingsvangerskap. Spennende uker i vente:Heartred

Samme her! Fastlegen min har sendt henvisning til sykehuset hvor jeg bor om tidligere ul, men det er legene på sykehuset som bestemmer om de kan ta inn tidlig ul utenfor det ordinære løpet vistnok, så må nok vente til uke 11+ :smiley-chores007:happy090 om Jeg blir altfor utolmodig bestiller jeg meg en time i en større by og tar meg en roadtrip :) men det begynner å nærme seg. Ordinær tul 22. mars:smiley-angelic002
Har 27.mars, tiden går jo fort. Men det er noe med det å se at der faktisk er noe inni der…tror det ikke før jeg får se det :hilarious:

Har 27.mars, tiden går jo fort. Men det er noe med det å se at der faktisk er noe inni der…tror det ikke før jeg får se det :hilarious:
Enig - jeg er så kvalm og trøtt at det er noe, men sist svangerskap så opplevde jeg ekstrem kvalme selv om embryoet hadde sluttet å utvikle seg. Så er liksom ingen garanti for at ting går greit inni der :happy090

Back
Topp