Tidlig ultralyd

Freyjaklinikken i Trondheim tar bare 950kr. Alle andre steder jeg har sett har det vært mellom 1200-1500kr :)
 
Jeg har fått time til ultralyd(offentlig) 3. februar. Da er jeg 7+0, om jeg fortsatt er gravid. Skal ha en ultralyd til etter det, og så skal jeg bli henvist til tidlig ultralyd på riksen etter den er gjennomført. Oppfølgingen virker god :Heartred
 
Sniker fra aug.

Jeg fikk henvisning til ul i uke 6 ish for å fastsette hvis langt jeg var på vei.

Sykehuset hadde ikke vurdert henvisningen etter en uke så jeg ringte de. De foreslo selv at de kunne sende henvisningen videre til en privat gynekolog de hadde avtale med. Ringte dit og forklarte situasjonen og at de fikk tilsendt en henvisning, og fikk time dagen etterpå❤️ hadde vel egentlig ingen medisinsk grunn, men han sa han lot henvisningen min stå åpen hvis jeg hadde behov.

I forrige uke fikk jeg endel smerter og tak i magen og ringte dit. Fikk time dagen etter. Viste seg at bebis hadde det strålende, men jeg hadde fått uvi.

Han sa det var veldig viktig å få begynt på antibiotika. Jeg har erfart tidligere at en uvi ble til nyrebekkenbetennelse (i mitt første svangerskap) i uke 26 som endte i premature rier.

Ville bare tipse om at det kan være greit å «pushe» litt på slik at man blir både trodd og får ro i sjela❤️ har nok vært veldig heldig både med gyn og jordmor
 
Flyttet TUL fra uke 8+1 til uke 7+2 og 9+1. Bestilte den ene timen på Oslo Jordmor- og ultralydklinikk, og den andre timen på FAM klinikken. Sist mistet jeg i uke 7+4, så tror det vil gi meg litt mer ro i sjela å få en i uke 8 og en i uke 10 ❤️
 
Har god erfaring med både Oslo jordmor- og ultralydklinikk og Hausken. Har blandet erfaring med Medicus.
 
Jeg var på ultralyd i dag. Det var en liten bønne der- med hjerteslag! ❤️ Men den var visst litt liten til å være uke 7, så jeg må tilbake om en uke for å sjekke veksten. Huff- enda en nervepirrende uke :nailbiting:
 
Jeg var på min andre ul i dag, var på tirsdag da jeg varv6+1, i dag var jeg 7+0. Tirsdag målte den 0.48 cm, i dag 0.57 cm, ingen hjertelyd, må tilbake igjen fredag og da blir det nok bekreftet MA
Så utrolig leit å høre ❤️ Og kjedelig å måtte vente helt til fredag da… Håper det bare er det at de ikke fant hjerteslag nå, men at de finner det på fredag ❤️ Sender deg mange klemmer!
 
Så utrolig leit å høre ❤️ Og kjedelig å måtte vente helt til fredag da… Håper det bare er det at de ikke fant hjerteslag nå, men at de finner det på fredag ❤️ Sender deg mange klemmer!
Tusen takk ❤️ fosteret skulle nok også vært litt større 7+0 og skulle hørt hjerteslag nå dessverre ❤️
 
Jeg var på min andre ul i dag, var på tirsdag da jeg varv6+1, i dag var jeg 7+0. Tirsdag målte den 0.48 cm, i dag 0.57 cm, ingen hjertelyd, må tilbake igjen fredag og da blir det nok bekreftet MA
Ånei!! Så utrolig leit! :Heartpink Og så er det så vanskelig å gå sånn å vente på å få bekreftet det. Da jeg hadde MA sist i høst gikk det tre uker (med en ultralyd hver uke) fra første mistanke om at noe var galt, til det ble konkludert. Det er så vanskelig med den ventingen der. :smiley-angry017
 
Ånei!! Så utrolig leit! :Heartpink Og så er det så vanskelig å gå sånn å vente på å få bekreftet det. Da jeg hadde MA sist i høst gikk det tre uker (med en ultralyd hver uke) fra første mistanke om at noe var galt, til det ble konkludert. Det er så vanskelig med den ventingen der. :smiley-angry017
Ja også er det ikke lett når gynokologen og klinikken fortsatt er positive siden det har vokst. Dem sa: så lenge det vokser er det liv.
 
Tusen takk ❤️ fosteret skulle nok også vært litt større 7+0 og skulle hørt hjerteslag nå dessverre ❤️
Åja.. Uff får så vondt av deg ❤️ Er så utrolig vondt å gå igjennom…❤️
Men har du tatt blodprøver for å måle hcg? Det måtte jeg da jeg fikk påvist MA i fjor..
 
Back
Topp