Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har tatt 3 blodprøver som viste dobbel stigning på 48 timer. Eneste som bekymra meg da var at hcg nivået ligger i nedre sjiktet (som sist da det endte i SA), men ifølge sykepleier og lege trenger det absolutt ikkje å henge sammen, så lenge stigningen er fin.Tar du blodprøver da? Jeg skal prøve å vente med UL til 7+1 (selv om det er sent for å utelukke exu- min exu sprakk 7+3). Men jeg skal ta masse blodprøver i mellomtiden, siden det er liten sjanse for exu hvis stigningen er fin. (Og med exuen så jeg veldig tidlig på blodprøvene at noe var galt).
Hadde en blødning med smerter på ikm og trodde derfor det var vanlig mens og testa ikkje. Når eg begynte å småbø/spotte igjen 2 veker senere tok eg en graviditetstest som var positiv (var da 6 veker). Hadde kramper og småblødninger helt til eggleder sprakk. Blodprøvene viste også at hcg steg for treigt (dobling på 4 dager).Merket dere noe før ul dere som har hatt exu?
Huff det hørtes helt forferdelig ut jeg har hatt mye murringer siden innsett 8g litt av og på verking på begge sider, men ikke noe smerter eller blødningerHadde en blødning med smerter på ikm og trodde derfor det var vanlig mens og testa ikkje. Når eg begynte å småbø/spotte igjen 2 veker senere tok eg en graviditetstest som var positiv (var da 6 veker). Hadde kramper og småblødninger helt til eggleder sprakk. Blodprøvene viste også at hcg steg for treigt (dobling på 4 dager).
Nei, har ikke merket noe egentlig. Men jeg kvekker til hvis jeg kjenner et lite stikk på en side. Men det blir aldri noe mer enn vanlige, små stikk, heldigvis.Har tatt 3 blodprøver som viste dobbel stigning på 48 timer. Eneste som bekymra meg da var at hcg nivået ligger i nedre sjiktet (som sist da det endte i SA), men ifølge sykepleier og lege trenger det absolutt ikkje å henge sammen, så lenge stigningen er fin.
Har du merket noen tegn til exu så langt?
Ja, jeg fikk sterke smerter i hele nedre delen av magen i uke 4. Jeg trodde først det var en kraftig urinveisinfeksjon. I løpet av de neste to ukene mens jeg tok masse blodprøver og UL så hadde jeg smerter som kom og gikk- enten i hele magen eller på høyre siden. Og så- da jeg var 7+3, ble det plutselig kjempevondt på høyre side og det føltes som om jeg skulle besvime- og da hadde egglederen sprukket.Merket dere noe før ul dere som har hatt exu?
Hvor mange ul hadde du forrige gang? Var det noe de kunne ha funnet ut av tidligere enn 14+1?Jeg skal ta kontakt med jordmor eller gynekologisk avdeling etter IKM for å be om mange ultralyder. Gjennomgikk et svangerskapsavbrudd 6. nov da jeg var 14+5, som har satt sine spor i hjertet mitt og hodet mitt Jeg vil ha UL rundt uke 6, 8 og 10. Og «vanlig» tidlig UL rundt uke 12. Får se hvordan det føles rundt uke 12, om jeg trenger noe mer imellom den og OUL.
Hadde UL 8+0 og 8+1. Var ikke noe avvik da, men var nok også for tidlig å se. Og de tok bare en kjapp titt, for å se hvor det lå og om det var hjerteslag. Offentlig UL Mener å huske at jordmor sa at man ikke får sett sånt ordentlig før uke 11. Men jeg tenker mye på MA, som gjør at jeg vil ha ultralyd tidligere enn uke 11. Jeg orker heller ikke å gå i flere uker og tro at alt er bra, men så har det vært dødt i x antall uker… Jeg vil vite ting så tidlig som mulig! Be om flereHvor mange ul hadde du forrige gang? Var det noe de kunne ha funnet ut av tidligere enn 14+1?
Jeg lurer sånn på når jeg vil ha UL.. i hvert fall i uke 8, siden det var da jeg mistet sist… Har vurdert uke 6 og 10 også i tillegg.. Orker ikke å gå igjennom enda en graviditet med et dødt embryo i 5 uker før jeg oppdager det
Da bestilte jeg time til UL 7+4. Første kontroll hos legen er i uke 10+2. Egentlig ville de ikke ha meg inn før uke 11, men da er det vinterferie.
Har ikke så mye å si for meg egentlig, bare irriterer meg litt at de ignorerer retningslinjene.
"Avtal første svangerskapskonsultasjon tidlig.
Ta kontakt med din lokale helsestasjon eller fastlege for å avtale første svangerskapskonsultasjon når du vet at du er gravid. (...) Du bør få timeavtale innen en uke. "
Svangerskapskontroller
Som gravid får du tilbud om 8 gratis svangerskapskontroller. Kontakt lege, jordmor eller helsestasjon så tidlig som mulig for å avtale første kontroll.www.helsenorge.no
Legekontoret sa nei til å ta blodprøven jeg trenger for privat bestilt nipttest selv om jeg har alt utstyret, så nå må jeg på jakt etter en sykepleier som kan stikke meg
Sniker.Da bestilte jeg time til UL 7+4. Første kontroll hos legen er i uke 10+2. Egentlig ville de ikke ha meg inn før uke 11, men da er det vinterferie.
Har ikke så mye å si for meg egentlig, bare irriterer meg litt at de ignorerer retningslinjene.
"Avtal første svangerskapskonsultasjon tidlig.
Ta kontakt med din lokale helsestasjon eller fastlege for å avtale første svangerskapskonsultasjon når du vet at du er gravid. (...) Du bør få timeavtale innen en uke. "
Svangerskapskontroller
Som gravid får du tilbud om 8 gratis svangerskapskontroller. Kontakt lege, jordmor eller helsestasjon så tidlig som mulig for å avtale første kontroll.www.helsenorge.no
Legekontoret sa nei til å ta blodprøven jeg trenger for privat bestilt nipttest selv om jeg har alt utstyret, så nå må jeg på jakt etter en sykepleier som kan stikke meg
Jeg tok utvendig UL 6+4Usikker på når jeg får time denne gangen, men i første svangerskap var jeg på ultralyd 5+4 og så da allerede hjertet slå Det var innvendig ultralyd da, vet ikke om man må være lengere på vei for å se det på utvendig?