Tidlig ultralyd

Har også lyst å bestille en ekstra tidlig ul :) kommer til å få ul og nipt ca uke 11-12 (ikke vært hos lege så ikke henvist enda), men lyst å bestille privat sånn etter 7-8 uker også :)
 
Men nå kommer selvfølgelig angsten inn ❤️ hun sjekket ikke etter hjerteslagene heller, bare plommesekken og at det var noe i fostersekken. Ny ul mandag men har mistet litt håp ❤️
 
Men nå kommer selvfølgelig angsten inn ❤️ hun sjekket ikke etter hjerteslagene heller, bare plommesekken og at det var noe i fostersekken. Ny ul mandag men har mistet litt håp ❤️
Du sa jo hun sa det var for tidlig med hjerteslag siden du bare er 6+0?
Du må bare prøve å slappe av og nyte graviditeten nå. Det er ikke bra for kroppen å stresse. Du kan ikke gjøre noe med det som skjer i kroppen. Kroppen er laget for å lage barn, og kan dette. Det er magi ❤️ Hvis det mot formodning blir en abort, så er det fordi kroppen ikke er fornøyd med utviklingen av embryoet, og du skal være glad kroppen støter det fra seg fremfor at du må bære frem et barn som ikke er levedyktig ❤️ Det er tøft med abort, jeg har vært igjennom det selv, men man får jo ikke gjort noe med det dessverre.. ❤️ Men jo mer du stresser, jo mer påvirker det kroppen
 
Du sa jo hun sa det var for tidlig med hjerteslag siden du bare er 6+0?
Du må bare prøve å slappe av og nyte graviditeten nå. Det er ikke bra for kroppen å stresse. Du kan ikke gjøre noe med det som skjer i kroppen. Kroppen er laget for å lage barn, og kan dette. Det er magi ❤️ Hvis det mot formodning blir en abort, så er det fordi kroppen ikke er fornøyd med utviklingen av embryoet, og du skal være glad kroppen støter det fra seg fremfor at du må bære frem et barn som ikke er levedyktig ❤️ Det er tøft med abort, jeg har vært igjennom det selv, men man får jo ikke gjort noe med det dessverre.. ❤️ Men jo mer du stresser, jo mer påvirker det kroppen
Vanskelig å ikke stresse i en slik prosess ❤️var visst helt naturlig å stresse sa gynokologen. Mistet for 1 år siden i uke 4+5 og dette er vårt siste forsøk så er tungt ❤️
 
Vanskelig å ikke stresse i en slik prosess ❤️var visst helt naturlig å stresse sa gynokologen. Mistet for 1 år siden i uke 4+5 og dette er vårt siste forsøk så er tungt ❤️
Jeg skjønner at det er vanskelig å ikke stresse. Alle vi som har mistet før stresser nok ekstra. Men det var jo veldig gode nyheter på UL i dag- prøv å fokusere på det. At det var noe i livmoren betyr at det ikke er exu! At det var en plommesekk der, som tydeligvis så fin ut, minsker også sjansen for en rekke problemer inklusiv tidlig MA og SA. Dette kan gå veldig bra!
 
Jeg skjønner at det er vanskelig å ikke stresse. Alle vi som har mistet før stresser nok ekstra. Men det var jo veldig gode nyheter på UL i dag- prøv å fokusere på det. At det var noe i livmoren betyr at det ikke er exu! At det var en plommesekk der, som tydeligvis så fin ut, minsker også sjansen for en rekke problemer inklusiv tidlig MA og SA. Dette kan gå veldig bra!
Ja jeg skal prøve ❤️❤️ ja Hu så både plommesekk + fostersekk med foster ❤️ bare redd for ikke å høre hjerteslag mandag ❤️
 
Fikk i dag avslag på tidlig ultralyd i veke 7, selv med henvisning fra fastlege pga tidligere EXU + at dette står i journalen min på sjukehuset. Kapasitetsproblemer var det visst, no som alle får tilbud om UL i veke 11-12. Får kun komme inn dersom det er noe tegn til fare, typ blødning, fall i hcg osv.

Er det flere som har fått avslag?
 
Fikk i dag avslag på tidlig ultralyd i veke 7, selv med henvisning fra fastlege pga tidligere EXU + at dette står i journalen min på sjukehuset. Kapasitetsproblemer var det visst, no som alle får tilbud om UL i veke 11-12. Får kun komme inn dersom det er noe tegn til fare, typ blødning, fall i hcg osv.

Er det flere som har fått avslag?
Tror nok det er ganske vanlig å ikke få dekket tidlig ul , hvis man ikke blør el.l. De aller fleste bestiller jo privat ul selv :)
 
Tror nok det er ganske vanlig å ikke få dekket tidlig ul , hvis man ikke blør el.l. De aller fleste bestiller jo privat ul selv :)
Ja det skjønner eg er standarden :) Bare at eg fikk beskjed fra sjukehuset i desember at eg måtte ta kontakt ved neste graviditet da eg har forhøyet sjanse for exu. Men det har en visst gått vekk fra no i årsskiftet. Får satse på litt ekstra blodprøver kan utelukke nok :)
 
Fikk i dag avslag på tidlig ultralyd i veke 7, selv med henvisning fra fastlege pga tidligere EXU + at dette står i journalen min på sjukehuset. Kapasitetsproblemer var det visst, no som alle får tilbud om UL i veke 11-12. Får kun komme inn dersom det er noe tegn til fare, typ blødning, fall i hcg osv.

Er det flere som har fått avslag?
Huff dette gjør meg bare vondt å lese. Jeg har ikke selv opplevd EXU, men vært gjennom 2 MA, så kan forstå bekymringen du har. Og den følelsen er så vond når man sårt trenger den ekstra oppfølgingen, også skal man ikke få det pga kapasitetsproblemer. Selv går jeg til tett oppfølging og gyno, får TUL i uke 7-8 og i uke 12, dette får jeg dekket (det er ikke på sykehuset) tar alle UL hos min faste gyno, kanskje du skal få legen din til å henvise deg til gyno istede for sykehuset? Evt er det jo mulig å ta det privat men det koster jo gjerne litt
 
Fikk i dag avslag på tidlig ultralyd i veke 7, selv med henvisning fra fastlege pga tidligere EXU + at dette står i journalen min på sjukehuset. Kapasitetsproblemer var det visst, no som alle får tilbud om UL i veke 11-12. Får kun komme inn dersom det er noe tegn til fare, typ blødning, fall i hcg osv.

Er det flere som har fått avslag?
Kjenner jeg blir sint og lei meg på dine vegne :sorry: Be legen sende henvisning til et annet sted. Privat gyn med offentlig avtale feks, de har som oftest bedre kapasitet.

Redd for avslag selv.. men har 2 andre sykehus å velge i, samt privat gyn med offentlig avtale. Så det er håp, håper jeg!! :arghh:
 
Ja det skjønner eg er standarden :) Bare at eg fikk beskjed fra sjukehuset i desember at eg måtte ta kontakt ved neste graviditet da eg har forhøyet sjanse for exu. Men det har en visst gått vekk fra no i årsskiftet. Får satse på litt ekstra blodprøver kan utelukke nok :)
Huffja kjipt :( de burde fulgt med da. Håper den sitter nå ❤️
 
Ang tidlig UL, jeg er gjennom prøverør da så gynokologen min har samarbeid med klinikken min, betaler 67 kr pr ul
 
Fikk i dag avslag på tidlig ultralyd i veke 7, selv med henvisning fra fastlege pga tidligere EXU + at dette står i journalen min på sjukehuset. Kapasitetsproblemer var det visst, no som alle får tilbud om UL i veke 11-12. Får kun komme inn dersom det er noe tegn til fare, typ blødning, fall i hcg osv.

Er det flere som har fått avslag?
Jeg opplevde akkurat det samme. Har hatt exu før og fått beskjed om at jeg skal få tidlig ultralyd for å sjekke for exu ved ny graviditet. Men da jeg ringte sykehuset for et par uker siden sa de det samme til meg- at jeg kun får ultralyd hvis jeg har smerter, blødning eller lignende.

Så istedet har jeg denne gangen tatt tre blodprøver på egen hånd for å monitorere stigning fram til jeg skal på
privat ultralyd i uke 7. God stigning garanterer jo ikke at det ikke er exu, men det reduserer jo risikoen såpass at jeg klarer å vente til uke 7.
 
Jeg fikk beskjed fra gynekolog da jeg mistet i fjor sommer at jeg måtte be om UL i uke 8 hvis jeg ble gravid på nytt.
Fikk henvisning hos fastlegen på mandag og i dag fikk jeg time til 24/01.

Men jeg går på progesteronstøtte og er i tillegg godt over 40 år, så mulig det var årsaken til at jeg fikk tidlig ultralyd.

Jeg gruer meg egentlig bare. Forrige gang jeg var hos denne gynekologen konstaterte han MA:(
 
Jeg fikk beskjed fra gynekolog da jeg mistet i fjor sommer at jeg måtte be om UL i uke 8 hvis jeg ble gravid på nytt.
Fikk henvisning hos fastlegen på mandag og i dag fikk jeg time til 24/01.

Men jeg går på progesteronstøtte og er i tillegg godt over 40 år, så mulig det var årsaken til at jeg fikk tidlig ultralyd.

Jeg gruer meg egentlig bare. Forrige gang jeg var hos denne gynekologen konstaterte han MA:(
Åh samme her. Altså forrige gang jeg var på ul var der ma/sa. (Hadde begynt blø litt før jeg kom) Jeg tar en lutinus pr kveld, også over 40. Og gruer meg veldig. Men skal bestille privat tidlig ul. Ikke lyst å dra til lege enda…
 
Back
Topp