Tidlig ultralyd?

Har time hos gyn. neste veke, for noko anna. Trur de han tar ul i same slengen? Eller burde eg ringe og spørre på forhånd? Har aldri hatt tidlig ultralyd, men kunne godt tenke meg å få sjå et hjerte som slår når eg først skal til gyn:)


Jeg har også time hos gyn når jeg er 7+2, timen er jo for noe annet så lurer veldig på om jeg skal ringe og si fra eller bare møte opp og si at jeg er gravid...
 
Hadde nok fått offentlig, men pga bl.a reisevei velger jeg å ta en privat i uke 7. Hadde MA i august, fikk da vite på TUL i samme uke at fosteret ikke utviklet seg. Kroppen fortsatte å produsere godt med hcg enda 2 uker etter denne ultralyden, så jeg gidder ikke å ta hcg, stoler ikke på den. Ultralyd it is. Tør ikke å satse på at jeg er ordentlig gravid før etter denne UL, så håper disse ukene går litt fort...
 
Da har jeg bestilt time til TUL 28. januar :) Skal være ca 8+1 på det tidspunktet! En måned går vel fort?? :p
 
Bestiller en i uke 12 også jeg :angelic: mannen har akkurat gått opp i lønn, og han sa at det gjør at vi har råd til én ultralyd i måneden :hilarious:
Å så kjent! Dere skal ha en tidlig nå også?
Skal høre med min. Han er sååå klar for alt, så det er så godt ❤️ Mente vi måtte jo ha en tidlig, men tror han tenker det er nok med en rundt 12 :hilarious::hilarious:
 
Å så kjent! Dere skal ha en tidlig nå også?
Skal høre med min. Han er sååå klar for alt, så det er så godt ❤️ Mente vi måtte jo ha en tidlig, men tror han tenker det er nok med en rundt 12 :hilarious::hilarious:

Ja, vil bekrefte at alt står bra til før vi forteller noe til ungene :) Siden dette er tredjemann regner jeg med at det kommer til å vises relativt tidlig! Mener å huske at det vistes rundt uke 10 med nr 2 iallfall..
 
Ja, vil bekrefte at alt står bra til før vi forteller noe til ungene :) Siden dette er tredjemann regner jeg med at det kommer til å vises relativt tidlig! Mener å huske at det vistes rundt uke 10 med nr 2 iallfall..
Samme her, så tenkte å si rundt uke 12, men tror det vil synes tidlig,
Med første var jeg over halvveis før magen kom. Andremann husker jeg ikke helt, men tror det gikk en del raskere :hilarious:
Jeg var helt skrapa da, men nå er jeg mer normal så kanskje jeg er heldig og bare ser litt ubehagelig dvaskete ut og kan skylde på det :hilarious::hilarious:
 
Samme her, så tenkte å si rundt uke 12, men tror det vil synes tidlig,
Med første var jeg over halvveis før magen kom. Andremann husker jeg ikke helt, men tror det gikk en del raskere :hilarious:
Jeg var helt skrapa da, men nå er jeg mer normal så kanskje jeg er heldig og bare ser litt ubehagelig dvaskete ut og kan skylde på det :hilarious::hilarious:

Jeg er tynn, men uten magemuskler, så har ikke sjans til å skjule noe! :hilarious: Dessuten lurer «alle» på om vi kommer til å få en nr 3 eller ikke, så føler folk følger med på magen min, om jeg drikker* spekemat, drikker kaffe osv o_O

Edit: Drikker spekemat faktisk....
 
Last edited:
Jeg er tynn, men uten magemuskler, så har ikke sjans til å skjule noe! :hilarious: Dessuten lurer «alle» på om vi kommer til å få en nr 3 eller ikke, så føler folk følger med på magen min, om jeg drikker spekemat, drikker kaffe osv o_O
Neeei! Folk altså!
Her la magemusklene mine seg utenpå magen forrige graviditet, så spent nå. Ikke like skrapa nå, men fortsatt markert - så det synes godt når jeg legger på meg :hilarious: får følelsen av å føle meg sånn dvaskete da jeg er vant til å være greit gjennomtrent. Og håper ikke jeg blir like brei så jeg ka ha på vanlige klær litt til. Heldigvis en fin tid å gå gravid mtp bekledning ❤️
 
Da fikk jeg time hos sykehuset! 23 dager til første tul, 8+5. Er usikker på om jeg skal ta neste 11+3 eller 12+3, det er eneste mulighet noenlunde lokalt. Jeg har hørt så mye forskjellig om hva som er best. Jeg må vel spørre på første tul hva de anbefaler mtp neste tul.
 
Absolutt! Skjønner meg ikke på de som klarer å vente helt til uke 18 :nailbiting: Får offentlig i uke 8 siden vi mistet sist, og siden jeg skal ta nipt test tenker jeg kanskje droppe privat i uke 12. Sist tok vi privat uke 7, 12 og 3D senere i svangerskapet!
 
Absolutt! Skjønner meg ikke på de som klarer å vente helt til uke 18 :nailbiting: Får offentlig i uke 8 siden vi mistet sist, og siden jeg skal ta nipt test tenker jeg kanskje droppe privat i uke 12. Sist tok vi privat uke 7, 12 og 3D senere i svangerskapet!

Har selv mistet i forrige svangerskap (ma), men er det "nok" å bare miste en gang for å få oppfentlig tul?
Kjenner jeg ikke klarer ikke glede meg før jeg får sett hjerteslag....
 
Har selv mistet i forrige svangerskap (ma), men er det "nok" å bare miste en gang for å få oppfentlig tul?
Kjenner jeg ikke klarer ikke glede meg før jeg får sett hjerteslag....

Jeg får tul offentlig etter en MA, men det varierer fra sted til sted virker det som. Jeg tok kontakt med fastlege for å få henvisning, men det sto i journalen min fra sykehuset at jeg skulle henvises ved nytt svangerskap.
 
Jeg får tul offentlig etter en MA, men det varierer fra sted til sted virker det som. Jeg tok kontakt med fastlege for å få henvisning, men det sto i journalen min fra sykehuset at jeg skulle henvises ved nytt svangerskap.

Kanskje jeg skal prøve jeg også da. En stor belastning, når man er så redd..
Tror ikke det står noe i min journal, men må vel gå an og prøve seg :shy:
 
Kanskje jeg skal prøve jeg også da. En stor belastning, når man er så redd..
Tror ikke det står noe i min journal, men må vel gå an og prøve seg :shy:

Det synes jeg du skal! MA er jo så skummelt fordi man ikke merker at det har gått galt. Jeg husker hvor absurd det føltes etter at jeg fikk vite at det ikke var liv, men kroppen min likevel oppførte seg som om jeg fortsatt var gravid. Det er første gangen jeg virkelig har kjent på at kroppen og hodet ikke jobbet sammen.
 
Har bestilt ul (privat) 18. jan, da er jeg 8+2. Kjenner at jeg plutselig ble ganske nervøs!:nailbiting:
 
Back
Topp