Tidlig ultralyd?

Det synes jeg du skal! MA er jo så skummelt fordi man ikke merker at det har gått galt. Jeg husker hvor absurd det føltes etter at jeg fikk vite at det ikke var liv, men kroppen min likevel oppførte seg som om jeg fortsatt var gravid. Det er første gangen jeg virkelig har kjent på at kroppen og hodet ikke jobbet sammen.

Kjenner meg helt igjen i hvordan du beskriver det, en helt forferdelig følelse...
 
Det synes jeg du skal! MA er jo så skummelt fordi man ikke merker at det har gått galt. Jeg husker hvor absurd det føltes etter at jeg fikk vite at det ikke var liv, men kroppen min likevel oppførte seg som om jeg fortsatt var gravid. Det er første gangen jeg virkelig har kjent på at kroppen og hodet ikke jobbet sammen.
Off, det hørtes veldig tungt ut :Heartred
 
Har bestilt ul (privat) 18. jan, da er jeg 8+2. Kjenner at jeg plutselig ble ganske nervøs!:nailbiting:
Åå, spennande:wideyed:
Me er visst heilt likt me då? 6+0 i dag? :rolleyes:
Tenker å bestille rundt samme tid, men ser det er mangen ledige timar så eg venter litt til:joyful:
 
Åå, spennande:wideyed:
Me er visst heilt likt me då? 6+0 i dag? :rolleyes:
Tenker å bestille rundt samme tid, men ser det er mangen ledige timar så eg venter litt til:joyful:
Ja, 6+0 etter menstermin, men har litt uregelmessige sykluser og ikke helt sikker på eggløsning, så holder åpent at det kanskje ikke er helt nøyaktig :wacky: Så det blir spennende å se hva ul sier!

Hadde egentlig tenkt å vente enda litt lengre med ul, men klarte ikke motstå fristelsen:hilarious:
 
Har selv mistet i forrige svangerskap (ma), men er det "nok" å bare miste en gang for å få oppfentlig tul?
Kjenner jeg ikke klarer ikke glede meg før jeg får sett hjerteslag....
Aner ikke! Gynekologen jeg var hos var i alle fall veldig grei og sa jeg bare kunne kontakte han direkte når jeg ble gravid igjen for tul.. Tror egentlig ikke bare en fører til noe ekstra oppfølging, så tror det kommer an på sted til sted.
 
Aner ikke! Gynekologen jeg var hos var i alle fall veldig grei og sa jeg bare kunne kontakte han direkte når jeg ble gravid igjen for tul.. Tror egentlig ikke bare en fører til noe ekstra oppfølging, så tror det kommer an på sted til sted.

Ja det jeg også har tenkt, mener å ha hørt at en må ha tre? Men jeg prøver meg, værste er at jeg får et nei og da bestiller jeg bare selv... For tul, det skal jeg ha :Heartred
 
Ja det jeg også har tenkt, mener å ha hørt at en må ha tre? Men jeg prøver meg, værste er at jeg får et nei og da bestiller jeg bare selv... For tul, det skal jeg ha :Heartred
Enig! Jeg betalte for private uke 7 og 12 sist. Uaktuelt å vente helt til uke 18!
 
Fått TUL 13.januar, er da i uke 6.
Grunnen er 1 MA og 2 SA i 2020, så får tett oppfølgning nå pga det, og fordi vi ikke har noen barn sammen enda❤️
 
Bestilt time for tul når jeg er 7+0. Og tenker ny tul rundt 12+5. ☺️ Gleder meg veldig! Føles som at ting blir mer ekte ved tanken på å gjøre noe konkret rundt dette. Er første graviditet ☺️
 
Jeg får tul offentlig etter en MA, men det varierer fra sted til sted virker det som. Jeg tok kontakt med fastlege for å få henvisning, men det sto i journalen min fra sykehuset at jeg skulle henvises ved nytt svangerskap.
Jeg spurte fastlegen i går om jeg fikk tul etter en MA, og hun mente det måtte være 3. Virker som det er veldig ulik praksis. Heldigvis kan man jo betale for det selv, men det ville jo vært mest riktig om det var lik praksis. Jeg fyller i tillegg 38 bare noen dager etter termin, så kvalifiserer derfor ikke til KUB og ultralyd der heller..
 
Jeg håper jeg får en tidlig ultralyd hos legen min når jeg er 7+3 hvis han klarer å se noe. Ellers er jeg over 38 så da får jeg kanskje en ultralyd for å sjekke om alt er bra tror jeg..

sniker er du 38 eller mer før du føder har du rett på foster diagnostikk som innebærer en ul. Skal gjøres før uke 14 eller noe sånn.
 
Jeg spurte fastlegen i går om jeg fikk tul etter en MA, og hun mente det måtte være 3. Virker som det er veldig ulik praksis. Heldigvis kan man jo betale for det selv, men det ville jo vært mest riktig om det var lik praksis. Jeg fyller i tillegg 38 bare noen dager etter termin, så kvalifiserer derfor ikke til KUB og ultralyd der heller..

Dette synes jeg er så urettferdig. Jeg har en lokal tilbyder dersom sykehuset hadde avvist henvisningen, noe de heldigvis ikke gjorde. Jeg tenker på de som bor mindre sentralt eller av andre grunner ikke har tilgang til privat tilbyder. En tul burde vært standard etter en MA synes jeg.
 
Jeg spurte fastlegen i går om jeg fikk tul etter en MA, og hun mente det måtte være 3. Virker som det er veldig ulik praksis. Heldigvis kan man jo betale for det selv, men det ville jo vært mest riktig om det var lik praksis. Jeg fyller i tillegg 38 bare noen dager etter termin, så kvalifiserer derfor ikke til KUB og ultralyd der heller..
Jeg har delt en link her tidligere , fastlegen din virker ikke oppdatert. Aldersgrensen er satt til 35
 
Legen min sa jeg kunne få UL så ofte jeg ville når jeg var hos henne. Litt tidlig i dag (4+1), men neste gang jeg er der er jeg bikket 8 uker så håper jeg får sett noe
 
Jeg tenkte én TUL. Er det uke 12 som er lurest?
Man kan vel ta ul når man selv ønsker :) kanskje avhengig av hva man vil med ultralyden? For min del, ville jeg sett om det er liv liksom.. og om det er trygt å dele med familie/venner. Så for min del ønsker jeg en tul i uke 12-13, mest fordi jeg ikke har privat ul i nærheten og må planlegge og reise - hadde jeg hatt i nærheten ville jeg nok tatt en nå og en i uke 12-13 :)
 
Back
Topp