Tidlig ultralyd

Hei! Vi er blitt anbefalt tidlig ultralyd etter forrige svangerskap. Vet noen av dere når man pleier å ta TUL? Når bør jeg kontakte legen min for henvisning? Er 5+1 idag.
 
Hei! Vi er blitt anbefalt tidlig ultralyd etter forrige svangerskap. Vet noen av dere når man pleier å ta TUL? Når bør jeg kontakte legen min for henvisning? Er 5+1 idag.

Du må ha henvisning om du ikke skal ta privat ja. Siden de sier du skal få det vil jeg tro det går greit å be om henvisning fra fastlegen ja. Greit å gjøre det tidlig, for det kan ta litt tid å få time.
 
Hvis man skulle ta ul bare en gang før uke 19 (oul), når bør man helst gjøre det? :)
 
Hvis man skulle ta ul bare en gang før uke 19 (oul), når bør man helst gjøre det? :)
Jeg fikk tips her om dagen om å vente til uke 11/12, for da ser man mye mer, noen ser kjønnet allerede da også. Men så er det om man klarer å vente så lenge da :)
 
Vi var i uke 10 sist tror jeg, da fikk vi se en veldig søt hoppebaby :Heartbigred
 
Skal prøve å få time rundt uke 8 siden vi mistet da sist. Tidligere har fastlegen hatt ul så har sluppet å reise til gyno men han er nå på sykehuset og videreutdanner seg. Vikaren er ganske ubrukelig, men gjør som eg sier heldigvis.
Er risikosvangerskap pga ustabilt stoffskifte så blir tett oppfølging med tul og mye blodprøver osv på sykehuset.
 
Tidlig ul blir tatt vaginalt eller utenpå? Jeg har blitt henvist til tidlig ul,da jeg har blitt gravid på pilla og ikke vet hvor langt jeg kan være.
 
Tidlig ul blir tatt vaginalt eller utenpå? Jeg har blitt henvist til tidlig ul,da jeg har blitt gravid på pilla og ikke vet hvor langt jeg kan være.
Den pleier som oftes og gjøre det innvendig før uke 12, men jeg har tatt kun på magen så fint da også. Ene utsalgsstedet her tar ikke innvendig ul
 
Tidlig ul blir tatt vaginalt eller utenpå? Jeg har blitt henvist til tidlig ul,da jeg har blitt gravid på pilla og ikke vet hvor langt jeg kan være.

Før har de prøvd utvendig først, men som regel må de ta innvendig for å se skikkelig hvis det er tidlig.
 
Har vært på TUL 6+3 en gang og da så vi ikke særlig mye. Gyn sa også at hun ikke kunne si noe om hvordan det lå an pga blødninger og anbefalte ny ul etter 2-3 uker. Så var litt bortkasta på et vis, men så hjerte som slo fint da.

Var i uke 9 sist, da klarte jeg ikke vente mer, og så igjen i uke 12. Tror og håper jeg skal klare å vente til uke 11-13 denne gangen. Så lenge det ikke er noe som tilsier at jeg bør ta det før, så tenker jeg at det kan være greit. fastlegen min har også ul apparat, men han kan ikke noe om det, så jeg kommer ikke til å be han sjekke. Da får han heller henvise meg til noen andre.
 
Vi får krysse fingrene! Hvor langt er du på vei da?
Jeg tror at jeg er 6+1 idag og 8+1 den 20. januar! Er spent på hva de sier om hvor langt på vei jeg er og om jeg eventuelt får noe endret termindato. Har bare hatt en mens etter avsluttet p-piller så er usikker på syklus.
 
Jeg tror at jeg er 6+1 idag og 8+1 den 20. januar! Er spent på hva de sier om hvor langt på vei jeg er og om jeg eventuelt får noe endret termindato. Har bare hatt en mens etter avsluttet p-piller så er usikker på syklus.
Samme her, hadde siste mens 21. November, men sykluslengden har variert litt, så ikke 100 % sikker. Men tror jeg er 8+4 da. Blir spennende å få sett mini :)
 
Hvis jeg bestiller ultralyd i uke 10+x, hva er da sannsynligheten for at det blir innvendig ultralyd? :shy: Sist svangerskap fikk jeg innvendig på tul, men husker ikke hvilken uke jeg var i.. Husker bare jeg ble overraska da jeg kom dit og fikk høre det skulle være innvendig.. Har ikke så veldig lyst på det nå igjen :angelic: Ikke at det er full krise, men hvis jeg kan unngå det ved å vente en uke, så gjør jeg kanskje heller det :p
 
Hvis jeg bestiller ultralyd i uke 10+x, hva er da sannsynligheten for at det blir innvendig ultralyd? :shy: Sist svangerskap fikk jeg innvendig på tul, men husker ikke hvilken uke jeg var i.. Husker bare jeg ble overraska da jeg kom dit og fikk høre det skulle være innvendig.. Har ikke så veldig lyst på det nå igjen :angelic: Ikke at det er full krise, men hvis jeg kan unngå det ved å vente en uke, så gjør jeg kanskje heller det :p

Jeg var på tul i uke 8 og 12, 8 var innvendig, mens 12 var utvendig. Jeg vet ikke om det var til så mye hjelp :p Tror det er ulik praksis overalt da! Jeg hadde bakovervendt livmor, vanskelig å se noe utvendig i uke 8, mens i uke 12 var det ingen problem :)
 
Back
Topp