**Tidlig ultralyd**

Var hos legen idag for å ta diverse blodprøver..skal tilbake når jeg er 9+5, mulig han tar ul da, men skal ta ul rundt uke 12, han mente at det er da man får mest oversikt over alt..han jobber som privat gynekolog i tillegg til å være fastlege..så han følger opp alt :)

Noen som vet når kjønnsorganene utvikles og når dette evt kan sees på ultralyd? :D

hørt om noen som har sett rundt uke 13-14..

Mener jeg har lest at man kan se det før det er gått 12 uker, men ikke har lov å si noe om det før etter 12 uker for å unngå at folk velger å beholde etter kjønn.. Men lurer på når, det stod det nemlig ingenting om:)

Var me lege i dag pga. litt friskt blod i går og i dag. Blei da henvist til gynekolog for å sikkre at alt va bra. Fikk time me d samme:)
Då fikk ej sjå ei lita bønne me stort bankande hjerte so hadde d fint i si lille fosterbobble ^^,

Var me lege i dag pga. litt friskt blod i går og i dag. Blei da henvist til gynekolog for å sikkre at alt va bra. Fikk time me d samme:)
Då fikk ej sjå ei lita bønne me stort bankande hjerte so hadde d fint i si lille fosterbobble ^^,
Så godt å høre. :-) Hvor langt på vei et du? Sa legen noe om årsaken til blødningene? Jeg har og blødd litt, og skal på ultralyd i morgen.

Appen <3

Så godt å høre. :-) Hvor langt på vei et du? Sa legen noe om årsaken til blødningene? Jeg har og blødd litt, og skal på ultralyd i morgen.

Appen <3

I følge appen min e ej 7+2 men i følge måla på "bønna" e ej 6+4 :) nei trur d va bære litt festeblødning eller livmora utvida sej blødning, men sia alt såg bra ut kryssa ej fingrane for at d helde sej sann til oktober :)

Så bra! <3

Drar dere på privat ultralyd eller via lege/jordmor?
Jeg har fått time hos jordmor den 18 mars. Regner med ultralyd blir etter besøk hos henne..
Får man dra på tidlig UL om man vil, eller må man ha en god grunn?
Jeg vil så gjærne dra å se, da jeg ikke helt vet hvor langt jeg er på vei, bare ca..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vedlegg

• 1392816986894.jpg
    1392816986894.jpg
    43,2 KB · Visninger: 41
vi har fått time med gyn. 3/3... da er jeg 8+2 :) er heldigvis 4 uker tidligere enn sist da vi mistet i uke 12

Vi fikk se et bankende hjerte på ultralyd i dag. Den lille er 4,3 mm. <3 :-D

Appen <3

Åh! So gøy! Deilig ka? ♡ 4,3mm e jo ei lita fin ert d ;) sa gynekolog nåke om kor langt du va på vei? :) me tanke på lengda? :)

Åh! So gøy! Deilig ka? ♡ 4,3mm e jo ei lita fin ert d ;) sa gynekolog nåke om kor langt du va på vei? :) me tanke på lengda? :)
Nei, hun ville ikke si noe om det. Det kunne variere mye hørtes det ut som. :) Sa de noe til deg?

Nei, hun ville ikke si noe om det. Det kunne variere mye hørtes det ut som. :) Sa de noe til deg?

Målte "bønna" til ca 7mm å da sa han at ej va ca 5 daga mindre på vei. Men en veit jo aldri før dei fe målt den etter uke 12 sa gynekologe :)

Hadde første UL 14. februar,da var jeg 4+3. Hvor jeg kunne se hvor vår lille spire skal gro,og vi fikk beskjed om at nå i disse dager så vil hjertet begynne å slå. Neste UL er 12 ukers kontroll den 9. april. Håper tiden går fort :)

Litt på siden kanskje, men går dere privat eller har dere fått henvisning fra lege? Jeg vil så gjerne ha tidlig UL pga SA forrige gang, men er litt redd for å spørre :P

Litt på siden kanskje, men går dere privat eller har dere fått henvisning fra lege? Jeg vil så gjerne ha tidlig UL pga SA forrige gang, men er litt redd for å spørre :p
Jeg spurte legen om det jeg. siden jeg hadde mistet hadde var jeg så redd og ønsket tidelig ul. Hun sa jeg hadde rett på det siden det hadde vært noen SA tidligere, men hun ville vente til jeg var 8-9 uker på vei

Jeg skal på tidlig ultralyd, får vite datoen imorgen :)

Back
Topp