**Tidlig ultralyd**

Jeg skal på ny UL (privat) den 4/4 - da er jeg 13+2 på vei :)
 
Jeg har bestilt meg tidlig ul til torsdag! :D Gleder meg! Tenk om det er flere inni der!
 
Var til legen i dag, og han skal henvise til tidlig ul i neste uke (uke 9). Spennende :)
Noe spesiell grunn til at du fikk henvisning? :) Eller bare ba du om det?
 
Noe spesiell grunn til at du fikk henvisning? :) Eller bare ba du om det?

Jeg hadde en liten blødning forrige helg. Selv om legen mente det ikke var noe fikk jeg ul for "sikkerhets skyld" - mest for å slippe å bekymre meg :) Det var snille legen sitt forslag, men jeg sa selvfølgelig gjerne gjerne tusen takk :)
 
Jeg har bestilt meg tidlig ul til torsdag! :D Gleder meg! Tenk om det er flere inni der!

Lykke til :) Har du en mistanke om flere? Jeg ble plutselig litt redd for det samme, for i følge legen min var hCG på 200000 allerede ved 7+2, men jeg tenkte ikke over det der og da. Nå leser jeg at det kan være et tegn på tvillinggraviditet (men at det også bare kan bety ingenting)!
 
Lykke til :) Har du en mistanke om flere? Jeg ble plutselig litt redd for det samme, for i følge legen min var hCG på 200000 allerede ved 7+2, men jeg tenkte ikke over det der og da. Nå leser jeg at det kan være et tegn på tvillinggraviditet (men at det også bare kan bety ingenting)!
Nei har ingen mistanker om flere :) Men det KAN jo skje! Tenk så koselig! :D Oi ja, det er vel ganske høy hcg ja!
 
Nei har ingen mistanker om flere :) Men det KAN jo skje! Tenk så koselig! :D Oi ja, det er vel ganske høy hcg ja!

Hehe, ja man vet ikke før man har sjekket med ultralyd uansett! Nå ble jeg ekstra glad for at jeg får mulighet for tidlig ul :) Har ikke helt udelt positive tanker rundt det med tvillinger, husker på når mamma gikk gravid med mine småsøsken som er tvillinger - og ikke minst kaoset i årene etterpå;) Samtidig et det jo litt spesielt og ekstra fint :) Så lenge man får barn, og de er friske, får man vel være glad til :D
 
Vi var på ul i dag, og fikk hverken se hjertebank eller foster...har en muskelknute som ligger i veien som lager skygger på bildet slik at legen kom ikke skikkelig til :cool: det såg også ut som at jeg ikke var lenger enn maks 6 uker (var regnet til 8+2) så fikk ny time om en uke for å se om det har vært utvikling eller om det er ma igjen :(
 
Jeg var på ul i dag:)! Der var det et lite knøtt som hadde det bra:)!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
24/2 da er jeg 7+3 :) grugleder meg veldig !

Hva fikk du sett? Skal også på ul når jeg er 7+3 :) veldig spent :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hva fikk du sett? Skal også på ul når jeg er 7+3 :) veldig spent :)


Sent from my iPhone using BV Forum
Så et liten strek på ca 10 mm og plommesekken. Så og hørte hjertet ;)
 
Var hos legen på tirsdag, og han sa han skulle sende henvisning til UL i uke 12 siden jeg mistet i høst og er 35 år. Hadde tenkt å bestille privat for trodde ikke jeg ville få henvisning, så ble positivt overrasket :)

Nå venter jeg i spenning på brev med dato fra sykehuset :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg laget egen tråd, men var på ul idag <3 Alt var i orden!

-Taster fra appen-
 
Skal på tidlig ul . Er da 12+5 31 mars! :) skal på mange ul fremover pga forrige svangerskap :)
 
Jeg har ikke fått tilbud om annen ultralyd enn den som er i uke 18. Anbefales det å bestille tidlig ultralyd, eller er dette for de som har en spesiell grunn til det? (Jeg er førstegangsgravid og har ikke fått annen info av legen enn at jeg skal til legen 31. mars for svangerskapskontroll)
 
Jeg har ikke fått tilbud om annen ultralyd enn den som er i uke 18. Anbefales det å bestille tidlig ultralyd, eller er dette for de som har en spesiell grunn til det? (Jeg er førstegangsgravid og har ikke fått annen info av legen enn at jeg skal til legen 31. mars for svangerskapskontroll)
I utgangspunktet får man kun en ul i løpet av svangerskapet og det er i uke 18-20. Noen får tilbud om tidlig ul grunnet tidligere ma-er, sa-er, foster med avvik osv. Dersom du ikke har "krav" på dette kan du likevel betale for privat ul hos en gyn eller jordmor. Det koster som regel rundt 1000 kr. Det er absolutt ikke nødvendig, men en del ønsker det for å vite at alt er bra der inne. Dersom du ikke er spesielt bekymret er det bare å vente og nyte graviditeten.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har ikke fått tilbud om annen ultralyd enn den som er i uke 18. Anbefales det å bestille tidlig ultralyd, eller er dette for de som har en spesiell grunn til det? (Jeg er førstegangsgravid og har ikke fått annen info av legen enn at jeg skal til legen 31. mars for svangerskapskontroll)
Jeg dro på tidlig ul selv, for å berolige meg selv. Vi har prøvd lenge og jeg klarte nesten ikke tro at det var noen der inne. På førstegangskontroll eller hos jordmor vil de lytte etter hjertelyd :) Det er jo også en bekreftelse på at det er noen der inne, og at det lever :)

-Taster fra appen-
 
Back
Topp