Tidlig UL

Dropper TUL? Er det lov å spørre hvorfor? :)

Tok ikke med storesøstera heller... trodde ikke jeg kom så tidlig til legen så derfor jeg bestilte denne ganga.... siden det blei samme dag så kan jeg ikke gå på to ting føler jeg uten mistanke på jobb [emoji28]

Har ny fastlege så vet ikke sikkert, men tror kanskje de har utstyr der for UL...

Så frustrert.. jeg får lyst til å grine.. :sorry:

Ringte gyn på sykehuset i dag og spurte om jeg hadde fått time til TUL. 19 november kl 13:30...

Da er jeg trolig over 12 uker på vei, og jeg ble henvist for å finne ut når jeg skulle ta 12-ukersblodprøvene.
Så jeg kontaktet fastlegen min, for å høre hva jeg skal gjøre i forhold til de blodprøvene.. En eller annen på kontoret svarte at jeg fikk regne ut i fra siste mens.. Vel, om jeg skal ta utgangspunkt i siste normale blødning, da er jeg faktisk 14 uker på vei allerede. Så jeg sendte svar om det.. Da henviste de meg til privat ultralyd til 1100,-
Men jeg har jo fått ultralydtime, bare sent.. eneste jeg lurte på var om legen min kunne sende inn ønske om å få den tidligere...

Så da sendte jeg melding om at jeg ga opp.. Og da ringte damen meg og etter litt frem og tilbake foreslo hun å sende forespørselen til fastlegen min, så fikk hun ta seg av det.. :schocked028

Ringte gyn på sykehuset i dag og spurte om jeg hadde fått time til TUL. 19 november kl 13:30...

Da er jeg trolig over 12 uker på vei, og jeg ble henvist for å finne ut når jeg skulle ta 12-ukersblodprøvene.
Så jeg kontaktet fastlegen min, for å høre hva jeg skal gjøre i forhold til de blodprøvene.. En eller annen på kontoret svarte at jeg fikk regne ut i fra siste mens.. Vel, om jeg skal ta utgangspunkt i siste normale blødning, da er jeg faktisk 14 uker på vei allerede. Så jeg sendte svar om det.. Da henviste de meg til privat ultralyd til 1100,-
Men jeg har jo fått ultralydtime, bare sent.. eneste jeg lurte på var om legen min kunne sende inn ønske om å få den tidligere...

Så da sendte jeg melding om at jeg ga opp.. Og da ringte damen meg og etter litt frem og tilbake foreslo hun å sende forespørselen til fastlegen min, så fikk hun ta seg av det.. :schocked028
Håper du får en før det. Jeg fikk om 3 uker, da er jeg 8+2 og det er liksom det tidligste gyn ville ta. :)

Da hadde jeg rett og slett bare tatt privat. Time på dagen [emoji4]

Må jo være litt ålreit å kunne forholde seg til en termin [emoji4]

Der var det hjerteslag!!!! [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Vis vedlegget 278670

Herregud for en lettelse!!! Hun satte meg tilbake 2 dager, men det stemmer ikke med målene fra torsdag og eggløsning. Hun var heller ikke så nøye så da blir det fort feil når alt er så lite. Forholder meg fortsatt til 6+1 inntil videre [emoji4]

Nå er sjansen for abort sterkt redusert. Må bare prøve å huske det [emoji173]️

Neste UL er mandag om en uke - 29.10.18

Gratulerer! <3
Får man så ofte UL normalt, eller er det pga risiko?

Gratulerer! <3
Får man så ofte UL normalt, eller er det pga risiko?

Nei, det er ikke normalt. Har ikke noe høyere risiko enn andre kvinner under 30 da de ikke finner noe galt med meg eller kjæresten, men jeg har en historikk. Dette er min fjerde graviditet i år etter 2 MA og 1 SA så jeg får den oppfølgingen jeg har behov for. Akkurat nå innebærer det ukentlige ultralyder :)

Nei, det er ikke normalt. Har ikke noe høyere risiko enn andre kvinner under 30 da de ikke finner noe galt med meg eller kjæresten, men jeg har en historikk. Dette er min fjerde graviditet i år etter 2 MA og 1 SA så jeg får den oppfølgingen jeg har behov for. Akkurat nå innebærer det ukentlige ultralyder :)

Det må være en god følelse å bli fulgt opp så tett! Krysser fingre og tær for dere :)

Ser det er utrolig mange som drar til TUL før uke 8. Er det noe dere bestilte privat? For den IVF klinikken anbefalte meg var i uke 8 ihvertfall!

Ser det er utrolig mange som drar til TUL før uke 8. Er det noe dere bestilte privat? For den IVF klinikken anbefalte meg var i uke 8 ihvertfall!
Min gyn vil ikke før i uke 8, så blir om 3 uker. Er muligens fordi at det ikke er noe garanti å høre hjerteslag før den tiden ved ultralyd. Veldig individuelt. Tror det er sikrere i uke 8 rett og slett.
Så vi har bestemt oss for å ikke gå privat og heller ha tålmodighet.

Jeg bestilte privat til uke 8+0, men i dag ble jeg av fastlege henvist til tul fordi jeg siden onsdag har hatt smerter (mest sannsynlig luftsmerter) og det har blitt flere ganger om dagen de siste 2 dagene. Hun likte ikke at jeg hadde såpass smerter uansett hva det var, så ville sjekke at alt er som det skal. Hun mente jeg ville få time i løpet av denne uka og jeg er 6+0 i morgen. Håper på fredag så jeg er lengst mulig på vei før jeg skal dit slik at sannsynligheten for å se noe øker. Tror noen bestiller privat selv fordi de gjerne vil se om det er noe, mens andre (sånn som meg) blir henvist for å se at alt er som det skal.

Back
Topp