Tidlig UL

Så bra!! Gratulerer! Stemte termin og sånt?

ja det stämte! Hon sa att jag muligens var en dag eller to lenger än jag har räknat och det är absolut mulighet för siden jag ikke testet efter EL denna gången. men jag behåller termin 10/6 än så länge så får dem heller flytta mig på OUL. Kjipt å flytta frem nå, for å så måtte flytta tillbaka kanske :Heartpink
 
Ser det er utrolig mange som drar til TUL før uke 8. Er det noe dere bestilte privat? For den IVF klinikken anbefalte meg var i uke 8 ihvertfall!
Min gyn vil ikke før i uke 8, så blir om 3 uker. Er muligens fordi at det ikke er noe garanti å høre hjerteslag før den tiden ved ultralyd. Veldig individuelt. Tror det er sikrere i uke 8 rett og slett.
Så vi har bestemt oss for å ikke gå privat og heller ha tålmodighet.

Ja, vi var inne på 6+1 og kunne ikke høre hjerteslag enda... Så tålmodighet er en dyd!!
 
Jeg fikk plutselig tul i dag, var ikke forberedt på det i det hele tatt. Hadde time på sykehuset hos legen som utførte keisersnittet forrige gang for å finne ut når/om jeg skal gå på blodfortynnende, trodde det skulle være en samtale om forrige svangerskap og slik, men neida, rett inn til ul som jeg ikke var forberedt på og rett ut igjen. Ikke imponert!! MEN jeg så et hjerte som banket❤️

Legen prøvde med utvendig først og man så faktisk mye mer enn jeg hadde trodd! Men hun ville prøve innvendig for å se mer. Hun målte fosterhulen og den tilsvarte 7 uker, men embryoet målte hun til 3,6 (eller noe sånt) og sa at det tilsvarer 6 uker. Men hun målte mer etterpå og da ble det 4,5 (eller noe i den dur) så hun må da ha slurvet ?

Jeg sa at i følge mine beregninger er jeg 7+2 i dag. Og jeg sa jeg synes det var rart om jeg er en hel uke kortere en jeg tror. Da spurte hun om jeg hadde regelmessige sykluser og jeg svarte at det ligger på 32 dager hver mnd. Da fikk jeg bare at terminkalkulatorene bare går ut ifra syklus på 28 dager. Men da skulle jeg jo ha vært 7+6! Ikke i uke 6! Vet at egget tilsynelatende kan ligge i dvale, men det sa hu ingenting om bare sendte meg ut og sa at jeg skal komme tilbake om et par uker..
 
Ikke fikk jeg bilde heller :dontknow


Når jeg Googler størrelser i forskjellige uker skjønner jeg virkelig ingenting..
 
Jeg fikk plutselig tul i dag, var ikke forberedt på det i det hele tatt. Hadde time på sykehuset hos legen som utførte keisersnittet forrige gang for å finne ut når/om jeg skal gå på blodfortynnende, trodde det skulle være en samtale om forrige svangerskap og slik, men neida, rett inn til ul som jeg ikke var forberedt på og rett ut igjen. Ikke imponert!! MEN jeg så et hjerte som banket❤️

Legen prøvde med utvendig først og man så faktisk mye mer enn jeg hadde trodd! Men hun ville prøve innvendig for å se mer. Hun målte fosterhulen og den tilsvarte 7 uker, men embryoet målte hun til 3,6 (eller noe sånt) og sa at det tilsvarer 6 uker. Men hun målte mer etterpå og da ble det 4,5 (eller noe i den dur) så hun må da ha slurvet ?

Jeg sa at i følge mine beregninger er jeg 7+2 i dag. Og jeg sa jeg synes det var rart om jeg er en hel uke kortere en jeg tror. Da spurte hun om jeg hadde regelmessige sykluser og jeg svarte at det ligger på 32 dager hver mnd. Da fikk jeg bare at terminkalkulatorene bare går ut ifra syklus på 28 dager. Men da skulle jeg jo ha vært 7+6! Ikke i uke 6! Vet at egget tilsynelatende kan ligge i dvale, men det sa hu ingenting om bare sendte meg ut og sa at jeg skal komme tilbake om et par uker..

Vad var grunnen till att du skulle tillbaka om ett par uker? Var hun bekymrad? tänker att du ikke skal overanalysera allt for mye (lättare sagt än gjort) Men når fostrene är så små så är det ikke helt lätt å måle likt hver gang. Jag var på TUL igår och där sa hon ”jag tipper du er 8 fullgåtte uker i löpet av ons-fre” så pröv å njuta att hjärtat slog fint och att allt än så länge står bra till :Heartred
 
Vad var grunnen till att du skulle tillbaka om ett par uker? Var hun bekymrad? tänker att du ikke skal overanalysera allt for mye (lättare sagt än gjort) Men når fostrene är så små så är det ikke helt lätt å måle likt hver gang. Jag var på TUL igår och där sa hon ”jag tipper du er 8 fullgåtte uker i löpet av ons-fre” så pröv å njuta att hjärtat slog fint och att allt än så länge står bra till :Heartred

Skal nok tilbake om to uker fordi jeg skal begynne på blodfortynnende i uke 10 og da vil de sikkert forsikre seg om at jeg begynner riktig :) Er ikke bekymret, ble bare litt paff over opplegget og at jeg følte meg brukt og kastet ut igjen.. Tenker jeg skal holde meg til utregningen min enn så lenge, siden hun fikk to forskjellige tall så tenker jeg hun kanskje ikke var så nøye.

Men ja, veldig glad for å se hjertet slå, det var spesielt! ❤️ Kunne bare ønske at jeg hadde fått bilde, nå føles det nesten ut som en drøm at jeg var der.. Men neste gang skal jeg hvertfall spørre om å få bilde og håpe at jeg er så langt på vei som jeg tror. Så kjedelig å bli satt tilbake :p
 
Skal nok tilbake om to uker fordi jeg skal begynne på blodfortynnende i uke 10 og da vil de sikkert forsikre seg om at jeg begynner riktig :) Er ikke bekymret, ble bare litt paff over opplegget og at jeg følte meg brukt og kastet ut igjen.. Tenker jeg skal holde meg til utregningen min enn så lenge, siden hun fikk to forskjellige tall så tenker jeg hun kanskje ikke var så nøye.

Men ja, veldig glad for å se hjertet slå, det var spesielt! [emoji173]️ Kunne bare ønske at jeg hadde fått bilde, nå føles det nesten ut som en drøm at jeg var der.. Men neste gang skal jeg hvertfall spørre om å få bilde og håpe at jeg er så langt på vei som jeg tror. Så kjedelig å bli satt tilbake :p

Kan jeg spørre hvorfor du skal begynne på blodfortynnende i uke 10 og ikke før?
 
Kan jeg spørre hvorfor du skal begynne på blodfortynnende i uke 10 og ikke før?


Jeg vet ikke, men det er ingen overhengende fare for blodpropp og lignende, det er bare forebygging på grunn av infarkt i morkaken sent i forrige svangerskap. Jeg hadde håpet at jeg skulle få vite litt mer i dag.. Både om hva som skjedde sist og om veien videre, derfor jeg ble så paff av at det bare er rett inn og ut igjen.. Men fikk hvertfall sett mini da og bekreftet at det er liv inni der ❤️
 
Jeg vet ikke, men det er ingen overhengende fare for blodpropp og lignende, det er bare forebygging på grunn av infarkt i morkaken sent i forrige svangerskap. Jeg hadde håpet at jeg skulle få vite litt mer i dag.. Både om hva som skjedde sist og om veien videre, derfor jeg ble så paff av at det bare er rett inn og ut igjen.. Men fikk hvertfall sett mini da og bekreftet at det er liv inni der [emoji173]️

Det er jo det viktigste! [emoji4]

Jeg er bare veldig nysgjerrig av meg når det gjelder en del forebyggende medisiner i svangerskap. Går på blodfortynnende som forebyggende selv og har lagt merke til at praksisen rundt om kring i landet knyttet til medisinering av gravide varierer helt utrolig mye. Derfor jeg spurte [emoji6]
 
Det er jo det viktigste! [emoji4]

Jeg er bare veldig nysgjerrig av meg når det gjelder en del forebyggende medisiner i svangerskap. Går på blodfortynnende som forebyggende selv og har lagt merke til at praksisen rundt om kring i landet knyttet til medisinering av gravide varierer helt utrolig mye. Derfor jeg spurte [emoji6]

Ja det er det :D

Bare å spørre :) Kunne tenkt meg å få vite mer.. Må spørre mer neste gang.. Har ei venninne som brukte blodfortynnende frem til uke 12, men sluttet etter det.
 
Vært på tidlig ul nå, hjerteslag på 145 :Heartred ble satt frem 3 dager, da lille målte 10mm. Men hadde veske utenfor livmor, noen som har opplevd samme?
 

Vedlegg

  • Snapchat-2018264959.jpg
    Snapchat-2018264959.jpg
    641,4 KB · Visninger: 44
Prata med sekretær om time til jordmor og sa at jeg ville ha time hvor vi kan høre hjertelyd pga blødning i svangerskapet. Men hu mente jeg burde få tul, så krysser fingra! Skal til jordmor på tirsdag så satser på det eller at hun finner hjertelyd med doppler :D
 
7+1:

Alt så ut som det skal. Lille bamsemums måler 1 cm og hjertet slår så fint så! [emoji7]

Vis vedlegget 279332

Gynekologen er optimistisk! Nå er det bare å komme seg gjennom denne uka så er MYE gjort. 7+0 til 8+0 er en sårbar uke.

Neste ultralyd er 05.11.18 - om 1 uke.
 
Back
Topp