Tidlig UL?

Aqvalie

Child of the Universe
Mange som tenker at de skal på det?

Jeg og samboer klarer ikke helt å bestemme oss :P
Vi var på tidlig ultralyd med førstemann i uke 12, men da fikk vi det gratis gjennom et prosjekt på sykehuset.
Er jo så ubeskrivelig følelse og se nurket.. og som førstegangsfødende hadde jeg ikke vært i tvil om at vi skulle ha gjort det..
Denne gangen må vi jo ut med ca 1000 kr - og det er jo "bare" 6 uker da til ordinær UL.

Ah.. what to do.. what to do..? :P

Vi kommer til å gjøre det. Vil ha en rundt uke 12 for å (så langt som mulig) se at alt er ok. Og kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg nok til å snike inn en før det også, bare for å se at det "er noen der". Skal på hytteferie med først svigers og så mine foreldre om noen uker, og de kommer garantert til å skjønne hva som skjer når jeg takker nei til et glass vin på terrassen.. ;) Men har ikke lyst til å fortelle uten å vite at det banker et hjerte i magen.

Vi skal ha. Har hatt med begge to og skal uten tvil denne gangen og. Har tvillinger i familien, så jeg vil vite hvor mange jeg har her inne. Blir sikkert rundt uke 12

Jeg skal ha to før oul. Etter forrige gang jeg var gravid så ble jeg såpass skremt at nå anbefaler jeg alle å ta tidlig ul. Hadde noe som het blighted ovum. Var gravid, kvalm, hadde alle symptomene man man kunne ha omtrent, men altså ikke noe foster. Fant dette ut i uke 9. Da gikk turen til sykehuset for å få utskraping :( eneste jeg tenker på er de som faktisk venter til oul og opplever det samme. Smertefullt nok etter 9 uker. Hvertfall når du har hatt to SA noen måneder før og tror at alt er bra. Så ta ul folkens :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mange som tenker at de skal på det?

Jeg og samboer klarer ikke helt å bestemme oss :p
Vi var på tidlig ultralyd med førstemann i uke 12, men da fikk vi det gratis gjennom et prosjekt på sykehuset.
Er jo så ubeskrivelig følelse og se nurket.. og som førstegangsfødende hadde jeg ikke vært i tvil om at vi skulle ha gjort det..
Denne gangen må vi jo ut med ca 1000 kr - og det er jo "bare" 6 uker da til ordinær UL.

Ah.. what to do.. what to do..? :p

Jeg hadde ikke droppet tidlig ultralyd..
Har vært på det i begge svangerskapene... 2 tidlige , ordinær og 2 3D...
Det er en god invistering synes jeg... Fint med bilder i albumet, godt å se at alt er bra og sjekke om det er avvik/feil osv..
(for eks vekst, hareskår(vi har det i familien) :)
Det knyttet også pappaen nærmere barnet i magen..
Det var ikke så dyrt som 1000 kroner hos oss heldigvis.. Her betaler vi under 500 :)

Jeg skal... vet ikke hvor og når.. men i juli /aug engang. Vil se at hjertet banker

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg skal når jeg er 6 uker på vei. Har hatt "blindt egg" før så må se at det er noe og ikke bare voksende fosterannlegg :)

Hmm.. her var det stor enighet blandt damene ;) :P
Snakket med samboer igjen nå.. dere hadde mange gode poenger og argumenter - så ser ut til at det blir tidlig UL på oss også nå :P

Jeg skal på tidlig UL. Mamma var gravid to ganger med toeggede tvillinger (hvor tvillingen min og tvillingen til storebroren min døde i mors liv tidlig), så skal sjekke om det er to der inne. Fikk høre i dag at jeg så gravid ut for jeg hadde en liten mage, så er livredd for at det er to. :p Jeg har iallefall enda mer symptomer denne gangen en de to siste gangene, så vi får se når jeg får ul. :)

Jeg vil veldig gjerne, men er ikke sikkert jeg får. Har ett håp igjen som jeg skal ringe til på mandag, hvis ikke må jeg vente til jeg skal på svangerskapskontroll (og UL) hos gynekologen min når jeg er 16 uker på vei. Men det er jo 10 uker til... :p

Vi skal på tidlig UL på torsdag. Da er jeg 6 uker. Tidligere har vi gått i uke 10-12, men sist gang fikk vi vite på tidlig ul at det var blighted ovum, så denne gangen tar vi tidligere fordi vi ønsker å vite at det er et foster der.

Hvordan har dere fått ordnet tidlig UL? Har fått legitime først den 10. juli. Og venter på at dagposten skal kontakte meg og, siden jeg har risikosvangerskap denne gangen (har Ulcerøs colitt).

Vil veldig gjerne dobbelsjekke at alt ser ok ut så langt.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg får pga diabetes 1:-)

Beckymams: jeg bestiller og betaler selv hos en privat aktør (må bare finne noen som har åpent og ledige timer nå i fellesferien). Medisinsk sett er det ingen grunn til at jeg burde få det, så jeg gidder ikke styre med å forsøke å få henvisning og time på sykehuset.

Klarer ikke å vente på ordinær UL. Skal bestille til uke 10-12 [emoji1]
Med første mann var vi i uke 10, 15 og 20. Var unødvendig den i uke 15 egentlig. Men den i uke 10 var helt fantastisk.
Så ut som en liten bamsemums :)

1000 kr er da ingenting for å se det lille nurket. Hadde aldri vært i tvil

Eg skal på torsdag. Er da 6+4. Godt å få se om hjertet slår før sommeren. Skal også ha en ny i uke 12 før vi forteller d til folk.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Bestilt UL 22 Juli i dag. Det var eneste dagen som var aktuell siden jordmoren går ut i ferie dagen etterpå og er borte 1mnd. Er akkurat 4 uker på vei i dag. Vil være 6+2 ved UL. Håper det er mulig å se noe da. Er første graviditeten så er mest for å gjøre det hele litt mer virkelig og ikke minst være helt sikker på at det er noe der før de kommende besteforeldrene får vite det en mnds tid senere. CB digital sa 2-3 uker i dag så tror ikke jeg er kortere på vei enn 6+2 ved ul i hvert fall :)

Får UL 28.juli, dagen før jeg er 8 uker.
Men har ikke så gode minner fra tidligere ultralyder, så kjenner jeg gruer meg litt...

Sent from my iPad using BV Forum

Klarer ikke å vente på ordinær UL. Skal bestille til uke 10-12 [emoji1]
Med første mann var vi i uke 10, 15 og 20. Var unødvendig den i uke 15 egentlig. Men den i uke 10 var helt fantastisk.
Så ut som en liten bamsemums :)

Åh liten bamsemums - så søtt <3

♡02.03.2015♡

Back
Topp