Tias dagbok ⏳️ Gravid med andremann ☀️

CD41 - DPO4? :smiley-angelic001
Kanskje jeg skal tørre å melde meg inn i ikm-gruppe nå? Eller, kanskje jeg skal vente til imorgen.

Føler på et ganske stort håp nå om at el har vært. Høy hvilepuls og tempen var høy igjen i dag. Egentlig en dum syklusen å følge med på hvilepulsen for første gang, manet jo ikke hvordan hvilepulsen pleier å oppføre seg hos meg. Menmen, sånn ble det denne gangen.

I starten av syklusen hadde jeg ganske jojotemp, den roet seg ved CD30, så håper det er et tegn på at hormonene har stabilisert seg. Håper tempen holder seg høy nå, så jeg endelig kan bli ferdig med denne syklusen :smiley-angelic001 Klarer ikke å kjenne et håp om at denne syklusen leder noen plass, men fytti så godt det skal være å starte på en ny!

Screenshot_20230926_161145_FF App.jpg

CD42 - DPO5? :confused004
Tempen sank ikke i dag, men den er egentlig lav, og nå ligger den ikke høyere enn hva den gjorde under starten av syklusen heller. Så vanskelig å bedømme om el har vært eller ikke.. Har en kropp som gir ganske subtile signaler, så jeg klarer ikke å kjenne om jeg er over i lutealfasen heller. Hvilepulsen derimot. Den vil jeg påstå holder seg høy og er et tegn på at noe er annerledes, så det er da noe. Håper tempen gjør et nytt hopp og kommer seg opp på 37, da skal jeg klare å føle meg mer sikker på at el har vært.

Screenshot_20230927_063529_FF App.jpg

Legger ved graf over hvilepulsen så jeg kan sammenlikne med mer normale sykluser.
Screenshot_20230927_151832.jpg

CD44- DPOland!
Høy temp I dag og el er bekreftet. Hvilken dag er vell heller verre å være sikker på. Men, jeg er storfornøyd med å i det hele tatt være i dpoland :happy093
Screenshot_20230929_070301_FF App.jpg

Følte syklusen startet litt stressende, hadde tenkt å gi jernet og kartlegge el osv. Men jeg tror ikke jeg tåler det fokuset som prøvingen stjeler så godt. Skulle så gjerne ønske vi var blant parene som ble gravide ved å bare droppe prevensjonen og uten videre planlegging. Skulle ønske jeg aldri hadde fått behovet for å bli kjent med eltester, temping, elslim og tappetafsing. Er glad for å ha blitt kjent med kroppen bedre vell og merke, men skulle ønske det ikke kom som en konsekvens av barneønsket, men mer som en ren nysgjerrighet rundt åssen min kropp funker. Nå mot slutten av syklusen har jeg følt mer ro rundt temping og eventuell eltesting underveis. Håper det fortsetter inn i eventuelt nye sykluser.

Men, forum er jeg faktisk veldig glad at jeg fant fram til etterhvert sist. Det er så mange erfaringer samlet her, og under denne syklusen har jeg aldri stresset for at el ikke skal komme, nettopp fordi jeg har sett dette skje med andre før. Disse erfaringene alle deler med hverandre setter jeg så stor pris på, og jeg finner det oppløftende å se den positive testen hos noen andre. Det er jo veldig godt å se at den kommer, selvom veien av og til har vært litt lang :Heartred Jeg har jo egentlig ikke dårlig tid, selvom jeg glemmer det i blant, så må nyte livet som ikke-gravid. Før jeg vet ordet av det er det min tur til å sitte med en positiv test i hånda :love017 I mellomtiden gleder jeg meg over å se andre ha den opplevelsen :Heartred

CD44- DPOland!
Høy temp I dag og el er bekreftet. Hvilken dag er vell heller verre å være sikker på. Men, jeg er storfornøyd med å i det hele tatt være i dpoland :happy093
Vis vedlegget 415891
Følte syklusen startet litt stressende, hadde tenkt å gi jernet og kartlegge el osv. Men jeg tror ikke jeg tåler det fokuset som prøvingen stjeler så godt. Skulle så gjerne ønske vi var blant parene som ble gravide ved å bare droppe prevensjonen og uten videre planlegging. Skulle ønske jeg aldri hadde fått behovet for å bli kjent med eltester, temping, elslim og tappetafsing. Er glad for å ha blitt kjent med kroppen bedre vell og merke, men skulle ønske det ikke kom som en konsekvens av barneønsket, men mer som en ren nysgjerrighet rundt åssen min kropp funker. Nå mot slutten av syklusen har jeg følt mer ro rundt temping og eventuell eltesting underveis. Håper det fortsetter inn i eventuelt nye sykluser.

Men, forum er jeg faktisk veldig glad at jeg fant fram til etterhvert sist. Det er så mange erfaringer samlet her, og under denne syklusen har jeg aldri stresset for at el ikke skal komme, nettopp fordi jeg har sett dette skje med andre før. Disse erfaringene alle deler med hverandre setter jeg så stor pris på, og jeg finner det oppløftende å se den positive testen hos noen andre. Det er jo veldig godt å se at den kommer, selvom veien av og til har vært litt lang :Heartred Jeg har jo egentlig ikke dårlig tid, selvom jeg glemmer det i blant, så må nyte livet som ikke-gravid. Før jeg vet ordet av det er det min tur til å sitte med en positiv test i hånda :love017 I mellomtiden gleder jeg meg over å se andre ha den opplevelsen :Heartred
Så herlig med bekreftet el!! Og så godt du har funnet litt ro med temping og testing! For min del slapper jeg mer av med temping og testing, for da kan jeg vite når el har vært - men selvfølgelig, litt testeangst når jeg er 15+ dager på overtid med el og dritt lei negative el-tester :facepalm:
Håper du sitter med positiv test om en liten uke :love7

Så herlig med bekreftet el!! Og så godt du har funnet litt ro med temping og testing! For min del slapper jeg mer av med temping og testing, for da kan jeg vite når el har vært - men selvfølgelig, litt testeangst når jeg er 15+ dager på overtid med el og dritt lei negative el-tester :facepalm:
Håper du sitter med positiv test om en liten uke :love7
Det forstår jeg! Veldig greir å få det bekrefta når syklusen lever sitt eget liv :smiley-ashamed004 Jeg er ikke så glad i å bli overraska av tr da, så sånn sett er livet lettere med temping. Men syns det er en litt vanskelig balansegang mellom å gidde å gjøre det og ikke bli helt oppslukt av det.. Får we om jeg noen gang finner den gylne middelveien over tid :smiley-ashamed004

Jaa, kanskje det! Tiden vil vise. Håper på masse positive tester her inne framover :love017:smiley-angelic001

CD47 - 10DPO
Hodet har vært tåke i dag, med både flimmer for øya og hodeverk/hjernetåke. I tillegg var jeg småkvalm, og vært det litt imellom i løpet av helgen. Jeg har i utgangspunktet ikke hatt noen følelse av at denne syklusen skulle lede til noe, men i dag ble det tent et lite håp om graviditet. Og må innrømme og en liten redsel for at graviditeten såpass tidlig skulle begynne å påvirke hverdagen i så stor grad. Røk derfor på en test, som jo var.. blenda.. Og da jeg henta mini i bhg så var det ganske tydelig at vi har en ny runde barnehagebaselusker. Konklusjonen er vell derfor heller at det er sykdom på fære.

Blir en test til imorgen for å være sikker på resultatet, men er vell egentlig allerede sikker. Håper denne sykdomsperioden passerer kjapt og at neste syklus har vett til å gi meg el på ca cd15 :angelic::smiley-angelic001

CD48 - 11DPO
Blenda test, forventer tr om noen dager. Skal bli godt å ha tilbakelagt denne syklusen og starte en ny.
Fortsatt tidlig , så det kan jo hende den blir positiv om dager :).
Jeg har lest om flere som ikke før positiv test før 14 dpo :).
Hvis testen ikke blir positiv så håper jeg du får en normal syklus neste gang :Heartred

Krysser fingre OG tær for mer vanlig syklus etter denne :Heartred helt forferdelig når de åler seg så ut!!!
Takk! Setter pris på all medkryssing av fingre og tær :love017 Jeg har stor tro på at el skal komme til ca normal tid neste syklus, tempen var så jojo på starten av syklusen og stabiliserte seg før el, så jeg tar det som et tegn at hormonene var litt på tur og har klart å hente seg inn :smiley-angelic001 Håper det stemmer.

CD49 - 12DPO
Jeg er altså så himla trøtt, trenger egentlig å sove dagtid nå og legge meg gørrtidlig på kvelden. Pleier å bli påvirka veldig når mørket setter inn om høsten, så det er nok bare det i kombinasjon med sykdom og generell slitenhet. Men det minner så veldig om de første tegnene jeg fikk på graviditet, så legger såklart merke til det.. Kjenner noe murringer nå og. Så tror nok mensen nærmer seg, men nesten fælt å kjenne så like symptomer samtidig som man venter på tante rød.. :smiley-ashamed004 Vurderer sterkt å teste senere ikveld slik det er nå, det er bare så rart. Samtidig så tror jeg at jeg bare lurer meg selv. Så ja, full forvirring i leiren her.. :smiley-ashamed004

CD49 - 12DPO
Jeg er altså så himla trøtt, trenger egentlig å sove dagtid nå og legge meg gørrtidlig på kvelden. Pleier å bli påvirka veldig når mørket setter inn om høsten, så det er nok bare det i kombinasjon med sykdom og generell slitenhet. Men det minner så veldig om de første tegnene jeg fikk på graviditet, så legger såklart merke til det.. Kjenner noe murringer nå og. Så tror nok mensen nærmer seg, men nesten fælt å kjenne så like symptomer samtidig som man venter på tante rød.. :smiley-ashamed004 Vurderer sterkt å teste senere ikveld slik det er nå, det er bare så rart. Samtidig så tror jeg at jeg bare lurer meg selv. Så ja, full forvirring i leiren her.. :smiley-ashamed004
det kan jo være begge deler ja :).
Håper det er spire og ikke tante rød :).
Blir spennende å se om det blir test i kveld :).

Hva er vitsen med sånn her form uten å være gravid? :smiley-ashamed004 :banghead: Blæ, rekker jo virkelig å få håp når kroppen oppfører seg sånn..
Jeg gruer meg jo egentlig til graviditeten, den opplevdes som tøff med mye kvalme, oppkast og kynnere. Var egentlig der at jeg kosa meg maks som ikke gravid, og virkelig klarte å nyte en ny mnd uten når tr meldte sin ankomst. Men nå merker jeg mer og mer at jeg føler meg klar for ny graviditet, bare få de første 20ukene med kvalme og oppkast overstått :depressed: Istedenfor går jeg og gruer meg til dem og har det veldig i bakhodet at jeg på et eller annet tidspunkt i nær framtid vil bli kraftig redusert over lengre tid.. ikke nødvendigvis det letteste å håndtere for en planleggersjel det.

Den blenda testen som utløste denne negativitet :sad010
20231004_183106.jpg

Bare noen få dager til til ny syklus. Da håper jeg at jeg får stilt meg om igjen :smiley-angelic001 Og jeg som egentlig ikke har dårlig tid.. skal puste litt og se om jeg ikke finner tilbake roen, følelsene slik de er nå føles litt mye..

Hva er vitsen med sånn her form uten å være gravid? :smiley-ashamed004 :banghead: Blæ, rekker jo virkelig å få håp når kroppen oppfører seg sånn..
Jeg gruer meg jo egentlig til graviditeten, den opplevdes som tøff med mye kvalme, oppkast og kynnere. Var egentlig der at jeg kosa meg maks som ikke gravid, og virkelig klarte å nyte en ny mnd uten når tr meldte sin ankomst. Men nå merker jeg mer og mer at jeg føler meg klar for ny graviditet, bare få de første 20ukene med kvalme og oppkast overstått :depressed: Istedenfor går jeg og gruer meg til dem og har det veldig i bakhodet at jeg på et eller annet tidspunkt i nær framtid vil bli kraftig redusert over lengre tid.. ikke nødvendigvis det letteste å håndtere for en planleggersjel det.

Den blenda testen som utløste denne negativitet :sad010
Vis vedlegget 416284

Bare noen få dager til til ny syklus. Da håper jeg at jeg får stilt meg om igjen :smiley-angelic001 Og jeg som egentlig ikke har dårlig tid.. skal puste litt og se om jeg ikke finner tilbake roen, følelsene slik de er nå føles litt mye..
Negativ test er ganske hardt for psyken, særlig når man har symptomer som ikke samsvarer med en blank test :banghead: :Heartred

Negativ test er ganske hardt for psyken, særlig når man har symptomer som ikke samsvarer med en blank test :banghead: :Heartred
Jaa.. Prøver som oftest å prøve å distansere meg fra hele greia og sånn sett beskytte meg fra skuffelsen ved negativ test. Det gikk visst ikke denne gangen det..

Jaa.. Prøver som oftest å prøve å distansere meg fra hele greia og sånn sett beskytte meg fra skuffelsen ved negativ test. Det gikk visst ikke denne gangen det..
Jeg klarer det aldri, jeg seigpiner meg hver gang :banghead: :p

Jeg klarer det aldri, jeg seigpiner meg hver gang :banghead: :p
Det skjønner jeg blir intenst og vondt :Heartred Jeg har sånn på følelsen av at dette kommer til å ta tid, så må passe på å fordele piningen litt for å holde ut.. Men, jeg klarer på ingen måte å alltid følge antipineplanen jeg heller..

Back
Topp