Testene våres✨

Sniker - men du trenger egentlig ikke ta en digital en gang, du vil garantert få 3+ i og med at du allerede har en dye stealer! :laughing002 Jeg fikk 3+ med svakere test enn du har nå. Ville definitivt forsøkt å ta en blodprøve på mandag, kanskje legen da vil henvise til en tidlig ultralyd for å sjekke om de kan se hvor langt på vei du er?
Ja, tenker det samme som deg. Skal prøve fikse legetime så fort som mulig, og be TUL. Men den er jo tidligst typ i uke 11-13, så blir uansett litt venting for å finne ut av det.

Ja, tenker det samme som deg. Skal prøve fikse legetime så fort som mulig, og be TUL. Men den er jo tidligst typ i uke 11-13, så blir uansett litt venting for å finne ut av det.
Ja, men man kan få privat hos en gynekolog uten å betale hvis legen henviser :Heartred Og de gjør noen ganger det om det er usikkerhet rundt hvor langt man er på vei, eller HCG er veldig høyt (for å sjekke om det er tvillinger feks). Så godt mulig du kvalifiserer for en slik, og da kan det gå ganske fort! Jeg fikk time under en uke etter henvisning (men hadde litt flaks med at en annen time ble kansellert).

Ikke meningen å hoppe over andres innlegg, men kan noen anbefale at jeg tar en digital for å sjekke om jeg bare er tre uker på vei eller om det faktisk er 7 uker? Vil den i så fall vise det?
I og med at testen din var blenda 6. desember og blødningene kom 4 dager for tidlig så skulle en tro det var litt lang «festeblødning» og at du ville testet positivt allerede 8. desember ca. Da kan den streken din stemme ganske bra☺️ så jeg ville bare fått bestilt en ultralyd på nyåret å sjekket.

Sniker litt :angelic: jeg ble henvist til gyn av fastlegen og fikk time allerede 11 dop (testet pos 8 dpo), pga blødninger som viste seg å være festeblødning sannsynligvis. Fikk ny ultralyd hos hun i uke 4 allerede, hvor jeg fikk se et lite frø. Og har ny ultralyd der 7 januar for å sikre at graviditeten er i livmor og se hjerteaktivitet. Så bestill hastetime hos legen mandag, ta hcg og be om å bli henvist til gynekolog :nailbiting:

Ja, men man kan få privat hos en gynekolog uten å betale hvis legen henviser :Heartred Og de gjør noen ganger det om det er usikkerhet rundt hvor langt man er på vei, eller HCG er veldig høyt (for å sjekke om det er tvillinger feks). Så godt mulig du kvalifiserer for en slik, og da kan det gå ganske fort! Jeg fikk time under en uke etter henvisning (men hadde litt flaks med at en annen time ble kansellert).
I og med at testen din var blenda 6. desember og blødningene kom 4 dager for tidlig så skulle en tro det var litt lang «festeblødning» og at du ville testet positivt allerede 8. desember ca. Da kan den streken din stemme ganske bra☺️ så jeg ville bare fått bestilt en ultralyd på nyåret å sjekket.
Sniker litt :angelic: jeg ble henvist til gyn av fastlegen og fikk time allerede 11 dop (testet pos 8 dpo), pga blødninger som viste seg å være festeblødning sannsynligvis. Fikk ny ultralyd hos hun i uke 4 allerede, hvor jeg fikk se et lite frø. Og har ny ultralyd der 7 januar for å sikre at graviditeten er i livmor og se hjerteaktivitet. Så bestill hastetime hos legen mandag, ta hcg og be om å bli henvist til gynekolog :nailbiting:
Dere da - dere er så søte og snille som tar dere tid til å lese det jeg skriver og svarer meg!❤️❤️ Tusen takk for gode tips. Jeg har regnet på det og vil med menstermin fra forrige syklus være på 6+2 i dag, som gir mye mer mening. Har bestilt hastetime hos fastlegen kl. 11 på mandag, og bedt om henvisning til ultralyd! Så hvis jeg allerede 6+4 på vei på mandag, er det mulig at hun kan høre hjerteslagene - og dermed bekrefte at jeg har kommet over de seks første ukene!

Det eneste jeg nølte med var å få timen på mandag fordi mannen fyller 30 år (på den 30.), og jeg ville ikke ta tid fra dagen hans til å dra til legen. Jeg tenker også å overraske han med graviditeten på selve dagen - hvis jeg klarer å holde meg da! :smiley-ashamed004

Altså, jeg er HELT enig i at den er vilt sterkt. Derfor jeg ble så overrasket selv. Jeg har fotobevis av en negativt test tatt 6. desember, som i den syklusen var 11 dpo. Vi snakker heeelt blenda. Deretter fikk jeg den blødningen, men den var også fire dager for tidlig, som jeg stussa litt over. Testet selvfølgelig ikke etter det, fordi det virket så åpenbart ut som mensen. MEN; jeg husker at jeg ikke hadde noen symptomer i forkant, som også var litt rart. Hadde kun kramper underveis i mensen-uka. Det ER jo mulig at det var en slags festeblødning eller annen type blødning, og at jeg nå er seks uker på vei. Likevel litt rart å tenke på - hvorfor varte blødningen i akkurat 7 dager liksom? Haha
Du er garantert ikke 9dpo hvertfall. :happy:

Hadde tatt en TUL hvis jeg var deg. :love7 Ikke for noen annen grunn enn at jeg er av den nysgjerrige typen, hihi

Tok første test i dag etter å ha hatt en liten mistanke i noen dager. Er bare 9 dpo, og dette er vanlig strimmel fra Makesure!

Ble tatt litt på senga nå, siden vi ikke har prøvd ordentlig de siste to månedene:smiley-ashamed005
Så gøy å se at du er tilbake og det med knall positiv test også! ☺️ Er enig med de andre om at du "må" være lengre på vei med slik styrke på testen. Jeg er 5+5 i dag, og du har like sterk om ikke sterkere test enn den jeg tok i går. Så vil tro du er 6-7 uker på vei kanskje? Håper å se deg i August gruppa ☺️

Du er garantert ikke 9dpo hvertfall. :happy:

Hadde tatt en TUL hvis jeg var deg. :love7 Ikke for noen annen grunn enn at jeg er av den nysgjerrige typen, hihi
TUL tar jeg uansett! Må bare finne ut om det blir den standard gjennom det offentlige eller om jeg får en enda tidligere. Jeg er også syyykt nysgjerrig, og håper (litt) at det ikke er tvillinger, men at jeg er 6 uker på vei❤️

Så gøy å se at du er tilbake og det med knall positiv test også! ☺️ Er enig med de andre om at du "må" være lengre på vei med slik styrke på testen. Jeg er 5+5 i dag, og du har like sterk om ikke sterkere test enn den jeg tok i går. Så vil tro du er 6-7 uker på vei kanskje? Håper å se deg i August gruppa ☺️
Takk! Sååå gøy at du ble gravid, det fikk jeg ikke med meg i mitt fravær. Dere som har prøvd en stund også:love017 Gratulerer så mye❤️❤️ Ja, det er nok stor sjanse for at jeg havner i august-gruppa i stedet! Tenk at det allerede er under 8 måneder til - sykt!

TUL tar jeg uansett! Må bare finne ut om det blir den standard gjennom det offentlige eller om jeg får en enda tidligere. Jeg er også syyykt nysgjerrig, og håper (litt) at det ikke er tvillinger, men at jeg er 6 uker på vei❤️
Det var en UL enda tidligere enn den du får offentlig jeg tenker på ja, jeg hadde bestilt første ledige time privat så fort som overhodet mulig. Mandag kl.08! :excited001

Litt forvirrende med så svak strek på Make Sure strimmel men tydelig strek på rfsu? Hva tenker dere?:)

Vedlegg

• IMG_1653.jpeg
    IMG_1653.jpeg
    498,2 KB · Visninger: 17
Litt forvirrende med så svak strek på Make Sure strimmel men tydelig strek på rfsu? Hva tenker dere?:)
Hvilken batch fra Makesure? Slutter den på 32? Den er ræva.

Den nederste testen er batch 32, den øverste er batch 53 (som bare er litt bedre). Batch 6etellerannet er bra.

Vedlegg

• 20241128_092520.jpg
    20241128_092520.jpg
    884,2 KB · Visninger: 3
Oi greide de å se om det var noe der? Var på ahus selv for å se om jeg var gravid utenfor livmor eller ikke. 4+3. men de så ikke noen

Oi greide de å se om det var noe der? Var på ahus selv for å se om jeg var gravid utenfor livmor eller ikke. 4+3. men de så ikke noen
Jaa utrolig nok fikk jeg se et lite frø. Var 4+3. men for å se at graviditeten er i livmor må man se plommesekken, og det var for tidlig, så skal tilbake for å sjekke det 7 januar :love7

Hvilken batch fra Makesure? Slutter den på 32? Den er ræva.

Den nederste testen er batch 32, den øverste er batch 53 (som bare er litt bedre). Batch 6etellerannet er bra.
Tok ny nå, 2 gang jeg har tisset i dag. Så tror bare den fra Make sure var litt dårlig.

Vedlegg

• IMG_1657.jpeg
    IMG_1657.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 5
  • IMG_1656.jpeg
    IMG_1656.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 5
Jeg har svake tester på makesure jeg også!! Søren at jeg ikke får sjekket batchen. Har bedt mannen om å gjemme de så jeg ikke bruker de opp og han nekter å ta de fram. Jeg spurte og han bare « jammen den viser at du er gravid?» ja, svarer jeg. «Så den sier at du er gravid men i ikke tydelig strek som den burde?» ja, svarer jeg igjen. «Jammen, den sier du er gravid, så da holder nok det» meg: ………:shifty:

Jeg har svake tester på makesure jeg også!! Søren at jeg ikke får sjekket batchen. Har bedt mannen om å gjemme de så jeg ikke bruker de opp og han nekter å ta de fram. Jeg spurte og han bare « jammen den viser at du er gravid?» ja, svarer jeg. «Så den sier at du er gravid men i ikke tydelig strek som den burde?» ja, svarer jeg igjen. «Jammen, den sier du er gravid, så da holder nok det» meg: ………:shifty:
Haha! Høres ut som det er like greit, en positiv test er jo en positiv test :-D Godt å høre det ikke bare er meg som får svak på de heldigvis!

Clear Blue er veldig positiv og rfsu er også tydelig positiv heldigvis. Kun jeg som trengte andre sin mening grunnet mannen min er offshore og derfor ikke like lett å diskutere det med, og vi har prøvd i over 2 år så hadde litt vansker for å tro det. Var redd for en falsk positiv..

Back
Topp