Testene våre

Hei:)

Mener å ha lest at 2-3 kommer på hcg fra 200.
Utfra denne tabellen er medianen ca 300 på 17DPO, så du ligger bittelitt under. Dét trenger ikke bety noe:) Si du hadde ca 150 i hcg igår/idag(akkurat ikke nok til å slå ut på 2-3), så vil den ved dobling kunne være 300 i morgen på 18dpo og du hadde fått 2-3. Men om du uroer deg vil eg anbefale blodprøve hos legen x2:)
Takk for godt svar
Jeg holder motet oppe, men er bekymra siden jeg hadde en SA i januar ...
Blodprøve hos legen er ikke aktuelt siden damene på telefonen der er så lite hyggelige og har som hobby å avvise folk på krasst vis da jeg ringte de sist gang jeg var gravid og skjønte av ulike grunner at noe var galt måtte jeg nesten grine meg til prøve. Takket være den prøven kunne sykehuset avkrefte exu da jeg ble sendt dit uka etter ... det var første gang jeg hadde positiv test og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre - møtet med dem var veldig ubehagelig.

Skal du ta digital snart? Kanskje du til og med får 2-3 med så sterke streker :p

Skulle egentlig det de to siste dagene, men med vm i folk på apoteket når jeg var innom og langvakter på jobb ble det liksom ikke. Tenker nå å vente til i morgen for da skal jeg ta blodprøve også! Kjekt å se hva digital viser opp mot blodprøveresultatet:) I morgen ryker siste strimmel også for da er jeg tom. Blir ny digital mandag med blodprøve nr2 og så tenker jeg å roe testeprosjektet:)

Takk for godt svar
Blodprøve hos legen er ikke aktuelt siden damene på telefonen der er så lite hyggelige og har som hobby å avvise folk på krasst vis da jeg ringte de sist gang jeg var gravid og skjønte av ulike grunner at noe var galt måtte jeg nesten grine meg til prøve. Takket være den prøven kunne sykehuset avkrefte exu da jeg ble sendt dit uka etter ... det var første gang jeg hadde positiv test og jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre - møtet med dem var veldig ubehagelig.

Herregud. Sånn skal det ikke være. Bor du i by? Har du mulighet til e-konsultasjon?
Eg sendte bare elektronisk melding til fastlegen og ba om rekvisisjon til blodprøve. Her i byen finnes dropin-steder for blodprøve:)

Herregud. Sånn skal det ikke være. Bor du i by? Har du mulighet til e-konsultasjon?
Eg sendte bare elektronisk melding til fastlegen og ba om rekvisisjon til blodprøve. Her i byen finnes dropin-steder for blodprøve:)
Jeg bor i nærheten av flere større byer iallfall. Kan man ta slike tester privat? Isåfall skal jeg sjekke det ut nærmere :happy: Jeg kjenner at jeg mister motet hver gang jeg må være i kontakt med «hennes høyhet» på legesentertelefonen. Ikke har hun norsk som morsmål heller, så det blir alltid minst en misforståelse, og da blir hun gjerne irritert på meg som sier noe dumt, når det egentlig er hun som ikke skjønner hva jeg sier. Kjenner jeg får flass bare av å tenke på henne.

Jeg bor i nærheten av flere større byer iallfall. Kan man ta slike tester privat? Isåfall skal jeg sjekke det ut nærmere :happy: Jeg kjenner at jeg mister motet hver gang jeg må være i kontakt med «hennes høyhet» på legesentertelefonen. Ikke har hun norsk som morsmål heller, så det blir alltid minst en misforståelse, og da blir hun gjerne irritert på meg som sier noe dumt, når det egentlig er hun som ikke skjønner hva jeg sier. Kjenner jeg får flass bare av å tenke på henne.

Det vet jeg ikke, men koster nok sikkert litt. Men synes det er veldig rart at ikke fastlegen din kan rekvirerere en enkel blodprøve. E-konsultasjon via helsenorge er ikke mulig?
Haha, ‘får flass’:hilarious:

Takk for godt svar

Du kan forresten evt åpne testen å se, selvom det ikke nødvendigvis gir noen pekepinn(de sier jo man ikke skal det, men man vil jo kunne se styrken på testen, slik som med strimmel). Jeg så at mine forrige gang var veldig like og at det ikke var lenge til min 1-2 den gang hadde blitt 2-3:)
Legger ved innmaten fra mine ved forrige graviditet.

Vedlegg

• A4D10304-AF6B-40A8-9A11-1ABC8F68C1DA.jpeg
    A4D10304-AF6B-40A8-9A11-1ABC8F68C1DA.jpeg
    414,8 KB · Visninger: 62
Du kan forresten evt åpne testen å se, selvom det ikke nødvendigvis gir noen pekepinn(de sier jo man ikke skal det, men man vil jo kunne se styrken på testen, slik som med strimmel). Jeg så at mine forrige gang var veldig like og at det ikke var lenge til min 1-2 den gang hadde blitt 2-3:)
Legger ved innmaten fra mine ved forrige graviditet.
Smart!! Jeg har dessverre kasta testen da batteriet gikk ut. Skal si du har imponerende mange fine triks i boka :happy:

Dagens tester:) A02388E6-19CF-46B4-B478-0CFBAAD4BE0F.jpeg

Nå har testene tørket og jeg er fornøyd med stigningen:) Ser tilogmed ut som 14dpo denne gang(enslig strimmel) er sterkere enn graviditeten i februar(strimmel og digital)!

Vedlegg

• 4CF8E666-7B05-4289-9BB3-10AD8A7D2A5F.jpeg
    4CF8E666-7B05-4289-9BB3-10AD8A7D2A5F.jpeg
    322,1 KB · Visninger: 74
  • 2AAC8F87-4344-45D8-967E-F7E171674F1D.jpeg
    2AAC8F87-4344-45D8-967E-F7E171674F1D.jpeg
    1 MB · Visninger: 75
  • 6A330EA6-53D9-4EDC-BD56-4852BA4BBCED.jpeg
    6A330EA6-53D9-4EDC-BD56-4852BA4BBCED.jpeg
    382,9 KB · Visninger: 77
Dagens tester, woop!
15dpo:)

Vedlegg

• 80A3E3EE-D9B6-4748-B27B-EE233EEDB5B4.jpeg
    80A3E3EE-D9B6-4748-B27B-EE233EEDB5B4.jpeg
    371,9 KB · Visninger: 34
Dere som har testet tidligere enn ikm, når fikk dere positiv digital (ukeindikator)?

Dere som har testet tidligere enn ikm, når fikk dere positiv digital (ukeindikator)?

Sist fikk jeg 1-2 11dpo:)
Ikm skulle den gang vært 13dpo ca

Sist fikk jeg 1-2 11dpo:)
Ikm skulle den gang vært 13dpo ca
Mannen nekter for svake streker, og trenger en digital for å tro at det er "virkelig" - og denne gangen gikk det så fort, at egentlig trenger jeg også det :angelic:

Back
Topp