Tekopps tanker

Tekopp

Forumet er livet
Septembergull'17
Februarbarna 2020
Stjerneskuddene 2024
Hei alle!

Har en gutt født i august 2017 fra før, så nå er håpet at han får bli storebror :)

Jeg er en litt stressa overtenker, og bekymrer meg endel for ting.
Feks, nå som jeg har kommet til 4+1, så er det 78.9% sjanse for at dette ikke blir en spontanabort. Så det er jo fint. Men kanskje litt overdrevent å følge med på? :D

Uansett, har allerede begynt å kjenne på svimmelhet og blodtrykksfall denne gangen og. Håper at jeg ellers blir like lite plaga som sist (men klarer meg uten den lammende trøttheten denne gangen takk.)
 
5+3
De første ukene går tregt altså. Jeg gleder meg skikkelig til å kjenne spark, men enn så lenge får det holde å glede seg til TUL vi har om 14 dager. Håper så inderlig det er ett lite hjerte som slår :Heartred

Kjenner meg mer uggen nå enn sist, men kanskje det er fordi jeg ikke kan tilbringe like mye av dagene med å slappe av. Nå har jeg mini som krever sitt, og typisk nok har en periode med mye oppvåkninger på natta.

Planlegger å kaste inn håndkle i forbindelse med amming nå. Ungen er snart to, og jeg vil ha en liten pause fra amming ei stund. Ikke minst er det fryktelig ubehagelig brått! Naturens måte å si at det er på tide å gi seg? Tror det gitt.
 
Feks, nå som jeg har kommet til 4+1, så er det 78.9% sjanse for at dette ikke blir en spontanabort. Så det er jo fint. Men kanskje litt overdrevent å følge med på? :D
Oi, er det slik? Det kan jeg like.
 
6+3
Ei uke til TUL. Gruer meg skikkelig. Tenk om alt ikke er fint?
 
6+3
Ei uke til TUL. Gruer meg skikkelig. Tenk om alt ikke er fint?
Håper alt er fint:Heartred krysser fingrene for deg :) jeg var også veldig spent og usikker før TUL (7+2). Roet meg litt å få se det bankende hjertet. Men med en gang symptomene begynte å dabbe av sist uke så er bekymringene tilbake... Jeg er 10+1 i dag og grugleder meg veldig til ny TUL om 3 uker for å sjekke at alt er bra med lille :Heartred
 
Håper alt er fint:Heartred krysser fingrene for deg :) jeg var også veldig spent og usikker før TUL (7+2). Roet meg litt å få se det bankende hjertet. Men med en gang symptomene begynte å dabbe av sist uke så er bekymringene tilbake... Jeg er 10+1 i dag og grugleder meg veldig til ny TUL om 3 uker for å sjekke at alt er bra med lille :Heartred
Takk :Heartred

Planen er egentlig å prøve å bære ha en tul og heller vente til oul med neste kikk her, forhåpentligvis få sjekka etter hjerte hos jordmor en gang også :)
Jeg har jo gjort alt jeg kan gjøre for at det skal være bra, nå er det opp til tilfeldighetene hvordan det går videre (noe som ikke er bare bare :D)
 
Takk :Heartred

Planen er egentlig å prøve å bære ha en tul og heller vente til oul med neste kikk her, forhåpentligvis få sjekka etter hjerte hos jordmor en gang også :)
Jeg har jo gjort alt jeg kan gjøre for at det skal være bra, nå er det opp til tilfeldighetene hvordan det går videre (noe som ikke er bare bare :D)
Jeg hadde også tenkt å bare ha en TUL :p men den første var betalt av IVF klinikken, så det er bare den neste vi betaler selv :)
 
7+3
TUL overstått og alt var fint. Kjente meg brått mye lettere og roligere. Akkurat som om jeg nå har mer lov å glede meg?

Sambo bare "Oi, jeg skal bli tobarnspappa"
Og det er jo ganske sprøtt, tenk at vi kanskje nå får være så heldige å ha to barn. For herrefred så gøy (og slitsomt) det er med førstemann :)

Vi er i tenkeboksen på om vi skal ha mer testing privat (se etter avvik i uke 12) eller om vi drøyer det helt til OUL.

Men, nå er planen å begynne å informere litt mer av venner og familie. Føler meg så blubbete om dagen at jeg ikke vet hvor lenge jeg får skjult det uansett :p
 
7+3
TUL overstått og alt var fint. Kjente meg brått mye lettere og roligere. Akkurat som om jeg nå har mer lov å glede meg?

Sambo bare "Oi, jeg skal bli tobarnspappa"
Og det er jo ganske sprøtt, tenk at vi kanskje nå får være så heldige å ha to barn. For herrefred så gøy (og slitsomt) det er med førstemann :)

Vi er i tenkeboksen på om vi skal ha mer testing privat (se etter avvik i uke 12) eller om vi drøyer det helt til OUL.

Men, nå er planen å begynne å informere litt mer av venner og familie. Føler meg så blubbete om dagen at jeg ikke vet hvor lenge jeg får skjult det uansett :p
Så herlig å se et bankende hjerte! Lov å begynne å glede seg da ja :):Heartred
 
9+1
Er på ferie med sambo og barn. Digg med litt pause fra hverdagen.

Formen kommer og går, men magen er like fordømt oppblåst. Går liksom ikke å skjule den, så på ferie har jeg ikke prøvd.
Og ser ut som om det kan bli vanskelig når jeg kommer hjem og, blir så uvel om noe klemmer mot magen, så det utelukker nesten seg selv.

Ellers går jeg og gleder meg veldig til å kjenne liv etterhvert. Det er jo alt for tidlig fortsatt, men tar meg selv i å kjenne etter det alt. Er en så utrolig spesiell følelse å kjenne at noen andre lever inni deg :Heartred
 
10+5
Første kontroll hos legen var unnagjort på mandag, tappa noen glass blod, og fylt ut skjema.

Har bestilt en til TUL når jeg er 13+1, for en skikkelig sjekk av fostret.

Og fikk innkalling til OUL 1. Oktober. Tror jeg er i uke 18 da? Gikk raskt å få innkalling dit.
Fikk med en bunke brosjyrer om barselhotell, føden, ammepoliklinikk osv også. Virker helt fjernt å forholde seg til det alt.
 
11+3
4 dager og 11 timer til neste TUL. Og selv om jeg nå tror det går fint, og håper det, så er det vanskelig å ikke bekymre seg.
Uke 12 er vel alt for tidlig til å se kjønn, men trenger ikke det enda. Nå bare håper jeg på en frisk og sprellende liten baby på UL.
 
Last edited:
12+2
Den private ultralyden i går gikk kjempefint! En liten sprellende baby inni magen. Muligens en gutt, men jeg prøver å avvente å være for sikker på kjønn til det blir bekrefta på OUL.

Kjenner noen små tegn til liv. Har sykt følsom livmor, kjente spiralen som kilte inni der når jeg hadde den, så ikke overraska over at jeg kjenner noe tidlig. Får ta den ene positive tingen ved det :)

Har begynt å tenke på ting å snakke med jordmor om. Fikk beskjed om at jeg har GBS bakterier fortsatt, så må diskutere hvordan det blir ordna med feks. Og om det blir noe mer oppfølging pga tidligere prematur fødsel.
 
14+0
Andre trimester!

Sambo er innlagt på sykehus, så nå er jeg alene med toåring noen dager, og kjenner det er litt mye.
Sliten.
 
14+0
Andre trimester!

Sambo er innlagt på sykehus, så nå er jeg alene med toåring noen dager, og kjenner det er litt mye.
Sliten.
Gratulerer med andre trimester ❤️ God bedring til samboeren din, håper alt går bra. Ikke bare å være alene med toåring og gravid!
 
Gratulerer med andre trimester ❤️ God bedring til samboeren din, håper alt går bra. Ikke bare å være alene med toåring og gravid!
Nei, ære være aleneforeldre!
Er ei litt hektisk tid dette, så maks uflaks at han ble dårlig nå, men håper og tror det blir bedre raskt. Fikk akkurat til en tidlig utskrivelse for å få vært med på 2 årsdagen til mini her hjemme i dag da :)
 
Nei, ære være aleneforeldre!
Er ei litt hektisk tid dette, så maks uflaks at han ble dårlig nå, men håper og tror det blir bedre raskt. Fikk akkurat til en tidlig utskrivelse for å få vært med på 2 årsdagen til mini her hjemme i dag da :)
Så godt å høre :) Aleneforeldre fortjener en medalje alså :p
 
Gratulerer med 14 uker, andre trimester og 2-åring!
Fikk samboeren din komme hjem fra sykehuset sa du? Godt det da. God bedring
 
Back
Topp