Tegn på modning/fødsel

Kosa meg på shopping for to timer siden før jeg skulle på fødselsforberedende kurs. Stod i kassa på Kappal da det plutselig rant ut av meg o_O Har ikke slitt med mye utflod og slimproppen har ikke gått så vidt jeg vet. Måtte bare sette meg i bilen og ringe føden. Fikk en del menssmerter mens jeg satt i tlf. Spent på om det skjer noe inatt! Om ikke blir det sjekk i morgen.
Kurset ble det ikke noe av :laughing002

De er ganske forsiktige sjekke før termin slik jeg har forstått det :angelic:
Men spennende se hvor lang tid det tar for deg, masse lykke til vertfall !
Jaa, tydeligvis! Blir spennende å følge med framover, for flere av oss :happy: Masse lykke til, du også :Heartred

Kosa meg på shopping for to timer siden før jeg skulle på fødselsforberedende kurs. Stod i kassa på Kappal da det plutselig rant ut av meg o_O Har ikke slitt med mye utflod og slimproppen har ikke gått så vidt jeg vet. Måtte bare sette meg i bilen og ringe føden. Fikk en del menssmerter mens jeg satt i tlf. Spent på om det skjer noe inatt! Om ikke blir det sjekk i morgen.
Kurset ble det ikke noe av :laughing002
Oi, så spennende!!! Gjerne oppdater om hvordan det går :D Masse lykke til! :Heartred

Kynneraktiviteten har tatt seg opp de siste dagene, fortsatt er tendensen at de ikke gjør vondt men har noen som gjør vondt og i går ettermiddag hadde jeg en rekke som var ubehagelige. Har også mye tak i korsryggen. Jeg tror jeg kommer til å gå over tiden slik kroppen oppfører seg :wacky:

Her gikk vannet med et splæsj i 3-tiden i natt, så da blir det visst baby på meg også om ikke lenge! Her startet rier også under sjekk (måtte inn fordi vannet gikk og hodet ikke var festet), så foreløpig ganske lik start som @Feb24 :happy:

Her gikk vannet med et splæsj i 3-tiden i natt, så da blir det visst baby på meg også om ikke lenge! Her startet rier også under sjekk (måtte inn fordi vannet gikk og hodet ikke var festet), så foreløpig ganske lik start som @Feb24 :happy:
Masse lykke til :-)

Lykke til!! Er så misunnelig på alle dere som har noe fremgang nå! Her skjer det ingen ting annet enn mensensmerter som holder meg våken om natten, men det har jeg hatt en uke

Lege tøyde litt på trivselskontroll 40+6 på sykehuset, ikke noe ubehagelig. Var moden med 2-3 cm og veldig tøyelig. På vei hjem begynte svake rier, tok seg sakte men sikkert opp før de virkelig satte fart. Rakk meg frem til sykehuset hvor frøkena kom 15 min etterpå :) bra jeg bor nærme sykehuset!

Lykke til!! Er så misunnelig på alle dere som har noe fremgang nå! Her skjer det ingen ting annet enn mensensmerter som holder meg våken om natten, men det har jeg hatt en uke
Her ble det baby litt før kl 16 i går :Heartred hadde mensenmurringer av og på i ca en uke før det skjedde noe, så er lov å håpe at det nærmer seg for deg også :happy:

Edit: har lagt til historien i fødetråden nå :happy:

Last edited:
Etter flere dager med sporadiske mensensmerter og kynnere, særlig om natten, har jeg i dag konstante og ganske sterke mensensmerter (kjennes i rygg og nedre mage). Måtte også flere ganger på do og tømme meg tidligere i dag, og ligger nå i badekaret for å dempe smertene, noe som til dels fungerer. Smertene er imidlertid mer konstante enn at de kommer i tak, så tror jo ikke det er rier. Noen som har tilsvarende erfaringer?

Etter flere dager med sporadiske mensensmerter og kynnere, særlig om natten, har jeg i dag konstante og ganske sterke mensensmerter (kjennes i rygg og nedre mage). Måtte også flere ganger på do og tømme meg tidligere i dag, og ligger nå i badekaret for å dempe smertene, noe som til dels fungerer. Smertene er imidlertid mer konstante enn at de kommer i tak, så tror jo ikke det er rier. Noen som har tilsvarende erfaringer?
Svar til meg selv: dette var starten på fødsel - vannet gikk en time etter at jeg skrev og ligger nå med kraftige rier (som reddes av epidural) på sykehuset!

Svar til meg selv: dette var starten på fødsel - vannet gikk en time etter at jeg skrev og ligger nå med kraftige rier (som reddes av epidural) på sykehuset!
Jeg skulle akkurat til å skrive at det var sånn riene startet for meg! Så spennende, masse lykke til :D

Back
Topp