Tegn på modning/fødsel

Feb24

Flørter med forumet
Er bare 36+1, men idag har jeg vært sykt svett, klam og kvalm på jobb. Kommer og går i bølger. Forventer flere uker i magen før fødsel, men vil gjerne høre fra dere som har født nå eller tidligere.
Jeg er Førstegangsfødende.

Hvordan hadde dere det før fødsel? :)
 
Forrige fødsel startet med rier i uke 36, ingen tegn før… født 6timer etter de første riene kjentes:) selv spent denne gangen hvordan ting utarter seg mot fødsel:D
 
Er i uke 38+1 i dag, slimpropp gikk for ca to uker siden og omtrent samtidig startet hyppigere kynnere dag/natt og det jordmor kaller maserier. Har ingen særlig åpning ennå, men det jobber ekstra godt hver natt.

Kroppen er varm og jeg svetter ekstremt lett gjennom dagen. Har fått tilbake kvalmen og pulsen og blodtrykket steg noe samtidig som de andre «symptomene» kom. Er fortsatt stabil så jordmor ønsker helst at jeg bare sover og lader opp mest mulig de neste ukene eller frem til lille bestemmer seg for å kome ❤️
 
Advarer mot ekkelt bilde!!!

Noen som kan svare på om dette er slimproppen? Har hatt en del mensmurringer det siste døgnet.
 

Vedlegg

  • IMG_0986.jpeg
    IMG_0986.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 152
Noen erfaringer med hvor lenge etter slipproppen har løsnet har dere født? Hatt mye uregelmessige rier idag.
 
Noen erfaringer med hvor lenge etter slipproppen har løsnet har dere født? Hatt mye uregelmessige rier idag.
Har mye likt som deg! Slimproppen gikk litt igår og resten idag. Har hatt mye slim som du la inn bilde av, føler det kommer de mengdene hver gang jeg tørker meg på toalettet. Også hatt masse blodslim og vonde kynnere. Maserier som kommer og går. Hååper selfølgelig det blir noe ut av det, men prøver å mentalt tenke at det fortsatt blir uker å vente så jeg ikke blir så skuffa
 
Advarer mot ekkelt bilde :angelic:
Tok det som en selvfølge at det var slimproppen som gikk forrige onsdag, men ser min så veldig annerledes ut enn bilde over! Kan slimproppen også se sånn ut?
 

Vedlegg

  • IMG_8014.jpeg
    IMG_8014.jpeg
    2 MB · Visninger: 137
Noen erfaringer med hvor lenge etter slipproppen har løsnet har dere født? Hatt mye uregelmessige rier idag.
Sniker fra mars her, min slimpropp så sånn ut sist fødsel, og jeg fødte påfølgende natt. Så ca 16 timer etter at den startet å gå.
 
Advarer mot ekkelt bilde :angelic:
Tok det som en selvfølge at det var slimproppen som gikk forrige onsdag, men ser min så veldig annerledes ut enn bilde over! Kan slimproppen også se sånn ut?
I mitt forrige svangerskap så min slik ut som din ja :)
 
Er bare 36+1, men idag har jeg vært sykt svett, klam og kvalm på jobb. Kommer og går i bølger. Forventer flere uker i magen før fødsel, men vil gjerne høre fra dere som har født nå eller tidligere.
Jeg er Førstegangsfødende.

Hvordan hadde dere det før fødsel? :)
Denne gangen gikk jeg med tegningsblødninger i over 2 uker, mye kynnere, og 3 cm åpning i flere dager. Kvelden jeg fødte følte jeg meg veldig uggen/uvel. Tredje barnet så ganske vanlig i følge jordmor.
 
40+1 og førstegangsfødende
Jeg har hatt uregelmessige rier i en uke nå. Hadde vaginal undersøkelse på fredag og jordmor bekreftet at livmormunnen er modnet/avflatet, men ingen åpning enda.
Riene/kynnerne kan komme i regelmessige bølger og så bare forsvinner de igjen.
Latensfasen er ingen spøk altså, for en tålmodighetstest :arghh:
Skal til Jordmor igjen i morgen, håper det er noe framgang siden sist.... Håper jeg klarer å starte naturlig, men nå er det mye som tyder på at jeg må settes i gang..
 
40+1 og førstegangsfødende
Jeg har hatt uregelmessige rier i en uke nå. Hadde vaginal undersøkelse på fredag og jordmor bekreftet at livmormunnen er modnet/avflatet, men ingen åpning enda.
Riene/kynnerne kan komme i regelmessige bølger og så bare forsvinner de igjen.
Latensfasen er ingen spøk altså, for en tålmodighetstest :arghh:
Skal til Jordmor igjen i morgen, håper det er noe framgang siden sist.... Håper jeg klarer å starte naturlig, men nå er det mye som tyder på at jeg må settes i gang..
Så kjedelig at prosessen tar så lang tid for deg. Har jordmor snakket noe om å ev strippe deg? Kan hjelpe på prosessen.
Du kan jo i utgangspunktet vente en liten stund til før de trenger å sette deg i gang, men mindre det er noe grunn til at du ikke kan gå over så håpet er ikke ute for å starte naturlig.
 
Så kjedelig at prosessen tar så lang tid for deg. Har jordmor snakket noe om å ev strippe deg? Kan hjelpe på prosessen.
Du kan jo i utgangspunktet vente en liten stund til før de trenger å sette deg i gang, men mindre det er noe grunn til at du ikke kan gå over så håpet er ikke ute for å starte naturlig.
Takk for svar <3
Jeg tenker å høre med jordmor om hvilke alternativer jeg har. Hun har allerede nevnt at jeg eventuelt vil ha en tidligere overtidskontroll pga noe høyere blodtrykk de siste 2 ukene. Ikke dramatisk, men bare for å være på den sikre siden.
Selv kjenner jeg at jeg dras mellom ønsket å starte naturlig og det økende behovet for å komme i gang og ha energi til fødselen. Blir nok klokere i morgen etter å ha pratet med jordmor. Prøver å trøste meg med at guttungen har det kjempefint og at snart vil jeg se han :Heartpink:Heartred
 
Takk for svar <3
Jeg tenker å høre med jordmor om hvilke alternativer jeg har. Hun har allerede nevnt at jeg eventuelt vil ha en tidligere overtidskontroll pga noe høyere blodtrykk de siste 2 ukene. Ikke dramatisk, men bare for å være på den sikre siden.
Selv kjenner jeg at jeg dras mellom ønsket å starte naturlig og det økende behovet for å komme i gang og ha energi til fødselen. Blir nok klokere i morgen etter å ha pratet med jordmor. Prøver å trøste meg med at guttungen har det kjempefint og at snart vil jeg se han :Heartpink:Heartred
Huff, så slitsomt for deg ❤️
Min første fødsel startet sånn, latensfase som bare varte og rakk. Jeg prøvde alle knep i boken for å få fortgang på det, alt som jeg kjente at økte på riene (håndmelking, samleie, stripping osv). Angrer på det i ettertid og prøver å ha mer tålmodighet denne gangen. Selv om det var en veldig slitsom uke så gjorde jeg det nesten verre for meg selv, for maseriene økte uten at det ledet til noe særlig mer. Endte opp helt knekt etter en uke med minimal søvn, tross flere besøk på sykehuset, "sovedoser" osv.

Jeg er i gang med latensfase til andre fødsel av og på de siste dagene nå, men konsentrerer meg om å hvile og prøver å ikke provosere frem mer rier enn jeg allerede har, så jeg ikke blir mer sliten. Skal på 41-ukerskontroll i morgen, og kommer ikke til å samtykke til stripping selv om det er standard tilbud på den kontrollen. Risikoen for å bare få mer mas og enda tyngre dager å vente er for stor...

Krysser fingrene for at du får en god natts søvn og at det starter ordentlig av seg selv en av de neste dagene!
 
Takk for svar <3
Jeg tenker å høre med jordmor om hvilke alternativer jeg har. Hun har allerede nevnt at jeg eventuelt vil ha en tidligere overtidskontroll pga noe høyere blodtrykk de siste 2 ukene. Ikke dramatisk, men bare for å være på den sikre siden.
Selv kjenner jeg at jeg dras mellom ønsket å starte naturlig og det økende behovet for å komme i gang og ha energi til fødselen. Blir nok klokere i morgen etter å ha pratet med jordmor. Prøver å trøste meg med at guttungen har det kjempefint og at snart vil jeg se han :Heartpink:Heartred
Forstår den følelsen veldig godt. Jeg ble igangsatt med de to forrige. Ønsket i utgangspunktet at det skulle starte av seg selv, men kjente også på en lettelse når de sa «du blir nå innlagt og skal ikke hjem før baby er ute» hehe!
Vi skal jo være litt lei og slitne nå på slutten, tanken på smerter som skal komme blir ofte mer glemt og motivasjonen for å føde vokser viktigste er at baby har det bra! Håper du fikk noen svar hos jordmor i dag
 
Back
Topp