Tegn på modning/fødsel

Hei :)

Vi var i dag en tur innom føden med mistanke om vannavgang. Hadde sovet veldig dårlig natt til i dag og formen var litt uggen. På morgenen føltes det ut som vannet gikk da jeg var på toalettet siden jeg ikke klarte knipe igjen i det jeg røyste meg fra toalettet.

Under kontroll på føden og sjekk fikk vi vite at livmorhalsen er kort og veldig myk samt plass til to fingre. Hun noterte ned 1 cm åpning, men ingen utslag på fostervann.
Jeg har hatt økende mengde kynnere siden i går og slimproppen gikk for ca 2-3 uker siden og har kommet litt og litt.
Har ikke hatt noe tegningsblødning eller farget utflod, men etter sjekk hos føden kom det litt blod samt økt murring i rygg og mage.

Er i dag 39+2 og tenker at lille fint kan kome om han ønsker, men har noen opplevd gå lenge slik?
 
Hei! Spørsmål: dere som har hatt fødsler som starta med vannavgang, hvor fort kom riene? Og hvordan visste dere at det var fostervannet og ikke urin? Håper ikke dette er TMI, men hadde sex med mannen min for en halvtime siden og akkurat når jeg nådde orgasmen, så kom det masse væske på lakenet. Flekken er på ca 20x20cm. Jeg hadde ikke tissa på et par-tre timer, så det kan godt være urin, men det lukter ikke så sterkt som urin vanligvis lukter syns jeg. Men så vet jeg godt at jeg bedriver seriøs ønsketenking også da, er jo møkklei av å være gravid, så kanskje luktesansen tuller med meg :hilarious:
 
Hei! Spørsmål: dere som har hatt fødsler som starta med vannavgang, hvor fort kom riene? Og hvordan visste dere at det var fostervannet og ikke urin? Håper ikke dette er TMI, men hadde sex med mannen min for en halvtime siden og akkurat når jeg nådde orgasmen, så kom det masse væske på lakenet. Flekken er på ca 20x20cm. Jeg hadde ikke tissa på et par-tre timer, så det kan godt være urin, men det lukter ikke så sterkt som urin vanligvis lukter syns jeg. Men så vet jeg godt at jeg bedriver seriøs ønsketenking også da, er jo møkklei av å være gravid, så kanskje luktesansen tuller med meg :hilarious:
Aner ikke egentlig men det sies vel at fostervann lukter søtt tror jeg..
Lykke til :love017
 
Hei! Spørsmål: dere som har hatt fødsler som starta med vannavgang, hvor fort kom riene? Og hvordan visste dere at det var fostervannet og ikke urin? Håper ikke dette er TMI, men hadde sex med mannen min for en halvtime siden og akkurat når jeg nådde orgasmen, så kom det masse væske på lakenet. Flekken er på ca 20x20cm. Jeg hadde ikke tissa på et par-tre timer, så det kan godt være urin, men det lukter ikke så sterkt som urin vanligvis lukter syns jeg. Men så vet jeg godt at jeg bedriver seriøs ønsketenking også da, er jo møkklei av å være gravid, så kanskje luktesansen tuller med meg :hilarious:
Utfloden er mye tynnere på slutten hos mange, så mtp utflod + våthet under sex så er det ikke utenkelig at det ikke nødvendigvis er fostervann. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt i et bind i trusa for å se om det kommer mer. Er du usikker, så kontakt føden og forklar situasjonen :)
 
Aner ikke egentlig men det sies vel at fostervann lukter søtt tror jeg..
Lykke til :love017
Utfloden er mye tynnere på slutten hos mange, så mtp utflod + våthet under sex så er det ikke utenkelig at det ikke nødvendigvis er fostervann. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt i et bind i trusa for å se om det kommer mer. Er du usikker, så kontakt føden og forklar situasjonen :)
Har også hørt at det skal lukte søtt, men klarer ikke helt å bestemme meg for om det gjør det.. men nå har det gått cirka sju timer, ingen rier i sikte enda, men det skal sies at jeg har hatt vonde med uregelmessige kynnere nå de siste par timene, og det kjennes ut som at noe holder på å falle ut fra åpninga. Det er riktignok ifbm bevegelse, så skal se om det roer seg når jeg får slappe av litt. Hvis det tar seg opp er det jo selvsagt ikke noe å lure på :) har gått med bind, men det er tørt. Får se an litt. Skal uansett inn til igangsetting i morra, men det hadde jo vært veldig okei hvis det starta av seg selv!
 
Hei! Spørsmål: dere som har hatt fødsler som starta med vannavgang, hvor fort kom riene? Og hvordan visste dere at det var fostervannet og ikke urin? Håper ikke dette er TMI, men hadde sex med mannen min for en halvtime siden og akkurat når jeg nådde orgasmen, så kom det masse væske på lakenet. Flekken er på ca 20x20cm. Jeg hadde ikke tissa på et par-tre timer, så det kan godt være urin, men det lukter ikke så sterkt som urin vanligvis lukter syns jeg. Men så vet jeg godt at jeg bedriver seriøs ønsketenking også da, er jo møkklei av å være gravid, så kanskje luktesansen tuller med meg :hilarious:
Hos meg kom det en kneppelyd og så fossa det ut - mye, veldig mye. Riene kom i løpet av første timen, men var overkommelige og ikke så vonde først. Men de var annerledes enn kynnere...

Ta på bind og be om en sjekk på føden? Spennende!
 
Hos meg kom det en kneppelyd og så fossa det ut - mye, veldig mye. Riene kom i løpet av første timen, men var overkommelige og ikke så vonde først. Men de var annerledes enn kynnere...

Ta på bind og be om en sjekk på føden? Spennende!
Gikk med bind hele dagen etterpå, men det var helt tørt. Slo meg til ro med at det nok var urin, for det lukta etterhvert som urin og riene kom aldri. Men er på vei til føden for igangsetting nå, så baby blir det innen få dager uansett! ♥️
 
Hei! Slimproppen gikk i dag, med frisk blod. Har kjent på masse kynnere og mensenmurringer de siste dagene, og stikninger ned mot livmorhals/tissen. Er så spent på om det er noe på gang nå.. Er 40+0 i dag. :happy:
Flere som har erfaring med dette? Og eventuelt hvor lenge har dere hatt det sånn før fødsel?
 
Hei! Slimproppen gikk i dag, med frisk blod. Har kjent på masse kynnere og mensenmurringer de siste dagene, og stikninger ned mot livmorhals/tissen. Er så spent på om det er noe på gang nå.. Er 40+0 i dag. :happy:
Flere som har erfaring med dette? Og eventuelt hvor lenge har dere hatt det sånn før fødsel?
Min gikk kl 06:00 på morran og 20:06 på kvelden ble han født :)
 
Min propp starta gå for godt over 3 uker siden gradvis. Siste del kom i går tror jeg. Mormunn er moden, avflatet og 1 cm. Mensmurring, uregelmessige rier og masse kynnere kom samtidig som slimpropp 3 uker siden, fortsatt ikke født :confused: er førstegangsfødende og termin i morgen :happy:
 
Mistenker at jeg mistet deler av slimproppen i to omganger i går, med antydning til blod. Våknet i natt/morges med takvise mensensmerter, tok meg et bad, og da forsvant det helt. Vært litt av og på etter jeg kom opp av badekaret. De vondeste takene er ikke verre enn mine vanlige mensensmerter, så ingen dramatikk enda akkurat. Spent på om det går noen vei eller om det bare er mase-/modningsrier! 38+6 i dag :happy: Skal på svangerskapskontroll hos jordmor etterpå, så da tenkte jeg å høre om hun kan se noen tegn til modning!
 
Min propp starta gå for godt over 3 uker siden gradvis. Siste del kom i går tror jeg. Mormunn er moden, avflatet og 1 cm. Mensmurring, uregelmessige rier og masse kynnere kom samtidig som slimpropp 3 uker siden, fortsatt ikke født :confused: er førstegangsfødende og termin i morgen :happy:
Der så jeg ditt innlegg, ble plutselig litt pessimist her :laughing002
 
Der så jeg ditt innlegg, ble plutselig litt pessimist her :laughing002
Jm her ville ikke sjekke så tidlig, det var på en kontroll hos føden ved mistanke om vannavgang forrige uke de sjekket. Skal tilbake mandag for trivselkontroll om han ikke kommer før :)
De på føden sa om det kommer blod med utflod/propp er du nokså nerme. Hos med startet dette først på tirsdag ettermiddag, dabbet litt av, men mens verk tok seg opp. Så håper føden tar rett og tenker han kommer rundt termin/til helgen :happy:

Lykke til hos jm :love7
 
Mistenker at jeg mistet deler av slimproppen i to omganger i går, med antydning til blod. Våknet i natt/morges med takvise mensensmerter, tok meg et bad, og da forsvant det helt. Vært litt av og på etter jeg kom opp av badekaret. De vondeste takene er ikke verre enn mine vanlige mensensmerter, så ingen dramatikk enda akkurat. Spent på om det går noen vei eller om det bare er mase-/modningsrier! 38+6 i dag :happy: Skal på svangerskapskontroll hos jordmor etterpå, så da tenkte jeg å høre om hun kan se noen tegn til modning!
Jeg er nesten like langt som deg, 38+3. Har ofte menssmerter når jeg skal legge meg og uregelmessige på dagen. Har hatt det i rundt to uker nå, men har ikke sett noe til slimproppen.. er så klar for å få baby ut!
Oppdater oss gjerne om du vil etter jm timen! Lykke til :love7
 
Oppdatering: Jordmor mente det hørtes ut som fødsel kunne være rett rundt hjørnet, og forventet ikke å se meg neste kontroll (40+4) :happy: Men hun ville ikke undersøke modning (mente det var for tidlig). Som hun sa, jeg merker det hvis jeg får rier… Som forsåvidt er sant, men jeg er jo så nysgjerrig :nailbiting:
 
Oppdatering: Jordmor mente det hørtes ut som fødsel kunne være rett rundt hjørnet, og forventet ikke å se meg neste kontroll (40+4) :happy: Men hun ville ikke undersøke modning (mente det var for tidlig). Som hun sa, jeg merker det hvis jeg får rier… Som forsåvidt er sant, men jeg er jo så nysgjerrig :nailbiting:
De er ganske forsiktige sjekke før termin slik jeg har forstått det :angelic:
Men spennende se hvor lang tid det tar for deg, masse lykke til vertfall !
 
Back
Topp