Tegn på fødsel!

Minimalt med tegn til fødsel her. Litt kynnere og mensmurringer av og til men det er alt. Er 36+2 så er enda en stund igjen :)
 
Jeg er i uke 38+5 og har termin 10. Februar.

Hos meg har jeg ikke hatt mye annet enn bekkenløsning og følt mensensmerter en og annen dag siste uka.

For 3 dager siden begynte jeg å få veldig løs avføring og tenkte at det var pga at jeg spiser mye frukt. Men etter å tenkt litt over det så har jeg ikke spist så mye frukt at det skulle gå ut over fordøyelsen. Prøvde å søke det opp og konkluderte med at det er relatert til at fødsel nærmer seg.

I går kveld oppdaget jeg blod i bindet. Jeg har mye utflod så jeg bruker bind når jeg sover.
Søkte det opp på nett før jeg ringte fødestua. Jordmor mente at det kunne være tegningsblødning. Etter en CTG undersøkelse ble jeg sendt hjem med beskjed om at babyen har det fint og at jeg ikke trenger å bekymre meg.

Etter at jeg oppdaget blodet har mensensmertene vært ganske hyppige og noen ganger svært smertefulle. I tillegg har jeg nå skjønt hva folk mener med mensensmerter i ryggen.

I dag våknet jeg med at det lå litt gammelt og nytt blod i bindet. Det var ikke rent blod, så mer rosa og utvannet ut. Merket at det luktet rart...

Har en veldig følelse av at noe er på tur til å skje. Veldig spent på hva de neste dagene bringer :D
 
Jeg er i uke 38+5 og har termin 10. Februar.

Hos meg har jeg ikke hatt mye annet enn bekkenløsning og følt mensensmerter en og annen dag siste uka.

For 3 dager siden begynte jeg å få veldig løs avføring og tenkte at det var pga at jeg spiser mye frukt. Men etter å tenkt litt over det så har jeg ikke spist så mye frukt at det skulle gå ut over fordøyelsen. Prøvde å søke det opp og konkluderte med at det er relatert til at fødsel nærmer seg.

I går kveld oppdaget jeg blod i bindet. Jeg har mye utflod så jeg bruker bind når jeg sover.
Søkte det opp på nett før jeg ringte fødestua. Jordmor mente at det kunne være tegningsblødning. Etter en CTG undersøkelse ble jeg sendt hjem med beskjed om at babyen har det fint og at jeg ikke trenger å bekymre meg.

Etter at jeg oppdaget blodet har mensensmertene vært ganske hyppige og noen ganger svært smertefulle. I tillegg har jeg nå skjønt hva folk mener med mensensmerter i ryggen.

I dag våknet jeg med at det lå litt gammelt og nytt blod i bindet. Det var ikke rent blod, så mer rosa og utvannet ut. Merket at det luktet rart...

Har en veldig følelse av at noe er på tur til å skje. Veldig spent på hva de neste dagene bringer :D
Oi, det høres jo veldig ut som at noe er på gang da! Kanskje vannet ditt har gått også? De sier det lukter litt søtt :p æsj hehe.
 
Oi, det høres jo veldig ut som at noe er på gang da! Kanskje vannet ditt har gått også? De sier det lukter litt søtt :p æsj hehe.

Jeg har en misstanke om det :)
Nå har mensensmertene blitt så sterke at jeg ikke vil karakterisere de som mensensnerter lengere, lurer på om det er modningsrier. De starter svakt og blir mer intense og så går de over igjen. De varer fra 20-50 sek og med variert smertestyrke.

Leste litt om fostervann og lurer på om jeg lekker litt og litt ifg slik noen har beskrevet. Ser også at folk beskriver lukta forskjellig. Hos meg lukter det mer spermaktig enn søtt, men det lukter ikke sperm heller.

Samboern er kommet fra jobb. Han har gått litt i sirkler etter at han oppdaget at jeg pustet overfladisk under disse smertene. Måtte le litt da han ble stående å lure på om vi hadde ark å skrive på xD
 
Jeg har en misstanke om det :)
Nå har mensensmertene blitt så sterke at jeg ikke vil karakterisere de som mensensnerter lengere, lurer på om det er modningsrier. De starter svakt og blir mer intense og så går de over igjen. De varer fra 20-50 sek og med variert smertestyrke.

Leste litt om fostervann og lurer på om jeg lekker litt og litt ifg slik noen har beskrevet. Ser også at folk beskriver lukta forskjellig. Hos meg lukter det mer spermaktig enn søtt, men det lukter ikke sperm heller.

Samboern er kommet fra jobb. Han har gått litt i sirkler etter at han oppdaget at jeg pustet overfladisk under disse smertene. Måtte le litt da han ble stående å lure på om vi hadde ark å skrive på xD
Kanskje du bør ringe føden igjen? Hvis det er fostervann så bør man vel ikke vente altfor lenge før fødselen startes? Jeg vet veldig lite om det her, siden det er første gang for meg. Men jordmor sa iallefall at man heller bør ringe for mye enn for lite! Ikke lett å vite hva som er hva når det er første gangen :) men masse lykke til! Det her er jo kjempespennende! Jeg er 38+2 idag, og kjenner at han baaare kan komme nå hehe :p
 
Har mye kynnere og menssmerter hele dagen.. Løs/urolig mage, kvalm, mer utfolde enn vanlig og har ofte tak i ryggen. Er straks 37 uker, syntes hun kan komme ut jeg ;) må vel vente litt til.. Det er like greit når mannen snart reiser og ikke kommer tilbake før 13.2..
 
Har mye kynnere og menssmerter hele dagen.. Løs/urolig mage, kvalm, mer utfolde enn vanlig og har ofte tak i ryggen. Er straks 37 uker, syntes hun kan komme ut jeg ;) må vel vente litt til.. Det er like greit når mannen snart reiser og ikke kommer tilbake før 13.2..
Samme her. Er 36+0 og kjempeklar! Leeei. Men sambo er bortreist. Uvisst når han kommer hjem men senest 12.02 tror jeg det var.
Så hun må nesten bare holde seg inne!
 
Jeg har en misstanke om det :)
Nå har mensensmertene blitt så sterke at jeg ikke vil karakterisere de som mensensnerter lengere, lurer på om det er modningsrier. De starter svakt og blir mer intense og så går de over igjen. De varer fra 20-50 sek og med variert smertestyrke.

Leste litt om fostervann og lurer på om jeg lekker litt og litt ifg slik noen har beskrevet. Ser også at folk beskriver lukta forskjellig. Hos meg lukter det mer spermaktig enn søtt, men det lukter ikke sperm heller.

Samboern er kommet fra jobb. Han har gått litt i sirkler etter at han oppdaget at jeg pustet overfladisk under disse smertene. Måtte le litt da han ble stående å lure på om vi hadde ark å skrive på xD
Min forrige fødsel startet med at det kom lyserosavann nok til et truseinnlegg. Så foldet hinnene seg og det sluttet å lekke. Jeg tok med det rosa truseinnlegget da jeg ble bedt om å komme på kontroll på føden, og ut fra å se på og lukte på truseinnlegget konkluderte både jm og lege med at det var fostervann. Det er spesielt viktig du tar med bindet om det bare kommer litt, for infeksjonsfren er stor hvis du blir gående for lenge før du føder da.
 
Samme her. Er 36+0 og kjempeklar! Leeei. Men sambo er bortreist. Uvisst når han kommer hjem men senest 12.02 tror jeg det var.
Så hun må nesten bare holde seg inne!
Kjenner jeg er litt bekymret, hun kan like gjerne komme før som etter termin. Og jeg vil gjerne ha med mannen min! Men sånn er det, kunne vært værre.. Vi får bare knipe igjen ;)
 
Det var ikke fostervann, men slimproppen som kom gradvis.
Vannsekken måtte jm ta hull på til slutt og da etter noen rier var hun ute.
Dette var en rask fødsel!
Vi ankom fødestua rundt 23:30 hadde over 5cm åpning. Jenta vår ble født 01:25 <3
Oi! Gratulerer så mye! Det gikk VELDIG fort ja! Kos deg masse med den lille jenta di :D Håper det går bra med dere begge :)
 
Gratulerer!!

Jeg har hatt to netter med lite søvn og vonde kynnere, eller modingsrier. Ellers er jeg løs i magen, har hatt mye slimete utflod i flere dager. Vært litt småkvalm til tider. Og mensen murringer i korsryggen. Jeg er i uke 38+1... Spent på om det skjer noe snart :)
 
Mye mer på do med avføring. kommer ofte magesmerter i forkant og kjenner det i ryggen.

vondt i magen under navlen på natta og noen ganger på dagen

Hard mage inne mellom

Tre ganger med rester av slimprop på papiret

ellers i veldig fin form..termin i morra..
 
Det var ikke fostervann, men slimproppen som kom gradvis.
Vannsekken måtte jm ta hull på til slutt og da etter noen rier var hun ute.
Dette var en rask fødsel!
Vi ankom fødestua rundt 23:30 hadde over 5cm åpning. Jenta vår ble født 01:25 <3
Oj, det gikk fort ja, Gratulerer så masse med jenta deres :D
 
Synes jeg har hatt ekstra mye nedpress i det siste, men bortsett fra det så har det ikke vært så mye annerledes. Litt kraftigere kynnere kanskje? Blæ, jeg som håpet på at det skulle skje noe nå som det var fullmåne :p jaja 39+1 idag, så har jo fortsatt tid, men begynner å bli paaasse lei.
 
Synes jeg har hatt ekstra mye nedpress i det siste, men bortsett fra det så har det ikke vært så mye annerledes. Litt kraftigere kynnere kanskje? Blæ, jeg som håpet på at det skulle skje noe nå som det var fullmåne :p jaja 39+1 idag, så har jo fortsatt tid, men begynner å bli paaasse lei.

Samme her merker mer press ned enn før. Føler meg også rimelig lei så vi får bare håpe at det er vår tid snart.
 
I dag trodde jeg faktisk noe skulle skje. Hatt smerter i magen, og kraftigere tak, noe som jeg ikke har hatt før. Meeeen nå har det gitt seg helt :( æsj. Var kjempeforberedt jeg nå hehe :p 39+4, så hadde ikke gjort noe om han kom i natt altså! Bebbis på selveste morsdagen må jo være stas :D
 
Her skjer det ting.... Bare noen få eier og svake til nå. Men går utrolig kort tid mellom....
 
38+5 i dag, ingen tegn til fødsel, så hun koser seg sikkert i magen <3 :) hun kommer når hun vil :)
 
Back
Topp