Her tar jeg hele fellesen, men vi får barn i januar og får ikke barnehageplass før august 2022, så vi får masse tid med henne begge to uansett. Jeg tar min periode, fellesen, 5 uker ferie og så to måneder ulønna fra jan-des. Så tar far permen sin jan-midten av mai, ulønna perm midten av mai-midten av juni og så lærerferie frem til august. (Han får jo dessuten masse tid med oss første sommerferie også, siden han har fri hele skoleferien)
Er for likestilling etc, men akkurat når det gjelder fødsel, amming, at kroppen skal komme seg igjen etc etc har jeg ingen skrupler med å ta hele fellesperioden. Sjefen min synes dessuten det var MYE bedre at jeg er borte et år og ferdig med det, enn at det blir lappeteppe med noen måneder her og npen der, slik andre kolleger har hatt. Som han sa- i praksis var de uansett borte et helt år...
Vi tar ut 59 uker og 80 prosent lønn. "Taper" rundt 20.000kr på det totalt, men ser det heller som en investering i familielivet og det å ha lang tid hjemme med lillemor før barnehage. Har jobba i barnehage selv, og er skeptisk til å la unger begynne så tidlig som 10-12 mnd. Det kan såklart gå veldig bra, men med de forholdene vi jobba under ville jeg IKKE utsatt min unge for det.