Tar deres menn noe av fellesperioden?

Her skal mannen ta hele fellesperioden for eg må tilbake til skolebenken (tar heldigvis bare et fag og pga korona blir det nok mye nettundervisning) så får me tid sammen hima med mest sannsynlig siste barnet i flokken.
 
Her deler vi 50/50 og det har vært veldig viktig for oss. Vi er begge opptatt av at likestillingen skal gå begge veier og da også med tanke på at vi synes far sin tid med baby er like viktig.

Skal dog sies at vi har en arbeidssituasjon som gjør dette enkelt for oss og forstår godt at andre, der far eller mor f eks er student eller selvstendig næringsdrivende etc, ikke tar det samme valget.
 
Her skal mannen ta hele fellesperioden for eg må tilbake til skolebenken (tar heldigvis bare et fag og pga korona blir det nok mye nettundervisning) så får me tid sammen hima med mest sannsynlig siste barnet i flokken.
Du må være i minst 75% studie for at han skal få ta permisjon. Hvordan ordner du det om du kun tar ett fag?
 
Du må være i minst 75% studie for at han skal få ta permisjon. Hvordan ordner du det om du kun tar ett fag?
Det er 100% studie for det om det bare er et fag. Går ihvertfall utifra det. Er vårsemesteret eg må ta til neste skoleår og det er bare et fag selvom eg går 100% studie.
 
Det er 100% studie for det om det bare er et fag. Går ihvertfall utifra det. Er vårsemesteret eg må ta til neste skoleår og det er bare et fag selvom eg går 100% studie.

vil det si at det ene fag er 30 studiepoeng? Hvis ikke ville jeg dobbelt sjekket med nav om de godtar at man kaller det 100% studier hvis man tar færre studiepoeng enn det 100% studier tilsvarer. Nav kan være veldig firkantet.
 
vil det si at det ene fag er 30 studiepoeng? Hvis ikke ville jeg dobbelt sjekket med nav om de godtar at man kaller det 100% studier hvis man tar færre studiepoeng enn det 100% studier tilsvarer. Nav kan være veldig firkantet.
Det er 30 studiepoeng når eg sjekke studentweb ihvertfall
 
da bør det ikke være noe problem :)
Er det 30 studiepoeng per semester? Studiemodellen er endret til neste år som vil si eg må ta det ene faget eg mangler over et helt år istedenfor et halvt. Aka 15 studiepoeng per semester.
 
Er det 30 studiepoeng per semester? Studiemodellen er endret til neste år som vil si eg må ta det ene faget eg mangler over et helt år istedenfor et halvt. Aka 15 studiepoeng per semester.
30 studiepoeng tilsvarer 100% studie. 15 studiepoeng 50%.
 
  • Liker
Reactions: J
Er det 30 studiepoeng per semester? Studiemodellen er endret til neste år som vil si eg må ta det ene faget eg mangler over et helt år istedenfor et halvt. Aka 15 studiepoeng per semester.

som du har fått til svar over er 30 studiepoeng 100%studier :)
 
Ikke gjort det hittil. Nå vurderer vi faktisk det på hu vi fikk nå da. Jeg er arbeidsledig og går over på dagpenger når permisjon er ferdig. Så vi vurderer å la han få flere perm uker fra fellesperioden så han får lengre permisjon :)
 
Ikke gjort det hittil. Nå vurderer vi faktisk det på hu vi fikk nå da. Jeg er arbeidsledig og går over på dagpenger når permisjon er ferdig. Så vi vurderer å la han få flere perm uker fra fellesperioden så han får lengre permisjon :)
Husk at hvis far skal ha fellesperioden må du være i minst 75% jobb
 
Hos oss tok far 11 uker tilbake da det var 10 uker. Det var fordi det passet best med prosjektene mine på jobb. Jeg startet perm med å dra på reise i 5 dager og sluttet med det samme. Gikk kjempefint! Også hadde jeg 1mnd perm til slutt :happy:
 
Her deler vi 50/50 og det har vært veldig viktig for oss. Vi er begge opptatt av at likestillingen skal gå begge veier og da også med tanke på at vi synes far sin tid med baby er like viktig.

Skal dog sies at vi har en arbeidssituasjon som gjør dette enkelt for oss og forstår godt at andre, der far eller mor f eks er student eller selvstendig næringsdrivende etc, ikke tar det samme valget.

Vi var også opptatt av det, helt til ungen hylte i kolikksmerter i seks måneder. Da var det uaktuelt at en helt kjørt og utslitt mamma skulle tilbake på jobb, for at mannen skulle overta kremtiden :hilarious: Jeg ville også oppleve babykos, smil og hygge.
 
Vi var også opptatt av det, helt til ungen hylte i kolikksmerter i seks måneder. Da var det uaktuelt at en helt kjørt og utslitt mamma skulle tilbake på jobb, for at mannen skulle overta kremtiden :hilarious: Jeg ville også oppleve babykos, smil og hygge.
Ser den. Man kan ha så mange ideelle måter man vil gjøre ting på, men når alt kommer til alt så hjelper det lite om ungen ikke er helt med på den planen :)
 
Vi deler 50/50, det var selvsagt for oss at det skulle deles likt og ble ikke noe diskusjon rundt det :) pga oppspart ferie er jeg hjemme til baby er ca 8 mnd, og litt avhengig av hvordan ammingen er da (fullammer nå) blir jeg enten å pumpe slik at melka er klar hjemme eller så kommer pappa trillende med baby til jobben min (gangavstand fra der vi bor) slik at jeg kan avvikle ammefri. Vi er heldig sånn sett!

Grunnen til at vi deler likt er vi er veldig opptatt av at barnet skal få god tid med begge foreldre og på den måten få god tilknytning også til pappa fra ung alder. Det er vårt felles barn og for oss er det helt naturlig at vi får ca like mye av den verdifulle permisjonstiden hjemme med barnet. Jeg har venninner hvor pappaen så vidt tør å pakke stelleveska fordi han ifølge mora gjør alt ‘feil’, eller hvor babyen ikke er komfortabel med pappaen fordi han har hatt så lite med ungen å gjøre. Ønsker virkelig ikke å havne i en sånn situasjon, og tror at å dele permisjonen kan være en viktig faktor for å bidra til det motsatte, nemlig et barn som er like trygg på pappa som på mamma og en pappa som er like flink (eller flinkere!) på det praktiske som mamma :) Vi skal tross alt dra lasset i lag, og da kommer det godt med at begge er rutinerte.
Jeg skjønner hva du sier. Med forrige tok jeg hele fellesperioden og ulønnet etter det. Noe annet hadde ikke gått mtp. amming her. MEN det betyr ikke at vi ikke er likestilt i heimen. Pappaen er en like naturlig omsorgsperson som meg. Vi hadde felles lang ferie ganger to i løpet av min permisjon før han tok fedrekvoten. Jeg tror dette handler om at mødre også må være flinkere til å gi slipp på ansvar og presse fedrene til å ta litt. Permisjonen er bare ett år av livet, deretter kommer resten :)

Må også legge til at det er sånn blant de fleste av våre venner. Har kanskje ett par som er i den situasjonen du beskriver, men de har vært sånn at ingen andre får holde barna osv. og det er jo litt rart, men da blir det jo sånn..
 
Vi deler fellesperioden i to. Jeg har ikke så veldig lyst til det selv egentlig fordi hun fremdeles er så liten, men fordi jeg ikke fikk jobbet så mye før hun kom så får jeg så lite i foreldrepenger, så det er bedre for oss økonomisk om vi deler i to og jeg kan jobbe og tjene mer enn jeg får av foreldrepengene. Spørs om det er mulig å få seg jobb i disse tider da.. For jobben jeg har er ikke aktuell å gå tilbake til.
 
Jeg skjønner hva du sier. Med forrige tok jeg hele fellesperioden og ulønnet etter det. Noe annet hadde ikke gått mtp. amming her. MEN det betyr ikke at vi ikke er likestilt i heimen. Pappaen er en like naturlig omsorgsperson som meg. Vi hadde felles lang ferie ganger to i løpet av min permisjon før han tok fedrekvoten. Jeg tror dette handler om at mødre også må være flinkere til å gi slipp på ansvar og presse fedrene til å ta litt. Permisjonen er bare ett år av livet, deretter kommer resten :)

Må også legge til at det er sånn blant de fleste av våre venner. Har kanskje ett par som er i den situasjonen du beskriver, men de har vært sånn at ingen andre får holde barna osv. og det er jo litt rart, men da blir det jo sånn..

Enig! Tenker at likestilling handler mer om 50/50 permisjon.
 
Back
Topp