Jeg er forferdelig stresset over at man kan bli tvunget til å føde på Storken på Haukeland. Det vil jeg IKKE!!!
På storken får man ikke epidural. Selv om jeg ønsker og håper å ikke trenge epidural, så vil jeg vite at jeg kan få det om jeg trenger det. Det å vite at OM det begynner å føles uutholdelig, så har jeg muligheten til å få det, er en enorm trøst. Om jeg derimot må føde på storken, så har jeg ikke den trøsten, men vet at om det blir uutholdelig, så er eneste hjelpen de tilbyr akkupunktur (som jeg har like stor tro på som å hive salt over venstre skulder og si ave maria tre ganger baklengs), eller badekar (og jeg hater badekar og å bli våt). I tillegg er det ikke ordentlig sykehusseng, bare en vanlig rammemadrass.
Vi var på omvisning for et par uker siden, og der sa de at mange måtte inn på storken først, om det var fullt på føden, men at man kunne bli flyttet ned når det ble ledig. Problemet er at det ikke er sikkert at det blir ledig, og så må man føde på storken .( Leste en i januargruppen som opplevde det, måtte føde på storken.
Det stresser meg noe voldsomt. Jeg er ikke redd for noe særlig annet ennå.