Tanker om fødsel

Troikaen

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Har dere begynt å tenke på fødsel og hvordan dere ønsker å ha det?
Badekar, smertelindring, hvem skal være med under fødselen, ønsker dere å klippe navlesnoren selv, gruer du deg eller gleder du deg osv?

Spennende å dele tanker, følelser og forventinger rundt dette for flere enn meg kanskje? :)
 
Har dere begynt å tenke på fødsel og hvordan dere ønsker å ha det?
Badekar, smertelindring, hvem skal være med under fødselen, ønsker dere å klippe navlesnoren selv, gruer du deg eller gleder du deg osv?

Spennende å dele tanker, følelser og forventinger rundt dette for flere enn meg kanskje? :)
Jeg gruer meg, uten tvil! Men gleder meg til å være ferdig ☺️ Hadde en veldig tøff fødsel sist og dette sitter som brent i meg. Har snakket med jordmor om det, men skrekken sitter fortsatt :( vurderer å be om epidural, men er svært usikker på dette. Pappaen skal være med på fødselen ❤️
 
Nå ble det jo akutt keisersnitt her, men jeg skulle virkelig ønske jeg fikk oppleve å føde igjen (Nei, nytt svangerskap utgår! ;)). Hadde en utrolig fin fødsel med storebror. Altså, epidural :hello2 Rar som jeg er så såg jeg faktisk frem til fødsel og hele opplevelsen. Forrige gang ble jeg satt i gang grunnet svangerskapsdiabetes, så følte jeg ble litt "snurt" for hele fødselsopplevelsen.
Dere som gruer dere: det er glemt med en gang dere får baby på brystet :thumleft
 
Jeg gleder meg til fødsel. Syns det hele var en uvirkelig opplevelse sist, og hadde en rask og fin fødsel uten smertelindring. Håper på noe liknende denne gang, men at jeg klarer å være mer til stede oppi det hele
 
Jeg gruer meg, uten tvil! Men gleder meg til å være ferdig ☺️ Hadde en veldig tøff fødsel sist og dette sitter som brent i meg. Har snakket med jordmor om det, men skrekken sitter fortsatt :( vurderer å be om epidural, men er svært usikker på dette. Pappaen skal være med på fødselen ❤️
Håper du kan få en veldig fin opplevelse denne gangen! ❤️
 
Nå ble det jo akutt keisersnitt her, men jeg skulle virkelig ønske jeg fikk oppleve å føde igjen (Nei, nytt svangerskap utgår! ;)). Hadde en utrolig fin fødsel med storebror. Altså, epidural :hello2 Rar som jeg er så såg jeg faktisk frem til fødsel og hele opplevelsen. Forrige gang ble jeg satt i gang grunnet svangerskapsdiabetes, så følte jeg ble litt "snurt" for hele fødselsopplevelsen.
Dere som gruer dere: det er glemt med en gang dere får baby på brystet :thumleft
Jeg ser også veldig frem til denne fødselen, så håper den blir like grei som sist! :)
 
Jeg gleder meg til fødsel. Syns det hele var en uvirkelig opplevelse sist, og hadde en rask og fin fødsel uten smertelindring. Håper på noe liknende denne gang, men at jeg klarer å være mer til stede oppi det hele
Krysser fingrene for like fin opplevelse denne gang! :)
 
Fødselen min for 12år siden var veldig grei da den først satte i gang!
Håper at jeg får en vanlig fødsel denne gangen også, gleder meg utrolig til å få oppleve det en gang til!

Jeg håper på å få være i badekar, men vil ikke føde der. Heller bruke det som smertelindring. Ønsker ikke noen medisinsk smertelindring.
Pappaen skal være med :)
Gruer meg litt til pressriene, husker det føltes helt uoverkommelig
 
Jeg gruer meg til fødsel. Har hatt enkle og raske fødsler, men tenker at jeg kan vell ikke vær så heldig med 4 fødsler. Blir hjemme til jeg absolutt må på sykehuset. Håper på badekar da det er den eneste smertelindringen jeg vil ha.
 
Jeg er veldig spent denne gangen! Det eneste jeg vet, er at det ikke blir verken som nr 1 eller nr 2, siden det faktisk kommer to på én gang [emoji28]

Nr 1 endte med haste ks etter 17 timer i fødsel, og jeg følte meg veldig snurt da det endte sånn da jeg faktisk hadde jobbet meg helt frem til pressriene. Men hun satt bom fast i navlesnoren sin, så det var helt nødvendig med ks, og hun kom ut hel og fin! [emoji7]

Nr 2 grudde jeg meg litt til, men det gikk jo strålende! Født vaginalt, med oksygen i pustemaske (hjalp meg veeeldig!!) og epidural på 8cm [emoji28][emoji111]️ Var en drømmefødsel.

Går inn i neste fødsel med åpent sinn, og legger min lit til personellet vi møter på fødestua. De vet hva de gjør! Vil gjerne bruke oksygenmaske nå også, det hjalp meg veldig for å holde kontroll på pusting og rier sist. Har skjønt at jeg også får epidural med tvillingene, og det synes jeg er helt Ok [emoji4]
 
Jeg gleder meg mest, tror jeg [emoji85]
Forrige gang ble jeg satt i gang på max overtid, og følte jeg ble litt snytt for en del av fødselsopplevelsen, så håper kroppen setter i gang av seg selv denne gangen..
hadde visst styrtfødsel sist (4 t aktiv fødsel) så jordmor snakker mye om at jeg må raskt på sykehus, og at det ikke er sikkert jeg rekker epidural osv.. dette stresser meg litt, mest med tanke på hva vi skal gjøre med storebror hvis det skjer midt på natta feks, da både mine foreldre og svigers bor halvannen times kjøring unna [emoji51]
 
Jeg skal ha pks og gleder meg selv om jeg vet at nervene kommer til å komme når det nærmer seg. De to første fødslene var vaginale og virkelige mareritt, men ks’et jeg har hatt gikk veldig fint. Håper jeg er like heldig denne gangen.
 
Jeg er forferdelig stresset over at man kan bli tvunget til å føde på Storken på Haukeland. Det vil jeg IKKE!!!

På storken får man ikke epidural. Selv om jeg ønsker og håper å ikke trenge epidural, så vil jeg vite at jeg kan få det om jeg trenger det. Det å vite at OM det begynner å føles uutholdelig, så har jeg muligheten til å få det, er en enorm trøst. Om jeg derimot må føde på storken, så har jeg ikke den trøsten, men vet at om det blir uutholdelig, så er eneste hjelpen de tilbyr akkupunktur (som jeg har like stor tro på som å hive salt over venstre skulder og si ave maria tre ganger baklengs), eller badekar (og jeg hater badekar og å bli våt). I tillegg er det ikke ordentlig sykehusseng, bare en vanlig rammemadrass.

Vi var på omvisning for et par uker siden, og der sa de at mange måtte inn på storken først, om det var fullt på føden, men at man kunne bli flyttet ned når det ble ledig. Problemet er at det ikke er sikkert at det blir ledig, og så må man føde på storken .( Leste en i januargruppen som opplevde det, måtte føde på storken.

Det stresser meg noe voldsomt. Jeg er ikke redd for noe særlig annet ennå.
 
Jeg bare gleder meg. Finnes ingen bedre opplevelse enn å føde et barn.
Ønsker en helt naturlig fødsel, som med de andre, ingen annen smertelindring enn vann. håper å få føde i vann denne gangen[emoji4]

Epidural og keisersnitt er mine store skrekker, tror jeg ville følt meg fryktelig snytt for fødselsopplevelsen om det ender med en av de to... vet det blir fryktelig vondt, og vet jeg vil ønske alt som kan tilbys over den verste kneika, men den tøffeste perioden er en så liten del av fødselen, og jeg vil klare det selv denne gangen også[emoji4]
 
Gleder meg veldig! Har mine tanker og bekymringer så klart, men alt i alt så gleder eg meg kjempemasse. (Les; naiv førstegangs?[emoji23]).

Har angst for smertestillende/medisin/tabletter/sprøyter. Skal føde på Storken så eg slipper å forholde meg til det. Så håper at ikkje smertene blir uutholdelige - men tenker at eg skal da klare dette uansett?
Skal ha badekar, musikk & akupunktur.
Skal også lage til quiz o.l så me kan ha om ting tar tid og eg trenger avbrekk. Er veldig glad i å måtte stave ord f.eks så skal printe ut lister med litt halv-vanskelige ord så eg kan prøve å gruble på under fødsel i tillegg til å ta med quiz-bok. Forstår såklart at det er godt mulig eg har det for vondt til å verken klare eller ha lyst til sånt, men tar det gjerne med i tilfelle.
Trur også det kommer godt med at eg har slitt med angst før, har lært meg gode pusteteknikker og ulike ting for å "sone ut" & slappe av.

Frykten er da at det snur feil veg på meg og at heile fødselen ender i eit veldig stort ulidelig panikkanfall der eg er livredd og sitter fast på Storken med forferdelige smerter uten noke som hjelper mot det.. MEN; prøver helst å tenke at det går sikkert fint! [emoji23] :)
 
Jeg er forferdelig stresset over at man kan bli tvunget til å føde på Storken på Haukeland. Det vil jeg IKKE!!!

På storken får man ikke epidural. Selv om jeg ønsker og håper å ikke trenge epidural, så vil jeg vite at jeg kan få det om jeg trenger det. Det å vite at OM det begynner å føles uutholdelig, så har jeg muligheten til å få det, er en enorm trøst. Om jeg derimot må føde på storken, så har jeg ikke den trøsten, men vet at om det blir uutholdelig, så er eneste hjelpen de tilbyr akkupunktur (som jeg har like stor tro på som å hive salt over venstre skulder og si ave maria tre ganger baklengs), eller badekar (og jeg hater badekar og å bli våt). I tillegg er det ikke ordentlig sykehusseng, bare en vanlig rammemadrass.

Vi var på omvisning for et par uker siden, og der sa de at mange måtte inn på storken først, om det var fullt på føden, men at man kunne bli flyttet ned når det ble ledig. Problemet er at det ikke er sikkert at det blir ledig, og så må man føde på storken .( Leste en i januargruppen som opplevde det, måtte føde på storken.

Det stresser meg noe voldsomt. Jeg er ikke redd for noe særlig annet ennå.
Kjære deg ⭐️ Jeg synes du skal ta opp bekymringen din med jordmor! Det skal IKKE være nødvendig å stresse SÅ MYE med det, og de kan helt sikkert tilrettelegge for deg ❤️ Lykke til!
 
Kjære deg ⭐️ Jeg synes du skal ta opp bekymringen din med jordmor! Det skal IKKE være nødvendig å stresse SÅ MYE med det, og de kan helt sikkert tilrettelegge for deg ❤️ Lykke til!

Tok det opp med jordmor sist, og hun hadde ikke mye trøst. Var det fullt alle andre steder, så var det fullt, og ikke noe å gjøre med...

Skjønner ikke helt hvorfor det skal være umulig å få epidural på storken. Må da gå an kunne trille inn noe mer utstyr, vel?
 
Tok det opp med jordmor sist, og hun hadde ikke mye trøst. Var det fullt alle andre steder, så var det fullt, og ikke noe å gjøre med...

Skjønner ikke helt hvorfor det skal være umulig å få epidural på storken. Må da gå an kunne trille inn noe mer utstyr, vel?
Er sikkert at de ikke har nok mennesker på anestesi til det tenker jeg. Det som er dumt er at det ikke er nok plass på vanlig fødeavd... får håpe de har nok plass så du får føde der! :)
 
Eneste tanken jeg har ang fødsel er at jm jeg hadde sist trenger ikke nevnes med navn en gang.

Og håper den kommer snart.

Elles blir ting som de blir. Smertestillende må jeg klare meg uten da det ikke virker. Men klarte meg uten med de to andre så regner med det går bra denne gangen også.

Og KS skal være absolutt siste utvei.
 
Back
Topp