Tankene snurrer - TUL satte meg tilbake nesten 4 uker...

Sier som de andre her inne, det passer fint med at du er 8+5 nå med tanke på en blødning 19/8! Men skjønner at du er redd og er redd for hva som kan skje! Kjenner meg veldig igjen i det etter å ha mistet to ganger før. Men det positive er at du fikk se hjerteslag på UL! Ikke noe bedre enn det! :D Gratulerer så mye! Vil også nevne at man kan se hele navnet ditt og hele fødselsnr ditt på det ene bildet. Du er kanskje klar over det, men ville bare si ifra hvis ikke :)
Tusen takk, det var jeg faktisk ikke klar over, så jeg slettet det. Var ikke meningen å dele fullt så mye :p Mange takk for viktig melding.
 
Her ble jeg også satt 4 uker tilbake etter ultralyd, men jeg visste at jeg hadde skippet en runde med el :) er nå 32+1, og alt er bra med lillesøster
Kjempeflott å høre! Jeg har ikke testet når jeg har EL (jeg har faktisk slike tester, jeg har bare ikke tenkt på å bruke de nå de siste månedene med stress på jobb) - så jeg vet dessverre ikke om jeg hadde EL etter juli-mensen. Men det dere beskriver med en kort, rar mens stemmer jo med at jeg kanskje ikke hadde EL i juli og at det var derfor vi ikke ble gravid da. For alt lå til rette for at det skulle skje i juli, det var derfor jeg var SÅ sikker på at det måtte være da vi ble gravid! Jeg tok Letrozol og vi prøvde perfekt på EL osv. Mens i august var det jo nøyaktig motsatt - jeg hadde 0% tro på at vi kunne blitt gravid da :p Derfor ble sjokket så stort, kunne man bli gravid uten å aktivt ha prøvd, etter et år med skuffende prøving? :) Tydeligvis!

Mange takk for koselige tilbakemeldinger dere, jeg er veldig glad og lettet over å høre at dere tenker likt som meg at det går bra i svangerskapet så langt og at så lenge jeg ikke merker smerter eller forskjeller, så går det nok bra med fosteret så langt også :) Det gjør meg glad, avslappet og lettet, mange takk! Nå kan jeg stresse ned litt over en uke til neste TUL :)
 
Last edited:
Tusen takk, det var jeg faktisk ikke klar over, så jeg slettet det. Var ikke meningen å dele fullt så mye :p Mange takk for viktig melding.
Bare hyggelig!:) Det er fort gjort!
 
Beklager at det er lenge siden siste innlegg, men det har ikke vært så mye nytt å fortelle før 29. oktober, og så har helga vært litt hektisk. Jeg har fremdeles ingen symptomer, ikke kvalme, ingenting - så selv om jeg har sett barnet på ultralyd nå TO ganger så føles det nokså uvirkelig at jeg er gravid! Magen ser ut akkurat slik som før (ifølge målinger gikk den til og med ned fra 92 til 91 cm denne uka, så jeg skjønner jo ingenting) og jeg har ingen cravings eller noe. Kanskje litt mer hormonell enn før, og føler meg mer full av kjærlighet og et enda nærere forhold til mannen min enn noen gang før :Heartbigred Det er magisk å lage et barn sammen.

Fredag 29. oktober var jeg utrolig nervøs. Jeg visste jo at barnet var friskt sist gang, men ville det være det nå? Hadde "stillheten" fra magen og symptomer betydd at jeg bare innbilte meg at jeg fortsatt var gravid og gikk rundt å lurte kjæresten min og alt?

Heldigvis ikke - ny vaginal ultralyd fant et vakkert foster i magen min, med ny jordfar denne gangen, og han var utrolig flink. Han brukte god tid og fortalte og forklarte mye mer av det vi faktisk så på - morkaken er jo enorm! Og jeg ble rørt til tårer og måtte le høyt når jeg så at ikke bare hadde den lille utviklet seg masse siden sist - men den var våken og BEVEGET PÅ SEG på skjermen! :love017 Sist hadde barnet ligget helt stille og i ro, så det føltes litt skummelt det hele når vi så på skjermen og vi ante ikke hva vi skulle tro.... men nå! Wow! Jeg prøvde å la være å le, for da ristet jeg i kroppen og bildet på skjermen ble uklart, og jeg ville se barnet så klart som jeg kunne!

Både jeg og mannen min ble helt oppslukt av at barnet beveget seg - og han sa "denne akrobaten blir nok en håndfull", hehe. Fosteret var 3.08 cm langt (altså mye mindre enn en håndfull nå da :p), og vi så igjen hjertet slå veldig raskt, og han skrudde på lyden og vi fikk for første gang HØRE hjertet til babyen slå! Jeg visste at det var mulig etter hvert, men forventet ikke å få høre dette før i uke 17-18, så jeg kjente tårene trille når jeg hørte et hjerteslag fra "meg" som ikke var mitt eget. Det var så fantastisk. Barnet kan ikke åpne munnen skikkelig enda, men det så ut som om det ville sutte på fingrene - det flyttet hånda opp mot ansiktet hele tiden og jordfar mente at det er reflekser og "øvelse" til å sutte på tommelen! Barnet var friskt og fint og utviklingen gikk riktig for seg! Vi er enda to uker unna "trygghetsmarginen" på 12 uker, men jordfar turte å si at det ser veldig lovende ut, og vi var så heldige å få ikke bare ett, men TRE bilder denne gangen! Er de ikke fine? Bilde 2 viser også de raske hjerteslagene! Vi krysser fingrene så hardt for at dette går hele veien!!! Og det er vel ikke bare meg som føler at jeg ser babyen sutte på tommelen i det siste og beste bildet? :love017

I ettertid har jeg tenkt veldig mye på om det er en :sign17 eller :sign19 der inne. Disse fargene er jo representative, men jeg selv har blå som yndlingsfarge selv om jeg er jente, så blå for gutt og rosa for jente er litt tull syns jeg. Mange mener at jeg 100% må bære en gutt fordi jeg ikke er kvalm, og hormonene som jentene utgir ofte gir mer morgenkvalme og oppkast tidlig i svangerskapet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Hva tenker du?

Så det var ultralyd på 10+2 uker på vei, i dag er jeg 10+4. Dette går utrolig saaaaaaaaaaakte. Hvordan skal jeg klare å telle ned de resterende 209 dagene uten å bli sprø? Det er et langt svangerskap foran oss med mye ventetid - og jeg som syntes 24 dager fram til jul føltes lenge når jeg var liten, hehe. Hva gjør dere for å få tankene over på noe annet og få tiden til å gå? Alt jeg vil er liksom å lese om svangerskap og babyer hele tiden :p Dette er litt intenst, så jeg prøver å ikke stresse utvendig slik at mannen min blir kokko av meg i 209 dager.

Lykke til alle sammen der ute, enten dere prøver, er i den lange ventetiden sammen med meg, eller er så heldige å ha smårollinger rundt dere der hjemme :D
 

Vedlegg

  • TUL uke 10+2.jpg
    TUL uke 10+2.jpg
    485,1 KB · Visninger: 114
  • TUL uke 10+2 hjerteslag.jpg
    TUL uke 10+2 hjerteslag.jpg
    467,3 KB · Visninger: 112
  • Det beste bildet (mindre).jpg
    Det beste bildet (mindre).jpg
    649 KB · Visninger: 111
Beklager at det er lenge siden siste innlegg, men det har ikke vært så mye nytt å fortelle før 29. oktober, og så har helga vært litt hektisk. Jeg har fremdeles ingen symptomer, ikke kvalme, ingenting - så selv om jeg har sett barnet på ultralyd nå TO ganger så føles det nokså uvirkelig at jeg er gravid! Magen ser ut akkurat slik som før (ifølge målinger gikk den til og med ned fra 92 til 91 cm denne uka, så jeg skjønner jo ingenting) og jeg har ingen cravings eller noe. Kanskje litt mer hormonell enn før, og føler meg mer full av kjærlighet og et enda nærere forhold til mannen min enn noen gang før :Heartbigred Det er magisk å lage et barn sammen.

Fredag 29. oktober var jeg utrolig nervøs. Jeg visste jo at barnet var friskt sist gang, men ville det være det nå? Hadde "stillheten" fra magen og symptomer betydd at jeg bare innbilte meg at jeg fortsatt var gravid og gikk rundt å lurte kjæresten min og alt?

Heldigvis ikke - ny vaginal ultralyd fant et vakkert foster i magen min, med ny jordfar denne gangen, og han var utrolig flink. Han brukte god tid og fortalte og forklarte mye mer av det vi faktisk så på - morkaken er jo enorm! Og jeg ble rørt til tårer og måtte le høyt når jeg så at ikke bare hadde den lille utviklet seg masse siden sist - men den var våken og BEVEGET PÅ SEG på skjermen! :love017 Sist hadde barnet ligget helt stille og i ro, så det føltes litt skummelt det hele når vi så på skjermen og vi ante ikke hva vi skulle tro.... men nå! Wow! Jeg prøvde å la være å le, for da ristet jeg i kroppen og bildet på skjermen ble uklart, og jeg ville se barnet så klart som jeg kunne!

Både jeg og mannen min ble helt oppslukt av at barnet beveget seg - og han sa "denne akrobaten blir nok en håndfull", hehe. Fosteret var 3.08 cm langt (altså mye mindre enn en håndfull nå da :p), og vi så igjen hjertet slå veldig raskt, og han skrudde på lyden og vi fikk for første gang HØRE hjertet til babyen slå! Jeg visste at det var mulig etter hvert, men forventet ikke å få høre dette før i uke 17-18, så jeg kjente tårene trille når jeg hørte et hjerteslag fra "meg" som ikke var mitt eget. Det var så fantastisk. Barnet kan ikke åpne munnen skikkelig enda, men det så ut som om det ville sutte på fingrene - det flyttet hånda opp mot ansiktet hele tiden og jordfar mente at det er reflekser og "øvelse" til å sutte på tommelen! Barnet var friskt og fint og utviklingen gikk riktig for seg! Vi er enda to uker unna "trygghetsmarginen" på 12 uker, men jordfar turte å si at det ser veldig lovende ut, og vi var så heldige å få ikke bare ett, men TRE bilder denne gangen! Er de ikke fine? Bilde 2 viser også de raske hjerteslagene! Vi krysser fingrene så hardt for at dette går hele veien!!! Og det er vel ikke bare meg som føler at jeg ser babyen sutte på tommelen i det siste og beste bildet? :love017

I ettertid har jeg tenkt veldig mye på om det er en :sign17 eller :sign19 der inne. Disse fargene er jo representative, men jeg selv har blå som yndlingsfarge selv om jeg er jente, så blå for gutt og rosa for jente er litt tull syns jeg. Mange mener at jeg 100% må bære en gutt fordi jeg ikke er kvalm, og hormonene som jentene utgir ofte gir mer morgenkvalme og oppkast tidlig i svangerskapet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Hva tenker du?

Så det var ultralyd på 10+2 uker på vei, i dag er jeg 10+4. Dette går utrolig saaaaaaaaaaakte. Hvordan skal jeg klare å telle ned de resterende 209 dagene uten å bli sprø? Det er et langt svangerskap foran oss med mye ventetid - og jeg som syntes 24 dager fram til jul føltes lenge når jeg var liten, hehe. Hva gjør dere for å få tankene over på noe annet og få tiden til å gå? Alt jeg vil er liksom å lese om svangerskap og babyer hele tiden :p Dette er litt intenst, så jeg prøver å ikke stresse utvendig slik at mannen min blir kokko av meg i 209 dager.

Lykke til alle sammen der ute, enten dere prøver, er i den lange ventetiden sammen med meg, eller er så heldige å ha smårollinger rundt dere der hjemme :D
Å, for en herlig oppdatering :joyful: Ble skikkelig glad av denne! Gratulerer så mye med en fortsatt sprell levende baby :love7
 
Beklager at det er lenge siden siste innlegg, men det har ikke vært så mye nytt å fortelle før 29. oktober, og så har helga vært litt hektisk. Jeg har fremdeles ingen symptomer, ikke kvalme, ingenting - så selv om jeg har sett barnet på ultralyd nå TO ganger så føles det nokså uvirkelig at jeg er gravid! Magen ser ut akkurat slik som før (ifølge målinger gikk den til og med ned fra 92 til 91 cm denne uka, så jeg skjønner jo ingenting) og jeg har ingen cravings eller noe. Kanskje litt mer hormonell enn før, og føler meg mer full av kjærlighet og et enda nærere forhold til mannen min enn noen gang før :Heartbigred Det er magisk å lage et barn sammen.

Fredag 29. oktober var jeg utrolig nervøs. Jeg visste jo at barnet var friskt sist gang, men ville det være det nå? Hadde "stillheten" fra magen og symptomer betydd at jeg bare innbilte meg at jeg fortsatt var gravid og gikk rundt å lurte kjæresten min og alt?

Heldigvis ikke - ny vaginal ultralyd fant et vakkert foster i magen min, med ny jordfar denne gangen, og han var utrolig flink. Han brukte god tid og fortalte og forklarte mye mer av det vi faktisk så på - morkaken er jo enorm! Og jeg ble rørt til tårer og måtte le høyt når jeg så at ikke bare hadde den lille utviklet seg masse siden sist - men den var våken og BEVEGET PÅ SEG på skjermen! :love017 Sist hadde barnet ligget helt stille og i ro, så det føltes litt skummelt det hele når vi så på skjermen og vi ante ikke hva vi skulle tro.... men nå! Wow! Jeg prøvde å la være å le, for da ristet jeg i kroppen og bildet på skjermen ble uklart, og jeg ville se barnet så klart som jeg kunne!

Både jeg og mannen min ble helt oppslukt av at barnet beveget seg - og han sa "denne akrobaten blir nok en håndfull", hehe. Fosteret var 3.08 cm langt (altså mye mindre enn en håndfull nå da :p), og vi så igjen hjertet slå veldig raskt, og han skrudde på lyden og vi fikk for første gang HØRE hjertet til babyen slå! Jeg visste at det var mulig etter hvert, men forventet ikke å få høre dette før i uke 17-18, så jeg kjente tårene trille når jeg hørte et hjerteslag fra "meg" som ikke var mitt eget. Det var så fantastisk. Barnet kan ikke åpne munnen skikkelig enda, men det så ut som om det ville sutte på fingrene - det flyttet hånda opp mot ansiktet hele tiden og jordfar mente at det er reflekser og "øvelse" til å sutte på tommelen! Barnet var friskt og fint og utviklingen gikk riktig for seg! Vi er enda to uker unna "trygghetsmarginen" på 12 uker, men jordfar turte å si at det ser veldig lovende ut, og vi var så heldige å få ikke bare ett, men TRE bilder denne gangen! Er de ikke fine? Bilde 2 viser også de raske hjerteslagene! Vi krysser fingrene så hardt for at dette går hele veien!!! Og det er vel ikke bare meg som føler at jeg ser babyen sutte på tommelen i det siste og beste bildet? :love017

I ettertid har jeg tenkt veldig mye på om det er en :sign17 eller :sign19 der inne. Disse fargene er jo representative, men jeg selv har blå som yndlingsfarge selv om jeg er jente, så blå for gutt og rosa for jente er litt tull syns jeg. Mange mener at jeg 100% må bære en gutt fordi jeg ikke er kvalm, og hormonene som jentene utgir ofte gir mer morgenkvalme og oppkast tidlig i svangerskapet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Hva tenker du?

Så det var ultralyd på 10+2 uker på vei, i dag er jeg 10+4. Dette går utrolig saaaaaaaaaaakte. Hvordan skal jeg klare å telle ned de resterende 209 dagene uten å bli sprø? Det er et langt svangerskap foran oss med mye ventetid - og jeg som syntes 24 dager fram til jul føltes lenge når jeg var liten, hehe. Hva gjør dere for å få tankene over på noe annet og få tiden til å gå? Alt jeg vil er liksom å lese om svangerskap og babyer hele tiden :p Dette er litt intenst, så jeg prøver å ikke stresse utvendig slik at mannen min blir kokko av meg i 209 dager.

Lykke til alle sammen der ute, enten dere prøver, er i den lange ventetiden sammen med meg, eller er så heldige å ha smårollinger rundt dere der hjemme :D

Jeg har vært veldig kvalm og kastet opp med alle 3 guttene mine, med han siste her nå så car jeg kvalm i nesten 20 uker. Mye lengre enn med de to første så trodde jeg ventet jente denne gangen men er fortsatt gutt som kommer :happy: Prøvde også sånn e gender test sak fra ebay som indikerte hente og hjerteslagene var raskere enn de to første så alt pekte mot jente men den gang ei. Så nå tar jeg alt utenom UL med en klype salt
 
Tusen takk for gode svar, dere! Det varmer! Nå er jeg spent på fortsettelsen! Om 8 dager får vi vår tredje TUL, da er jeg i uke 12+2 og regner med å se en ferdig utviklet baby som bare skal starte å vokse! Jeg kommer ikke med flere oppdateringer før den tid :)
 
Eg har en gutt og en jente og en gutt i magen..har bare vert kvalm med guttene,samt hatt jentelyd(rask hjerterytme)med begge guttene...så stoler bare på NIPT eller UL :hilarious: Med jenta hadde eg lite symptomer i starten,men så kom cravings, vektoppgang og bekkenløsning:yuck::hilarious:
 
Eg har en gutt og en jente og en gutt i magen..har bare vert kvalm med guttene,samt hatt jentelyd(rask hjerterytme)med begge guttene...så stoler bare på NIPT eller UL :hilarious: Med jenta hadde eg lite symptomer i starten,men så kom cravings, vektoppgang og bekkenløsning:yuck::hilarious:

Takk for hyggelig svar! Dette er spennende. Jeg vet at man ikke skal si slikt, men inni meg har jeg nok mest lyst på en jente først og så en gutt som nummer 2 etter hvert... som lærer har jeg erfaring med at jenter ofte er roligere og enklere å ha med å gjøre... men søsteren min har 2 rolige og veloppdragne sønner så nå skal jeg ikke si at gutter må være vanskelige, altså! Men jeg blir jo litt skremt av slike videoer som denne: https://www.youtube.com/watch?v=FrC2BzYHXHs&ab_channel=JamieTompkinsStout
Jeg vet jo ikke om det er lov med direkte linker her, men videoen heter "Boy moms vs girl moms" og illustrerer litt steriotyper om hvor mye roligere det er å ha jenter. MEN når det er sagt, så blir jeg glad uansett hva det blir, så lenge babyen er frisk!!!!
 
Takk for hyggelig svar! Dette er spennende. Jeg vet at man ikke skal si slikt, men inni meg har jeg nok mest lyst på en jente først og så en gutt som nummer 2 etter hvert... som lærer har jeg erfaring med at jenter ofte er roligere og enklere å ha med å gjøre... men søsteren min har 2 rolige og veloppdragne sønner så nå skal jeg ikke si at gutter må være vanskelige, altså! Men jeg blir jo litt skremt av slike videoer som denne: https://www.youtube.com/watch?v=FrC2BzYHXHs&ab_channel=JamieTompkinsStout
Jeg vet jo ikke om det er lov med direkte linker her, men videoen heter "Boy moms vs girl moms" og illustrerer litt steriotyper om hvor mye roligere det er å ha jenter. MEN når det er sagt, så blir jeg glad uansett hva det blir, så lenge babyen er frisk!!!!
Den videoen har jeg sett før, litt morsom vri på en del stereotypier ja. MEN, jeg hadde ikke lagt så mye vekt på kjønn i forhold til hvor "lett" eller vanskelig de blir å oppdra. Jeg forstår godt hva du mener altså, stereotypiene kommer jo fra en plass på en måte. Men SÅ mye avhenger av oppdragerstil! Jeg har ei jente som eldst, og en gutt som yngst. Gravid med jente nr 2 nå. Begge våre barn har vært kjærlige, med "balanserte" personligheter. Ekstremt sjeldent store utbrudd som små barn, men vi er mest autoritative i oppdragerstilen (pedagogisk begrep om å være varm og kjærlig, men stille grenser og krav, for de som ikke vet...er utdannet barnehagelærer:hilarious:). Kjenner til utallige mange små jenter, både privat og opp gjennom årene på jobb, som for meg personlig (ikke faglig) har fått meg til å tenke ayyaiyai!! Og fellesnevneren der er som regel alltid foreldrene og hvordan de møter barna og setter/ikke setter grenser:p
 
Takk for hyggelig svar! Dette er spennende. Jeg vet at man ikke skal si slikt, men inni meg har jeg nok mest lyst på en jente først og så en gutt som nummer 2 etter hvert... som lærer har jeg erfaring med at jenter ofte er roligere og enklere å ha med å gjøre... men søsteren min har 2 rolige og veloppdragne sønner så nå skal jeg ikke si at gutter må være vanskelige, altså! Men jeg blir jo litt skremt av slike videoer som denne: https://www.youtube.com/watch?v=FrC2BzYHXHs&ab_channel=JamieTompkinsStout
Jeg vet jo ikke om det er lov med direkte linker her, men videoen heter "Boy moms vs girl moms" og illustrerer litt steriotyper om hvor mye roligere det er å ha jenter. MEN når det er sagt, så blir jeg glad uansett hva det blir, så lenge babyen er frisk!!!!

Begge mine er like "tøffe" å oppdra på hver sin måte...nå er de 11 og 8 år...de har gode og mindre gode sider(ofte ser man seg selv i de og tenker huff,det der får du fra meg:hilarious:) men begge er fantastiske! Eg tenkte at eg ville ha en beskyttende storebror først,men minsta treng absolutt ikkje beskyttelse:hilarious: Så blir skjeldent slik man tenker uansett og man blir like glad om det blir gutt eller jente:Heartblue:Heartred
 
Herlig! :) Jeg var ikke kvalm eller noe med verken gutten eller jenta! Kun bekkenplager fra h… med BEGGE:eek: Så jeg vet ikke, tror ikke helt på alle sånne tegn som visstnok skal bety gutt eller jente :p
 
Takk for hyggelig svar! Dette er spennende. Jeg vet at man ikke skal si slikt, men inni meg har jeg nok mest lyst på en jente først og så en gutt som nummer 2 etter hvert... som lærer har jeg erfaring med at jenter ofte er roligere og enklere å ha med å gjøre... men søsteren min har 2 rolige og veloppdragne sønner så nå skal jeg ikke si at gutter må være vanskelige, altså! Men jeg blir jo litt skremt av slike videoer som denne: https://www.youtube.com/watch?v=FrC2BzYHXHs&ab_channel=JamieTompkinsStout
Jeg vet jo ikke om det er lov med direkte linker her, men videoen heter "Boy moms vs girl moms" og illustrerer litt steriotyper om hvor mye roligere det er å ha jenter. MEN når det er sagt, så blir jeg glad uansett hva det blir, så lenge babyen er frisk!!!!


Eneste jeg kan si er at babyene ikke trenger å ligne på den utgaven du får i 6-årsalder. Min guttebaby var rolig, jentebabyen EKSTREMT krevende og urolig :hilarious: vet ikke om det har noe med kjønn å gjøre, men kjenner veldig mange (med det mener jeg mer enn 5 stk) som har begge kjønn som hadde jente som den mest urolige babyen. Men det er jo bare babylivet. Og sannsynligvis er kanskje mine erfaringer helt tilfeldige og at uro som baby ikke knyttes til kjønn.
Men i senere barneår er kanskje endel gutter mer bajas. Likevel kan man alltid påvirke litt selv også. Jeg nekter feks sønnen min alle typer våpen, sverd, lekepistol osv. fordi jeg av prinsipp ikke liker sånne ting (han får seff bruke pinner ute om han vil) og jeg trenger ikke å understøtte de sidene ved han - de ser jeg godt at ligger der likevel :hilarious: :hilarious: men han er kjempeflink til å sitte rolig å konsentrere seg om feks perling, duplo osv. Sikkert blanding av personlighet og støtte fra oss til å øve på sånne ting :)
Uansett - du kommer til å elske den ungen over alt og synes at den er perfekt også om du skulle få en gutt som løper rundt ved 10 mnd og har tenna i tapeten, hehe ❤️
 
Eneste jeg kan si er at babyene ikke trenger å ligne på den utgaven du får i 6-årsalder. Min guttebaby var rolig, jentebabyen EKSTREMT krevende og urolig :hilarious: vet ikke om det har noe med kjønn å gjøre, men kjenner veldig mange (med det mener jeg mer enn 5 stk) som har begge kjønn som hadde jente som den mest urolige babyen. Men det er jo bare babylivet. Og sannsynligvis er kanskje mine erfaringer helt tilfeldige og at uro som baby ikke knyttes til kjønn.
Men i senere barneår er kanskje endel gutter mer bajas. Likevel kan man alltid påvirke litt selv også. Jeg nekter feks sønnen min alle typer våpen, sverd, lekepistol osv. fordi jeg av prinsipp ikke liker sånne ting (han får seff bruke pinner ute om han vil) og jeg trenger ikke å understøtte de sidene ved han - de ser jeg godt at ligger der likevel :hilarious: :hilarious: men han er kjempeflink til å sitte rolig å konsentrere seg om feks perling, duplo osv. Sikkert blanding av personlighet og støtte fra oss til å øve på sånne ting :)
Uansett - du kommer til å elske den ungen over alt og synes at den er perfekt også om du skulle få en gutt som løper rundt ved 10 mnd og har tenna i tapeten, hehe ❤️

Det har du helt rett i! Jeg kommer til å elske den lille uansett om det blir gutt eller jente! Jeg er så spent, 5-6 uker til jeg kanskje får vite kjønnet! Dette er stort! Tusen takk for at du delte dine erfaringer :Heartred Det er klart det vil variere veldig både med alder og kjønn, og jeg har absolutt hatt mange elever på skolen som er jenter og som er høyt og lavt! Det er nok bare en steriotype.
 
Nå er det spennende dager både bak og foran oss i min lille familie! :hello

Fredag 12. november var det endelig "point of no return"! Jeg var 12 uker og 2 dager på vei og skulle ha min siste tidlige ultralyd, og vi var fortsatt nervøse for om alt kom til å være i orden med den lille. For tredje gang var det ny gynekolog som hadde ultralyden med oss, selv på et så lite lokalsykehus som det vi har! Enda en gang ble ultralyden tatt vaginalt direkte, men det gjorde meg ingenting. Denne gangen var nurket så aktivt at det ble vanskelig å ta bilde! :happy093:bounce

Min samboer filmet hele ultralyden slik at vi kunne vise den fram til de kommende besteforeldrene når vi nå de neste dagene ENDELIG kan dele nyheten med resten av familien. Vi fikk se en baby som sprellet, viftet med armer og bein, snudde seg med rumpa og ryggen til og la seg opp ned! Det ble vanskelig å høre skikkelig på hjertelyden denne gangen, men vi fikk se den på skjermen. Gynekologen fortalte at hjernen var perfekt symmetrisk, og at ryggraden så ut slik som den skulle! Alt man kunne undersøke helsemessig såpass tidlig var på plass! :hello2 Nå var det bare å fortelle det, sa gynekologen! Milepælen uke 12 er nådd, og det minsker risikoen for spontanabort og andre feil betraktelig! Fosteret var 5.65 cm langt målt på CRL og det stemte med 12+2 dager!

Lørdag 13. november hadde vi bedt mine svigerforeldre på taco for å endelig få fortelle det til dem! Vi klarte å vente til etter vi hadde både laget maten og spist den opp - og så gav vi dem farsdagsgaven og "en liten ting til mor også". De åpnet gavene samtidig, og svigerfar fikk et krus som det sto "Lykken er å ha en bestefar som deg!" på og svigermor fikk en liten glass-smokk i blått og en rosa glass-bamse + et kort hvor det sto en hilsen til besteforeldrene (skrevet av sønnen deres selvsagt!). Begge forsto det samtidig og spurte om jeg var gravid, og jeg kunne endelig bekrefte at jeg var 12 uker og 3 dager på vei!
"Og så har du ikke sagt noe enda!" sa svigermor og begynte å gråte, og svigerfar tok omkring meg. Det var veldig sterkt. Heldigvis filmet jeg det hele, så jeg kan se på det om og om igjen. Jeg blir like rørt hver gang jeg ser det opptaket! Resten av kvelden gikk til å vise ultraydbilder, videoer og å bla i "min graviditet"-boken min som jeg har skrevet i. De ble så utrolig glade, dette hadde de ventet lenge på!

I morgen, mandag 15. november, skal vi kjøre hjem til min mamma som bor 4 timer med bil unna oss, og endelig få fortalt henne det også! Det blir stort, for mamma blir også svært lett rørt. Hun har 3 barnebarn fra før, men jeg er den yngste i familien og den eneste som ikke har barn enda, så det har lenge vært ønsket. Vi kjøpte også ny familiebil på onsdag, en Nissan Qashqai, så nå kan vi cruise av sted i en deilig ny bil for å dele verdens beste nyhet! :smiley-bounce016

Jeg legger ved bildene fra ultralyd uke 12+2 selv om de var noe uklare + et bilde av nybilen som jeg er så stolt av :smiley-bounce022 I tillegg legger jeg ved bilde av glassfigurene vi gir alle i gave + forsiden av kortet som besteforeldrene fikk (med personlig hilsen på baksiden).

Nå faller alle ting på plass for oss! Vi eier eget hus, egen bil (uten billån), garasje, hund på 2 år og hage. Nå kan livet for alvor begynne! Jeg er SÅ LYKKELIG! :love017:love017:love017:love017:love017

Stor hilsen til alle dere andre der ute og deres barn! Og hvis du er ny her::welcome Til dere som har fulgt tråden og kommentert underveis, tusen tusen takk! Det har hjulpet meg en masse å ha dere som støtte midt oppi alle tankene man får i usikkerheten under 1.trimester! Nå ønsker jeg 2. trimester velkommen!
 

Vedlegg

  • 2021-11-12 13.32.18.jpg
    2021-11-12 13.32.18.jpg
    1 MB · Visninger: 106
  • 2021-11-12 13.32.49 mindre.jpg
    2021-11-12 13.32.49 mindre.jpg
    1,5 MB · Visninger: 106
  • 2021-11-12 13.33.21.jpg
    2021-11-12 13.33.21.jpg
    1,1 MB · Visninger: 106
  • 2021-11-01 16.25.48.jpg
    2021-11-01 16.25.48.jpg
    3,4 MB · Visninger: 107
  • 2021-11-02 20.23.13.jpg
    2021-11-02 20.23.13.jpg
    2,6 MB · Visninger: 110
  • Nissan Qashqai.jpg
    Nissan Qashqai.jpg
    181,4 KB · Visninger: 108
Last edited:
Nå er det spennende dager både bak og foran oss i min lille familie! :hello

Fredag 12. november var det endelig "point of no return"! Jeg var 12 uker og 2 dager på vei og skulle ha min siste tidlige ultralyd, og vi var fortsatt nervøse for om alt kom til å være i orden med den lille. For tredje gang var det ny gynekolog som hadde ultralyden med oss, selv på et så lite lokalsykehus som det vi har! Enda en gang ble ultralyden tatt vaginalt direkte, men det gjorde meg ingenting. Denne gangen var nurket så aktivt at det ble vanskelig å ta bilde! :happy093:bounce

Min samboer filmet hele ultralyden slik at vi kunne vise den fram til de kommende besteforeldrene når vi nå de neste dagene ENDELIG kan dele nyheten med resten av familien. Vi fikk se en baby som sprellet, viftet med armer og bein, snudde seg med rumpa og ryggen til og la seg opp ned! Det ble vanskelig å høre skikkelig på hjertelyden denne gangen, men vi fikk se den på skjermen. Gynekologen fortalte at hjernen var perfekt symmetrisk, og at ryggraden så ut slik som den skulle! Alt man kunne undersøke helsemessig såpass tidlig var på plass! :hello2 Nå var det bare å fortelle det, sa gynekologen! Milepælen uke 12 er nådd, og det minsker risikoen for spontanabort og andre feil betraktelig! Fosteret var 5.65 cm langt målt på CRL og det stemte med 12+2 dager!

Lørdag 13. november hadde vi bedt mine svigerforeldre på taco for å endelig få fortelle det til dem! Vi klarte å vente til etter vi hadde både laget maten og spist den opp - og så gav vi dem farsdagsgaven og "en liten ting til mor også". Det åpnet gavene samtidig, og svigerfar fikk et krus som det sto "Lykken er å ha en bestefar som deg!" på og svigermor fikk en liten glass-smokk i blått og en rosa glass-bamse + et kort hvor det sto en hilsen til besteforeldrene (skrevet av sønnen deres selvsagt!). Begge forsto det samtidig og spurte om jeg var gravid, og jeg kunne endelig bekrefte at jeg var 12 uker og 3 dager på vei!
"Og så har du ikke sagt noe enda!" sa svigermor og begynte å gråte, og svigerfar tok omkring meg. Det var veldig sterkt. Heldigvis filmet jeg det hele, så jeg kan se på det om og om igjen. Jeg blir like rørt hver gang jeg ser det opptaket! Resten av kvelden gikk til å vise ultraydbilder, videoer og å bla i "min graviditet"-boken min som jeg har skrevet i. De ble så utrolig glade, dette hadde de ventet lenge på!

I morgen, mandag 15. november, skal vi kjøre hjem til min mamma som bor 4 timer med bil unna oss, og endelig få fortalt henne det også! Det blir stort, for mamma blir også svært lett rørt. Hun har 3 barnebarn fra før, men jeg er den yngste i familien og den eneste som ikke har barn enda, så det har lenge vært ønsket. Vi kjøpte også ny familiebil på onsdag, en Nissan Qashqai, så nå kan vi cruise av sted i en deilig ny bil for å dele verdens beste nyhet! :smiley-bounce016

Jeg legger ved bildene fra ultralyd uke 12+2 selv om de var noe uklare + et bilde av nybilen som jeg er så stolt av :smiley-bounce022 I tillegg legger jeg ved bilde av glassfigurene vi gir alle i gave + forsien av kortet som besteforeldrene fikk (med personlig hilsen på baksiden).

Nå faller alle ting på plass for oss! Vi eier eget hus, egen bil (uten billån), garasje, hund på 2 år og hage. Nå kan livet for alvor begynne! Jeg er SÅ LYKKELIG! :love017:love017:love017:love017:love017

Stor hilsen til alle dere andre der ute og deres barn! Og hvis du er ny her::welcome Til dere som har fulgt tråden og kommentert underveis, tusen tusen takk! Det har hjulpet meg en masse å ha dere som støtte midt oppi alle tankene man får i usikkerheten under 1.trimester! Nå ønsker jeg 2. trimester velkommen!
Ååå, for en herlig oppdatering :love7 Jeg er så glad på dine vegne! Så deilig å endelig kunne dele nyheten med familien! Nå kan du strutte rundt som stolt gravid :happy:
 
Nå er det spennende dager både bak og foran oss i min lille familie! :hello

Fredag 12. november var det endelig "point of no return"! Jeg var 12 uker og 2 dager på vei og skulle ha min siste tidlige ultralyd, og vi var fortsatt nervøse for om alt kom til å være i orden med den lille. For tredje gang var det ny gynekolog som hadde ultralyden med oss, selv på et så lite lokalsykehus som det vi har! Enda en gang ble ultralyden tatt vaginalt direkte, men det gjorde meg ingenting. Denne gangen var nurket så aktivt at det ble vanskelig å ta bilde! :happy093:bounce

Min samboer filmet hele ultralyden slik at vi kunne vise den fram til de kommende besteforeldrene når vi nå de neste dagene ENDELIG kan dele nyheten med resten av familien. Vi fikk se en baby som sprellet, viftet med armer og bein, snudde seg med rumpa og ryggen til og la seg opp ned! Det ble vanskelig å høre skikkelig på hjertelyden denne gangen, men vi fikk se den på skjermen. Gynekologen fortalte at hjernen var perfekt symmetrisk, og at ryggraden så ut slik som den skulle! Alt man kunne undersøke helsemessig såpass tidlig var på plass! :hello2 Nå var det bare å fortelle det, sa gynekologen! Milepælen uke 12 er nådd, og det minsker risikoen for spontanabort og andre feil betraktelig! Fosteret var 5.65 cm langt målt på CRL og det stemte med 12+2 dager!

Lørdag 13. november hadde vi bedt mine svigerforeldre på taco for å endelig få fortelle det til dem! Vi klarte å vente til etter vi hadde både laget maten og spist den opp - og så gav vi dem farsdagsgaven og "en liten ting til mor også". De åpnet gavene samtidig, og svigerfar fikk et krus som det sto "Lykken er å ha en bestefar som deg!" på og svigermor fikk en liten glass-smokk i blått og en rosa glass-bamse + et kort hvor det sto en hilsen til besteforeldrene (skrevet av sønnen deres selvsagt!). Begge forsto det samtidig og spurte om jeg var gravid, og jeg kunne endelig bekrefte at jeg var 12 uker og 3 dager på vei!
"Og så har du ikke sagt noe enda!" sa svigermor og begynte å gråte, og svigerfar tok omkring meg. Det var veldig sterkt. Heldigvis filmet jeg det hele, så jeg kan se på det om og om igjen. Jeg blir like rørt hver gang jeg ser det opptaket! Resten av kvelden gikk til å vise ultraydbilder, videoer og å bla i "min graviditet"-boken min som jeg har skrevet i. De ble så utrolig glade, dette hadde de ventet lenge på!

I morgen, mandag 15. november, skal vi kjøre hjem til min mamma som bor 4 timer med bil unna oss, og endelig få fortalt henne det også! Det blir stort, for mamma blir også svært lett rørt. Hun har 3 barnebarn fra før, men jeg er den yngste i familien og den eneste som ikke har barn enda, så det har lenge vært ønsket. Vi kjøpte også ny familiebil på onsdag, en Nissan Qashqai, så nå kan vi cruise av sted i en deilig ny bil for å dele verdens beste nyhet! :smiley-bounce016

Jeg legger ved bildene fra ultralyd uke 12+2 selv om de var noe uklare + et bilde av nybilen som jeg er så stolt av :smiley-bounce022 I tillegg legger jeg ved bilde av glassfigurene vi gir alle i gave + forsiden av kortet som besteforeldrene fikk (med personlig hilsen på baksiden).

Nå faller alle ting på plass for oss! Vi eier eget hus, egen bil (uten billån), garasje, hund på 2 år og hage. Nå kan livet for alvor begynne! Jeg er SÅ LYKKELIG! :love017:love017:love017:love017:love017

Stor hilsen til alle dere andre der ute og deres barn! Og hvis du er ny her::welcome Til dere som har fulgt tråden og kommentert underveis, tusen tusen takk! Det har hjulpet meg en masse å ha dere som støtte midt oppi alle tankene man får i usikkerheten under 1.trimester! Nå ønsker jeg 2. trimester velkommen!
Jeg lengter etter oppdatering! Du er vel nå i uke 16? Har du fått vite kjønn enda? Veldig spent på dine vegne! ❤️
 
Jeg lengter etter oppdatering! Du er vel nå i uke 16? Har du fått vite kjønn enda? Veldig spent på dine vegne! ❤️
Hei! Jeg beklager så masse, jeg har hatt en periode pause fra babyverden fordi mye av lesingen her har gitt meg litt gærne tanker og skremsler om diverse innen svangerskapet, så jeg trengte en pust i bakken. Oppdatering kommer nå, omsider! Så hyggelig at du følger med videre! :Heartbigred
 
Hjelp - tenk at jeg ikke har oppdatert her på 2 måneder! :smiley-ashamed004 Tiden har faktisk gått veldig fort når jeg tenker etter, og så mye har skjedd. Jeg har ikke engang rukket å henge med i "Min graviditet"-dagboken og mange uker står tomme. Jeg må snart sette meg ned og ta meg tid til å få tenkt over graviditeten før jeg går helt glipp av den oppi alt .......

Det var mye stress med jobb før jul, men så kom endelig den etterlengtede juleferien hvor jeg kunne bruke 2 uker med familie og venner og bare glede meg og se fram med kriblende følelser til neste jul hvor vi (forhåpentlig) sitter med en liten baby på 6 måneder på fanget! Det var godt å kunne snakke med alle om forventninger, håp, drømmer og tanker etter å ha holdt det skjult så lenge. Jeg filmet når jeg fortalte nyheten til både svigers, mamma, pappa og søstrene mine, og blir fortsatt rørt av å se på opptakene. Det er gode minner å ha. :hug003

Julen føltes fryktelig lang fordi jeg gledet meg sånn til ordinær ultralyd 4. januar. Det føltes veldig sent, da ville jeg være i uke 19+6 etter tul-beregningene og jeg var så fryktelig spent på hva kjønnet ville bli, og selvsagt også nervøs for om noe ville være i veien med det lille nurket mitt... 4. januar kom endelig, og jeg fikk min 4. ultralyd som omsider ble tatt utvendig på magen igjen - det var en deilig forandring og jeg slappet mye mer av under denne ultralyden. Min forlovede filmet hele ultralyden og jeg må innrømme at jeg nok har sett på den alt for mange ganger i ettertid, fordi det gjør meg så glad å få se den lille, så jeg anbefaler alle å filme en ultralyd for ettertiden! :excited001

Selve ultralyden varte i 15-20 minutter, og jordmoren var veldig flink og nøye. Hun viste oss først hjertet med alle de 4 kamrene og hjerteklaffene, at det gikk blod til alle kamrene og at alt så fint ut. Så viste hun oss magesekken, hvor det var en svart flekk som viste at barnet drikker og svelger fostervann slik det skal. Hun viste oss hjernen, med detaljer som lillehjernen osv. og forklarte at alt så bra ut. Så uten oppfordring fra meg gikk hun ned mot bekkenet og sa "nå kan vi finne ut kjønnet hvis dere vil - har dere snakket om det, om dere vil vite det?" og jeg svarte bekreftende at det ville vi veldig gjerne hvis hun følte at hun kunne se det. Den snille jordmoren tok seg godt tid til å forklare meg hva vi så - fordi jeg syns det var så vanskelig å skjønne det (jeg sa "jeg ser ikke babyen engang, jeg"). Hun vet jo mye bedre enn meg hva alt vi så på faktisk var :schocked028

Jeg tror jeg nesten holdt pusten før hun sa det. Jeg var veldig nervøs, fordi selv om jeg bare ønsket meg en frisk baby, så har jeg hele tiden hatt en slik forestilling om å få en jente - og både mamma og svigermor hadde så lyst på en jente i familien og jeg var så redd for å skuffe dem. Men samtidig hadde jeg innstilt meg så på at det var en gutt for å være sikker på å ikke bli skuffet, for det hadde jeg ikke lyst til å bli. Hun spurte hva vi trodde, jeg svarte at han trodde gutt, og jeg trodde det ble jente pga. den høyfrekvente hjertelyden (150 slag i minuttet) på forrige dopplertime hos jordmor. Hun viste meg begge lårbeina, og sa midt i mellom her er bekkenet, og her kan jeg helt tydelig se 3 hvite streker, så dette er en JENTE. :sign19 :happy093:angel13

Jeg kjente umiddelbart tårene renne nedover ansiktet av både overraskelse og glede :sad010, men turte liksom ikke håpe helt 100% enda. Og så kjente jeg plutselig på engstelse for at min kjære skulle være skuffet for at det ikke ble en gutt som han kunne lære alt av sine interesser til. "Så du ville helt sikkert sett en penis om det var en gutt?" spurte jeg for å være sikker, og jordmor sa at "ja, fra denne vinkelen ville vi sett tydelig både pung og penis, men jeg kan faktisk se kjønnsleppene hennes tydelig her så det er nok ei lita jenta, ja". Det holdt for meg! Heldigvis kan jeg høre på opptaket i ettertid at også min mann ble rørt til tårer av denne nyheten og han hadde jo lyst på jente også. Jeg måtte si til han at det betyr jo ikke at hun ikke vil dele dine interesser for spill og data og retroting osv. - jeg har jo de samme interessene og jeg er jente! Vi påvirker jo til en viss grad hva barnet får av interesser selv. Han ble litt glad for å høre dette.

Resten av ultralyden sa jordmor hele tiden "hun" og "den lille jenta deres" og det var veldig sterkt å endelig ha et kjønn knyttet til babyen. Det føltes plutselig 100% mer virkelig at hun faktisk skal komme til oss om noen uker!! Alt så bra ut på hele ultralyden og det var en lettelse å vite at hun ikke så noen avvik enda på alt hun undersøkte. Jenta var aktiv og beveget seg rundt og det var gøy å se. Jordmor bekreftet også min antakelse om at morkaken min ligger foran, som er årsaken til at jeg enda ikke har kjent tydelig liv fra magen. Det føles rart at jeg nå er i uke 21, endelig over HALVVEIS og enda ikke kan si at jeg kjenner liv. Bortsett fra null mens og større bryster :downtown (dessverre med tydelige, stygge strekkmerker allerede :facepalm:) så har jeg ikke FØLT meg gravid enda. Magen synes litt mer nå enn før, og jeg er sliten og sover :sleep011 hele tida, men jeg har lite kvalme, ingen cravings, spiser fortsatt lite osv. Føler ikke at jeg har typiske gravid-symptomer og føler meg enda som "meg selv" på et vis. Tror jeg hadde for høye forventninger til hvordan det ville føles å endelig være gravid, jeg :oops:

Vi fikk 3 bilder fra oul også, men kun ett som så bra ut, det legger jeg ved her (jeg syns det ser ut som om hun smiler!). Vi ble satt 3 dager tilbake også, så min nye termin er nå 31. mai. Dermed er det enda større sjanse for at vi faktisk sitter igjen med en junibaby! Til min overraskelse fikk vi vite at vi skal ha 4 ultralyder til i dette svangerskapet! :wtf:excited001:confused004:smiley-bounce015 Jeg ble paff for jeg forventet jo at dette ville være den siste slik som vanlig er, men pga. alt TULLET jeg stelte i stand med feilberegning av termin i første tul, så hadde de satt meg opp til ekstra faste vektkontroller og sjekk gjennom hele svangerskapet som om jeg var et risikosvangerskap (og jeg takker ikke nei til det for å si det sånn! :smiley-ashamed005:smiley-angelic006) når jordmor forsikret meg om at det ikke var farlig med månedlige kontroller! Så nå skal jeg ha ultralyd i uke 24, 28, 32 og 36 før fødselen! :smiley-bounce016 Det føles utrolig at jeg har vært så heldig, pga. min egen regnefeil. :scratch:sick009 Nå gleder jeg meg til å få se barnet igjen om bare 3 uker, og denne gangen tar jeg med svigermor siden min mann har fått vært med 4 ganger alt. Neste ultralyd er 16. februar!

Mange takk for tålmodigheten dere som fortsatt følger meg, og beklager så mye for hele 2 måneders pause. :smiley-angelic001 Jeg skal prøve å oppdatere mer underveis videre! Nå er vi lykkelige og venter på å motta den lille jenta vår! Vi har valgt navn allerede, men jeg er litt engstelig for å publisere det i tilfelle det er å dele for mye detaljer som kan gjøre at folk finner ut hvem jeg er, så jeg avventer med å si det. Lykke til videre alle dere mødre, vordende mødre og prøvere der ute! (egentlig merkelig hvor få menn jeg har sett her inne - har dere sett noen? Det kan vel ikke være bare oss som er litt "obsessed" med barn?)
 

Vedlegg

  • 2022-01-04 23.18.21.jpg
    2022-01-04 23.18.21.jpg
    963,5 KB · Visninger: 42
Last edited:
Back
Topp