Tampong eller bind?

Tampong, går kun med stringtruser, veldig upraktisk med bind da :p

Gruer meg allerede til renselsen etter føfødselen, å måtte gå med store truser og nattbind :arghh:
 
Har alltid brukt bind (noen ganger har jeg brukt både bind og tampong, hvis mensen har vært ekstra kraftfull).
 
Jeg bruker stort sett bind, men nå har jeg kjøpt meg en menskopp jeg skal prøve når jeg får mensen igjen etter graviditeten.
 
Liker best tampong, men føles rart etter at jeg fikk satt inn spiral. Føler at trådene kan feste seg i tanpongen, og når jeg drar den ut så blir spiralen med :nailbiting: skal vel godt gjøres, men det føles nesten ut som at man drar ut noe som ikke skal ut. Haha. Kan heller ikke bruke menskopp pga spiral. Bind syntes jeg var veldig enkelt og greit, men foretrekker det ikke.
 
Bruker kun menskopp og truseinnlegg i tøy.
 
Liker best tampong, men føles rart etter at jeg fikk satt inn spiral. Føler at trådene kan feste seg i tanpongen, og når jeg drar den ut så blir spiralen med :nailbiting: skal vel godt gjøres, men det føles nesten ut som at man drar ut noe som ikke skal ut. Haha. Kan heller ikke bruke menskopp pga spiral. Bind syntes jeg var veldig enkelt og greit, men foretrekker det ikke.
Hvorfor kan du ikke bruke menskopp pga spiral? En tampong sitter jo lenger inn:hilarious:
 
Hvorfor kan du ikke bruke menskopp pga spiral? En tampong sitter jo lenger inn:hilarious:

Er pga vakuumet hvis man ikke er forsiktig når man tar ut menskoppen. Det skal MYE til, men de har visst dokumenterte tilfeller av folk som har klart å dra ut spiralen fordi de ikke løsner vakuumet skikkelig (hvordan man da får ut menskoppen vet jeg egentlig ikke, min sitter dønn fast :p ).

Men her blir det nok å teste p-stav ved neste prevensjonsrunde, nekter å kvitte meg med menskoppen og gå tilbake til tampong :hilarious:
 
Er pga vakuumet hvis man ikke er forsiktig når man tar ut menskoppen. Det skal MYE til, men de har visst dokumenterte tilfeller av folk som har klart å dra ut spiralen fordi de ikke løsner vakuumet skikkelig (hvordan man da får ut menskoppen vet jeg egentlig ikke, min sitter dønn fast :p ).

Men her blir det nok å teste p-stav ved neste prevensjonsrunde, nekter å kvitte meg med menskoppen og gå tilbake til tampong :hilarious:
Aha! Høres ikke godt ut å dra ut menskoppen uten å løsne vakuumet :hilarious::hilarious:
 
Aha! Høres ikke godt ut å dra ut menskoppen uten å løsne vakuumet :hilarious::hilarious:

Nei, det høres helt jævlig ut :confused: Men siden noen har klart det og slik også dratt ut spiralen er noen gynekologer forsiktige med å anbefalt spiral og menskopp sammen, men finnes jo alternativer heldigvis :)
 
Tampong, enig med flere andre, bind er ubehagelig. Dessuten klarer jeg aldri å plassere bindet riktig. Menskoppen fungerer heller ikke for meg, renner alltid over :smiley-angelic002
 
Egentlig liker jeg tampong best, men etter sist fødsel har jeg ikke klart å bruke det. Føler meg så skitten når jeg bruker bind.
 
Tampong over bind, menskopp over tampong.
 
Helst bind:) Er ikke så glad i tampong :p Men har ikke fått mensen tilbake enda, er 1,5 år siden tredje fødsel så håper i grunn den ikke kommer heller :D Har spiral så den gjør sikkert sånn at det ikke kommer ..
 
Back
Topp