Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så den oppskriften jeg også så får se hva jeg lager. Har også lastet ned oppskriften fra Stoff og stil.Jeg tror jeg skal prøve meg på oppskften fra fæbrik som ble lagt ut i den forrige tråden
Biltema har både rustfri ståltråd og messingtråd. Og kobber var det vel. Og vanlig stål men der vil vel ruste og sånn med plasttrekk. (har sjekket ja. Biltema er logistikk
-messing lett for meg) Det med vliselin er jeg mere usikker på, det brukte de ikke i videoen fra fæbrik.
Men tenker kanskje jeg kan prøve det også.
Da sitter jeg igjen med å bli enig med meg selv om stoff. Har ikke noe særlig utvalg i metervare lokalt.
Og strikk. Har sånn klassisk, hvit, flat strikk. Buksestrikk som jeg kaller det. Jysk har en rund, men 1,5 mm blir vel litt tynt og kan føles vondt?
Jo tenker at det er grunnen for vlies.Poenget med vliseine dreier seg vel om at ikke kanten skal spise seg gjennom stoffet? Vet ikke?
Stoff og stil har kommet med anbefaling altså. Det jeg har sett har bare vært anbefaling av at de hadde strikk.
Jeg har litt lyst å finne noe lokalt for å slippe å bestille, men utvalget er som du påpeker begrenset
Likte også den svingen.Men jeg likte veldig godt den enkle videoen til fæbrik, dog muligens den svingen opp på midten som tine Solheim har. Må se de videoene på nytt og vurdere.
Og prøve meg litt frem med strikk etc og muligens bestille fra stoff og stil. Det savner jeg med å bo i Bergen. Jeg kunne kjøre til ikea og jeg kunne kjøre til stoff og stil (og gå til janusfabrikken.... De to eldste hadde mye janus. Yngste har hatt mer Devold. Flyttet.)
Det sliter jeg med også å klippe opp sengesett Er det billig nok så kunne jeg kanskje klart det men det sitter langt inne. Så at Rusta og Kid hadde noen billige/salg denne uka.Hmm, så kom jeg på det som er sagt i den videoen igjen da, sateng sengetøy. Det har ikke jeg liggende i skapet altså, så vidt jeg vet. Trolig det ene settet jentene deler på og elsker, mens et kan jeg selvsagt ikke ta. Men mitt sengetøy er enten flanell eller billig og relativt utvasket.
Men så ser jeg jo at jysk, som ligger rimelig greit til, nært jobben min om jeg slutter å jobbe hjemmekontor. De har satengsengetøy til en overkommelig pris som faktisk blir billigere pr meter enn å kjøpe fra stoff og stil (iberegnet porto) for det er en del meter stoff i et dynetrekk.
Men så sliter jeg rent mentalt med å skulle kjøpe et sengesett og klippe det opp
Jeg har sydd to munnbind fra fæbrik. Et med jersey inni og et med bomullsateng. Bomullssatengen er virkelig mye bedre! Jerseyen var bare test om jeg faktisk klarte å sy etter så mange år uten å tenke på symaskina.
Men symaskina mi streiker etter kort tid og overtråden vil heller leke nede i spolerhuset uansett hva jeg gjør, så det går treigt å få ferdig produktene.
Det skjer med min symaskin også! Det er min mormors gamle maskin, og den har nok ikke vært i bruk på en del år.. Den funker fint ei stund, og plutselig blir det bare floker og vaser. Aner du hva som er problemet? Det eneste jeg så var at det var ganske mye støv og bøss inni maskina over der undertråden ligger, men jeg dikk fisket ut det meste med den lille børsten som hører med..
Jeg hadde også noe sånt problem med symaskinen min for en stund siden. Hr var det undersiden som ble altfor løs. Det hjalp å øke stinglengden og nå er det ikke noe tull.Men symaskina mi streiker etter kort tid og overtråden vil heller leke nede i spolerhuset uansett hva jeg gjør, så det går treigt å få ferdig produktene.