Syte- og klagetråden vår

Ligger rett ut etter endt arbeidsdag og har så sykt vondt i bekken/korsryggen! Stresser meg at det bare blir vondere og vondere hele tiden nå og jeg er bare 10+6! Og ska begynne i ny jobb om 9 dager og har ikke mulighet til å sykemelde meg før om mange mnd! Jeg hadde så vondt som nå når jeg var rundt uke 30 eller noe sist, og endte med at jeg så vidt klarte å gå på slutten. *klage klage* blir litt frustrert når det passer så dårlig å få vondt!

Klager litt over at gynekologen var altfor rask under ultralyd, så rakk ikke nyte. Drøyt å ta 1200 kr for noen usle minutter.

Klager litt over at gynekologen var altfor rask under ultralyd, så rakk ikke nyte. Drøyt å ta 1200 kr for noen usle minutter.
Uff! Du hadde sikkert gleda deg veldig.. :( Dårlig av gyn! Hadde så absolutt klaga om jeg var deg. Men håper alt var bra med den lille i magen, selvom du ikke fikk nytt opplevelsen skikkelig ❤️

Ul ble flyttet til i morgen for gyn var syk :( Sov ikke hele natt for var jo så spent og nervøs! Blir en sånn natt til da :P Fader!!!

Planer om å sove lenge..våkner 7.30 fordi jeg må på do. Bruker laaaang tid på å sovne. Våkner igjen kl 9 pga mannen har alarm på mob. Og har ikke fått sovet siden :mad:

Jeg vet ikke hvor langt du er på vei?
Hvis det er tidlig, er ofte den første ultralyden veldig kort (lite de kan se da...)
Jeg var på min første da jeg var 6+3, fikk konstatert at det var ett foster, at det hadde festet seg der det skulle, og fikk se og høre hjertet slå. Var vel over på 5-10 min, tenker jeg.
Neste gang er det mulig å se mye mer, og da varer det nok lenger. :happy:
Jeg var i går, målt til 13+0 da. Varte rundt 30 minutter, og ble forklart alt vi så :)

Hvis du var misfornøyd med legen som utførte ultralyden, velg et annet sted/annen lege neste gang.
Lykke til videre!

Jeg er 11+2. På nettsiden deres sto det at de kunne sjekke nakkefold osv i uke 11, men da vi kom dit fikk vi beskjed om at det får de ikke de før i uke 12. Hadde bestilt det de kalte for medisinsk ultralyd. Forrige svangerskap tok vi et annet sted og det var mye bedre bilder og forklaring. Så det ble første og siste gang på Høvik Legesenter :(

Frustrert over at energinivået og kvalmen holdt seg borte i ferien, men nå som jeg er tilbake på jobb klarer jeg knapt å holde øynene oppe og maten vil ut igjen :(

Jeg er 11+2. På nettsiden deres sto det at de kunne sjekke nakkefold osv i uke 11, men da vi kom dit fikk vi beskjed om at det får de ikke de før i uke 12. Hadde bestilt det de kalte for medisinsk ultralyd. Forrige svangerskap tok vi et annet sted og det var mye bedre bilder og forklaring. Så det ble første og siste gang på Høvik Legesenter :(
Så merkelig at de reklamerer for å kunne gjøre det da! Dårlig altså! Gyn sjekket nakkefold og alt i dag, og jeg er jo også i uke 11.

Syter over ny liten miniblødning i dag. Så lite lyst til å uroe meg. Og har vel egentlig ikke grunn til det når jeg var på ul og så sprellende mini i går. Men en ting er hva fornuften sier.. det er noe heeeelt annet hva en føler.. aaarrgghh

Syter over ny liten miniblødning i dag. Så lite lyst til å uroe meg. Og har vel egentlig ikke grunn til det når jeg var på ul og så sprellende mini i går. Men en ting er hva fornuften sier.. det er noe heeeelt annet hva en føler.. aaarrgghh
Uff, skjønner at det et skummelt. Sa de noe på ultralyd om hvorfor du blør? Kan være en lettblødende morkake hvis den ligger lavt. Søsteren min blødde stooore mengder blod, ingen på sykehuset trodde det når de så en frisk og fin baby. Dette varte av og på i noen uker, alt fra litt til mye blod. I dag er "baby" 4 år og en flott jente :) Blør du mye bør du kontakte lege, selv om baby har det bra er det viktig at du også har det bra. :)

Uff, skjønner at det et skummelt. Sa de noe på ultralyd om hvorfor du blør? Kan være en lettblødende morkake hvis den ligger lavt. Søsteren min blødde stooore mengder blod, ingen på sykehuset trodde det når de så en frisk og fin baby. Dette varte av og på i noen uker, alt fra litt til mye blod. I dag er "baby" 4 år og en flott jente :) Blør du mye bør du kontakte lege, selv om baby har det bra er det viktig at du også har det bra. :)
Hun fant ingenting som skulle tilsi at det blødde og mente det måtte være ufarlig blødning fra slimhinnene. Men blør ikke mye. Bare litt spotting når jeg tørker meg. Så det er nok ikke noe å bekymre seg for egentlig.

Morkaka lå foran, men hun sa ikke om det hadde betydning.. bare at jeg kom til å kjenne liv seint.

NÅ har kvalmen kommet hos meg- uke 12 om 2 dager.... Er det ikke da den pleier å avta? Trøtt, luftig i magen og forferdelig lite energi til husvask hører også med i syte-tråden

I dag har jeg liksom ikke troen på at dette går veien. Håper inderlig det bare er hormon-tanker og at jeg kjenner mere symptomer i morgen. Burde jo være overlykkelig, dette er første dagen jeg har orket gjøre noe på 7 uker! Har fått klipt plenen, vasket gulvet og laget middag! Såå mange bekymringer, burde jo være glad!

Hun fant ingenting som skulle tilsi at det blødde og mente det måtte være ufarlig blødning fra slimhinnene. Men blør ikke mye. Bare litt spotting når jeg tørker meg. Så det er nok ikke noe å bekymre seg for egentlig.

Morkaka lå foran, men hun sa ikke om det hadde betydning.. bare at jeg kom til å kjenne liv seint.
Det er sikkert helt ufarlig, litt spotting er ikke uvanlig og som du sier kan det være fra slimhinnene. Men skjønner godt at det ikke er en god følelse..!

Uff kjenner igjen den følelsen. Er liksom en reaksjon i kroppen når man ser blod i svangerskapet uansett om man har fått bekreftet at alt er fint. Men det er jo helt sikkert det! Man har jo mye ekstra blod i kroppen og slimhinnene er skjøre... Prøv å roe nervene (vet det ikke er lett!).

Spiste 2 biter sjokolade på jobb, og nå: halsbrann!! Uæ, aldri hatt det før! Straff for å ville kose seg litt ;)

Back
Topp