Syte-klage tråd

Har sittet i....nesten tre fire timer med snuppa og lekser idag(!!!!!)

De har fått ukeslekse å lese ca 15 sider og 10 spørsmål til dette.. Itillegg til matte daglig, skrive tre setninger imorgen i norsk, engelsk, osv.
Sikkert ikke all verden men med ei som plutselig gjør seg vanskelig og sutrete.. heldigvis over halvveis med den ukesleksa så imorgen er det engelsk, matte og skriving så får vi ta resten neste uke men helt utrolig at det går an å bruke såååå lange tid på lekser!
Blir helt sliten av å sitte å måtte passe på, rette og mase på henne og hun blir sur og lei også... Misunner alle som har unger som gjør lekser uten noe tull
Synes det er litt trist når de får så mye lekser at det blir demotiverende. Jeg er lærer, og tenker at det er viktigere å holde motivasjonen oppe enn at alt blir gjennomført hele tiden. Jeg tror jeg ville latt henne gjøre nok til at hun lærer det hun skal, og stoppet der. Du kan jo skrive en melding til læreren. Når det iblant har blitt mye for ham vi har her har jeg også gjort det slik noen ganger at jeg har vært "sekretær", dvs. han svarer på oppgaven muntlig til meg og jeg skriver ordrett det han sier. Så skriver jeg en kommentar til læreren om at innholdet er fra hans hode, men at jeg hjalp ham med skrivingen denne gangen fordi det ble litt mye :)

Det er midt på natta. Måtte opp for å tisse og ble liggende våken og bekymre meg for de villeste ting. Har laget syke historier i hodet og tenkt ut hva jeg skulle gjort for å ordne opp hvis det ene og det andre hadde skjedd ... herregud, så slitsomt!

Synes det er litt trist når de får så mye lekser at det blir demotiverende. Jeg er lærer, og tenker at det er viktigere å holde motivasjonen oppe enn at alt blir gjennomført hele tiden. Jeg tror jeg ville latt henne gjøre nok til at hun lærer det hun skal, og stoppet der. Du kan jo skrive en melding til læreren. Når det iblant har blitt mye for ham vi har her har jeg også gjort det slik noen ganger at jeg har vært "sekretær", dvs. han svarer på oppgaven muntlig til meg og jeg skriver ordrett det han sier. Så skriver jeg en kommentar til læreren om at innholdet er fra hans hode, men at jeg hjalp ham med skrivingen denne gangen fordi det ble litt mye :)
Syns også det er trist.. Er litt merkelig for noen av de andre foreldrene mener de får for lite mens vi sliter så stor forskjell. Vi har snakket med læreren fler ganger og det hender at vi ikke gjør alt og skriver beskjed men slik ting er for tiden så prøver hun å syte seg til å slippe og det klarer jeg ikke å godta. Vil hun skal prøve å gjøre et forsøk. Kan ikke lære at det hjelper å bli sint uten å prøve.. Selv om slike dager som igår er hinsidig slitsomme for alle i hus.. Det med å vær 'sekretær' var en god idé dog, kan høre med læreren om vi kunne prøvd det av og til for å lette litt. Ofte så kan hun svaret men sliter med å skrive hele setninger feks..
Takk for tipset :-) eneste læreren har foreslått er å hoppe over og skrive beskjed om hun setter seg på bakbeina men vil helst unngå det også så greit med andre alternativer!

Nå har jeg kasta inn håndkleet på jobb.... Sendte melding til legen min og ba om 100% etter glukosetesten i går.... Da venter man bare på time på sykehuset da for oppfølging av svangerskapsdiabetes.... Jippi.....

Har sittet i....nesten tre fire timer med snuppa og lekser idag(!!!!!)

De har fått ukeslekse å lese ca 15 sider og 10 spørsmål til dette.. Itillegg til matte daglig, skrive tre setninger imorgen i norsk, engelsk, osv.
Sikkert ikke all verden men med ei som plutselig gjør seg vanskelig og sutrete.. heldigvis over halvveis med den ukesleksa så imorgen er det engelsk, matte og skriving så får vi ta resten neste uke men helt utrolig at det går an å bruke såååå lange tid på lekser!
Blir helt sliten av å sitte å måtte passe på, rette og mase på henne og hun blir sur og lei også... Misunner alle som har unger som gjør lekser uten noe tull

I feel you!

Jeg har en av hver på den fronten.
En som pliktoppfyllende gjør alle lekser uoppfordret og kjempe nøye. En som har protestert siden førsteklasse.
Jeg har som deg brukt ufattelig med tid og energi på lekser. Vi har hele veien hatt en veldig tett dialog med lærerne, det syns jeg har hjulpet enormt.
Skulle ønske det var en quick fix, men det er det ikke. (Såvidt jeg vet:-))
Det er bare å fortsette jobbingen:-)
Jeg er i dag utrolig stolt av aldri å ha gitt meg, jeg har tatt kampene gang på gang og NÅ på mellomtrinnet har det løsnet:-)
Lekser har blitt rutine og er ikke lenger et tema for krangling!

Det er en fryd å se mestringen nå vs noen år siden:-)
Så - stå på videre - det vil dere begge to tjene på:-)

I feel you!

Jeg har en av hver på den fronten.
En som pliktoppfyllende gjør alle lekser uoppfordret og kjempe nøye. En som har protestert siden førsteklasse.
Jeg har som deg brukt ufattelig med tid og energi på lekser. Vi har hele veien hatt en veldig tett dialog med lærerne, det syns jeg har hjulpet enormt.
Skulle ønske det var en quick fix, men det er det ikke. (Såvidt jeg vet:-))
Det er bare å fortsette jobbingen:-)
Jeg er i dag utrolig stolt av aldri å ha gitt meg, jeg har tatt kampene gang på gang og NÅ på mellomtrinnet har det løsnet:-)
Lekser har blitt rutine og er ikke lenger et tema for krangling!

Det er en fryd å se mestringen nå vs noen år siden:-)
Så - stå på videre - det vil dere begge to tjene på:-)
Unner deg det ikke men er alltid godt å høre at det ikke er kun oss!
Jeg syns vi er veldig flinke på å få ting gjort, selv om det gjerne tar timer for det må læres at en skal gjøre det, nytter ikke å unndra seg lekser for hun lærer jo ikke av det.
Oppdaget nå at det var min. Seks setninger i dagens lekse.. Itillegg til ukesleksa på 10 spørsmål. Mye for en lei 2. Klassing..
Skjer enkelte dager at hun mestrer ting greit og da er det helt fantastisk men fortsatt en lang vei å gå der.

Så nå er det på'n igjen! :-P

Føler meg utilpass og enorm idag :( vil bare grave meg ned:( magen har eksplodert fra stor til gedigen :(
Ikke har jeg vært flink med kostholdet heller nå, som jeg har vært siden 5.april :(

Dritt :(

Jeg er lei! Kynnere, arrsmerte, aktiv unge, hovne ben, matlei, dårlig søvn. Ikke klar for fødsel, men veldig klar for å få den overstått.

Pisselei idag..
Gjorde for mye igår så hadde mye kynnere, smerter i korsryggen, bekkenet og masse stikkninger i underliv, kjennes ut som noen stikker meg med kniv. Lå våken lenge pga dette.. Våknet til med alt dette og en intense kvalme og brekninger og finner ikke den fordømte postafen som kanskje kunne lettet litt.. Så nå er det å prøve å få i seg frokost, smertestillende og varmepose og finne seng igjen for er uaktuelt å gjør noe idag... :-(

Sovet elendig i natt, og våknet 5.20.... så er furten pga. det... Og så stresser jeg med flyttegreier som skal gjøres i neste uka, samtidig som kjæresten har eksamener - så er ikke noe hjelp å få fra han.. Gleder meg til alt er over, både flytting og fødsel. Er gørrlei nå, vil at alt på magisk vis skal ordne seg.

Når jeg tenker på at det er to mnd igjen med disse kynnerene kjenner jeg virkelig tårene presse på... :( så vondt, så lei... :(

Storebror er tydeligvis blitt forkjølt. Jeg sliter som vanlig med bekkenet og halsbrann. Må huske å ringe legen og spør Når jeg skulle til legen neste uke. Husker ikke kl.slett :-)

Aarg blir så irritert på disse mannfolkene:mad: spurte han her om dagen når jeg kunne komme meg ut en tur og få meg litt egentid. Kommentaren var at det var jo bare å planlegge noe det. Ikke så lett når han har 1000 planer og plutselig kommer mer enda flere planer

Haha, den får jeg også "jamen så planlegg noe da, gjør noe!" Øh...jeg pleier å planlegge noe ETTER at jeg veit at jeg har fri til å gjøre det jeg, ikke bare anta at jeg har fri. Blir megasur. Så nå har jeg bestemt jeg for at det er min tur til å bruke litt av alle de pengene vi ikke har og gå på fotpleie og ansiktspleie og sånt. Og kino! Det blir en stund til etter baby er født...

Har vært hjemme med syk junior hele uken og hatt ham natt og dag samtidig så sambo har fått prioritert trening midt i leggetiden... Jeg har hatt maks 4-5 timer søvn pr natt mens han har sovet på gjesterommet. Jeg ber om en sovemorgen i dag for jeg har slitt enormt med kynnere og mensensmerter i tre dager, i går var de så ille jeg måtte telle minuttene mellom dem... Men hvem er det som går å legger seg på gjesterommet sånn at det er jeg som må stå opp med junior kl halv 6?? Joda... Det er sambo... Blir så forbannet.... Så skal han også sitte hele helgen å glo på det jævla travgreiene for det er eliteløp... Så mye for å ha noen timer å slappe av på...

Har de siste tre dagene hatt en ekkel hodepine :( kjennes ut som hodet skal eksplodere når jeg bøyer meg ned. Ikke sånn bihulevondt, mer som hele hodet vondt :(

Har de siste tre dagene hatt en ekkel hodepine :( kjennes ut som hodet skal eksplodere når jeg bøyer meg ned. Ikke sånn bihulevondt, mer som hele hodet vondt :(
Ring føden!??
Jordmor sier vi skal ha lav terskel for å ringe den siste tiden, og i hvertfall ved hodepine. Altså, en hodepine som er rar, anderledes, eller en som ikke går vekk etter hvile/paracet...

Ring føden!??
Jordmor sier vi skal ha lav terskel for å ringe den siste tiden, og i hvertfall ved hodepine. Altså, en hodepine som er rar, anderledes, eller en som ikke går vekk etter hvile/paracet...
Jeg tror det er fordi jeg har vondt i nakken :/ er bedre i dag :) skal ringe kiropraktor i morgen :) men takk for råd. Skal til jm på tirsdag :) får høre hva hun sier om hodepinen fortsatt ligger å lurer..

Last edited:
Back
Topp