Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Synes det er litt trist når de får så mye lekser at det blir demotiverende. Jeg er lærer, og tenker at det er viktigere å holde motivasjonen oppe enn at alt blir gjennomført hele tiden. Jeg tror jeg ville latt henne gjøre nok til at hun lærer det hun skal, og stoppet der. Du kan jo skrive en melding til læreren. Når det iblant har blitt mye for ham vi har her har jeg også gjort det slik noen ganger at jeg har vært "sekretær", dvs. han svarer på oppgaven muntlig til meg og jeg skriver ordrett det han sier. Så skriver jeg en kommentar til læreren om at innholdet er fra hans hode, men at jeg hjalp ham med skrivingen denne gangen fordi det ble litt myeHar sittet i....nesten tre fire timer med snuppa og lekser idag(!!!!!)
De har fått ukeslekse å lese ca 15 sider og 10 spørsmål til dette.. Itillegg til matte daglig, skrive tre setninger imorgen i norsk, engelsk, osv.
Sikkert ikke all verden men med ei som plutselig gjør seg vanskelig og sutrete.. heldigvis over halvveis med den ukesleksa så imorgen er det engelsk, matte og skriving så får vi ta resten neste uke men helt utrolig at det går an å bruke såååå lange tid på lekser!
Blir helt sliten av å sitte å måtte passe på, rette og mase på henne og hun blir sur og lei også... Misunner alle som har unger som gjør lekser uten noe tull
Ja ikke santHehe det hørtes kjent ut. Brukt to mnd på å henge opp tre gardinstenger. Det tok en time... Hvorfor ikke bare gjør det med en gang...
Syns også det er trist.. Er litt merkelig for noen av de andre foreldrene mener de får for lite mens vi sliter så stor forskjell. Vi har snakket med læreren fler ganger og det hender at vi ikke gjør alt og skriver beskjed men slik ting er for tiden så prøver hun å syte seg til å slippe og det klarer jeg ikke å godta. Vil hun skal prøve å gjøre et forsøk. Kan ikke lære at det hjelper å bli sint uten å prøve.. Selv om slike dager som igår er hinsidig slitsomme for alle i hus.. Det med å vær 'sekretær' var en god idé dog, kan høre med læreren om vi kunne prøvd det av og til for å lette litt. Ofte så kan hun svaret men sliter med å skrive hele setninger feks..Synes det er litt trist når de får så mye lekser at det blir demotiverende. Jeg er lærer, og tenker at det er viktigere å holde motivasjonen oppe enn at alt blir gjennomført hele tiden. Jeg tror jeg ville latt henne gjøre nok til at hun lærer det hun skal, og stoppet der. Du kan jo skrive en melding til læreren. Når det iblant har blitt mye for ham vi har her har jeg også gjort det slik noen ganger at jeg har vært "sekretær", dvs. han svarer på oppgaven muntlig til meg og jeg skriver ordrett det han sier. Så skriver jeg en kommentar til læreren om at innholdet er fra hans hode, men at jeg hjalp ham med skrivingen denne gangen fordi det ble litt mye![]()
Har sittet i....nesten tre fire timer med snuppa og lekser idag(!!!!!)
De har fått ukeslekse å lese ca 15 sider og 10 spørsmål til dette.. Itillegg til matte daglig, skrive tre setninger imorgen i norsk, engelsk, osv.
Sikkert ikke all verden men med ei som plutselig gjør seg vanskelig og sutrete.. heldigvis over halvveis med den ukesleksa så imorgen er det engelsk, matte og skriving så får vi ta resten neste uke men helt utrolig at det går an å bruke såååå lange tid på lekser!
Blir helt sliten av å sitte å måtte passe på, rette og mase på henne og hun blir sur og lei også... Misunner alle som har unger som gjør lekser uten noe tull
Unner deg det ikke men er alltid godt å høre at det ikke er kun oss!I feel you!
Jeg har en av hver på den fronten.
En som pliktoppfyllende gjør alle lekser uoppfordret og kjempe nøye. En som har protestert siden førsteklasse.
Jeg har som deg brukt ufattelig med tid og energi på lekser. Vi har hele veien hatt en veldig tett dialog med lærerne, det syns jeg har hjulpet enormt.
Skulle ønske det var en quick fix, men det er det ikke. (Såvidt jeg vet)
Det er bare å fortsette jobbingen
Jeg er i dag utrolig stolt av aldri å ha gitt meg, jeg har tatt kampene gang på gang og NÅ på mellomtrinnet har det løsnet![]()
Lekser har blitt rutine og er ikke lenger et tema for krangling!
Det er en fryd å se mestringen nå vs noen år siden
Så - stå på videre - det vil dere begge to tjene på![]()
Aarg blir så irritert på disse mannfolkenespurte han her om dagen når jeg kunne komme meg ut en tur og få meg litt egentid. Kommentaren var at det var jo bare å planlegge noe det. Ikke så lett når han har 1000 planer og plutselig kommer mer enda flere planer
Ring føden!??Har de siste tre dagene hatt en ekkel hodepinekjennes ut som hodet skal eksplodere når jeg bøyer meg ned. Ikke sånn bihulevondt, mer som hele hodet vondt
![]()
Jeg tror det er fordi jeg har vondt i nakken :/ er bedre i dagRing føden!??
Jordmor sier vi skal ha lav terskel for å ringe den siste tiden, og i hvertfall ved hodepine. Altså, en hodepine som er rar, anderledes, eller en som ikke går vekk etter hvile/paracet...
Er nok det da ja, henger ofte sammen!Jeg tror det er fordi jeg har vondt i nakken :/ er bedre i dagskal ringe kiropraktor i morgen
men takk for råd. Skal til jm på tirsdag
får høre hva hun sier om hodepinen fortsatt ligger å lurer..