Syte-klage tråd

Nei nå må denne huleboeren se å finne veien ut selv om det er ca 10 dager til termin. Beina og spesielt høyre fot er så hoven at det gjør vondt, bekkenet sliter og jeg føler meg meg generelt stor og tung. Foreldrene mine avlaster meg så godt de kan mens gubben er på jobb men merker spesielt faren min begynner å bli lei. Akker og stønner for den minste ting og forstår ikke helt hvor travelt det faktisk er med en unge på 1.5 år som krever oppmerksomhet.
 
Karpal tunnel syndrom... VONDT i hendene og blir verre for hver dag:(
13 dager igjen og skjønner ikke hvordan jeg skal orke :(
Vært en sinnsyk tung dag.. ber om en bedre dag imorgen..
 
Termin i morgen og såååå lei. Tanken på overtid får meg til å gråte. Vondt i bekken, rygg, føtter og hender. Har så utrolig mye vann i kroppen ..... Takk for en klage-tråd
 
Melkespreng :( auu.. Melka bare renner. Masse melk og baby er mett og tar ikke puppen.

Sjekk ammehjelpen.no.
Finnes litt tips der.
Jeg hadde alt for mye melk og fikk ned mengden med å tømme begge puppene helt og deretter bruke noe som kalles intervall amming.
Stod at det ikke skal gjøres før baby er 7 dager.(tror det var 7 dager?!)

Jeg gjorde det etter 3 dager, men det er fordi jeg har hatt sykt m melk m de to andre og null problem m amming utenom for mye melk som igjen gir myyye gulping og babyer som stresser m måltidet:)
 
Sjekk ammehjelpen.no.
Finnes litt tips der.
Jeg hadde alt for mye melk og fikk ned mengden med å tømme begge puppene helt og deretter bruke noe som kalles intervall amming.
Stod at det ikke skal gjøres før baby er 7 dager.(tror det var 7 dager?!)

Jeg gjorde det etter 3 dager, men det er fordi jeg har hatt sykt m melk m de to andre og null problem m amming utenom for mye melk som igjen gir myyye gulping og babyer som stresser m måltidet:)
Takk, for tips. Samboeren er ute å kjøper brystpumpe nå. Så får jeg hvertfall tømt puppene. Jeg blir også så sår på brystknoppene og sliter med å få lillegutt til å ta puppen og bli "hengende". Tror det kan ha med at meieriet ser ut som sprengte meloner. Sikkert ikke så lett å få tak da :(

Den ene puppen min er verre enn den andre. Var begge like hos deg?
 
Takk, for tips. Samboeren er ute å kjøper brystpumpe nå. Så får jeg hvertfall tømt puppene. Jeg blir også så sår på brystknoppene og sliter med å få lillegutt til å ta puppen og bli "hengende". Tror det kan ha med at meieriet ser ut som sprengte meloner. Sikkert ikke så lett å få tak da :(

Den ene puppen min er verre enn den andre. Var begge like hos deg?

Off - det der er ikke godt.
Begge puppene var like gale hos meg.
Lillegutt lå på intensiven første tiden, så jeg ammet ikke så mye..
Når jeg først ammet, slet han med å ta tak.
Prøvde det såkalte "tulipangrepet" men fikk jo ikke tak på de gigantiske puppene...

Fikk tips om brystskjold akkurat når puppene var på det verste.
Det funket kjempe bra. Han roet seg ned og fikk tak. Det kan jo kanskje hjelpe på sårheten også.
Tror det er litt for og i mot på brystskjold, fordi baby kan få litt dårlig sugeteknikk, men for min del funket det bra.

Nå er poden 3 uker og amming null stress:)
 
Har også skikkelig vonde pupper, og tror jeg har litt lite melk får omtrent ingenting ut om jeg prøver å håndmelke, bare dråper på ene og ikkeno på andre :( hun har flere våte bleier om dagen i alle fall, og de sa på barselshotellet at sugetaket var bra, og gjør ikke vondt når hun dier, men har fått små sår på brystvortene etter at baby rykker til innimellom, så er ikke behagelig å koble på.
 
Søvn de siste dagene er oppskrytt. 4 timers søvn inatt, endte med at jeg la meg på sofaen kl 06 og så på tv.. sovnet heldigvis litt der .. Men nettene nå er ikke noe gode :(
Og man ønsker gjerne å ha lest mulig energi til dette maratonet vi skal gjennom så håper jeg sover bedre før lillegutt bestemmer seg for å komme...
 
Nå er jeg så inderlig inderlig lei!! Lei av den flate føderompa, strekkmerkene som strekker seg og lager verdenskart på magen, lei av hormoner og av å være så tung. Lei av denne tivolikroppen som ser helt deformert og merkelig ut. Lei av å ha magen i fanget og at den er borti absolutt alt. Lei av å svette og at ingenting av klær sitter pent på. Ser ut som en hjulbeint sjøulk med pubmuskel av alvorlige dimensjoner når jeg går.... Vil bare gråte... Orker ikke mer... Men nå venter det en hel uke hjemme alene med junior igjen før jeg kan endelig legge føttene på fødebenken og bli satt igang.. 10 dager igjen. Virker som evigheten selv...
 
Back
Topp