Symptomtråden

For meg har det vært som omgangssyke (bare ikke kaster opp), du går rundt konstant bilsjuk liksom hehe. Uansett om jeg spiser eller ikke.. Har ikke lyst på ting, tanken på X og Y er ubehagelig :bag: kjente jeg er glad jeg ikke er der enda :knegg::facepalm:

Dere som opplever kvalme - hvordan oppleves det egentlig? Mulig rart spørsmål, men jeg har ingen symptomer enda. Jeg opplever dog det å være kvalm i andre settinger som veldig varierende. Kvalme ved influensa oppleves på en måte, kvalme ved matforgiftning/omgangssyke en annen måte, og kvalme ved sterk nervøsitet eller uro som en tredje. Hører også om gravid som kaster opp uten å være kvalme (hvordan går det an..?). Prøver å forstå og forberede meg litt:bookworm: Blir kvalmen utløst av lukter, smaker, tanker, eller bare er den der i bakgrunnen/forgrunnen?
KapteinFies beskrivelse av hangover passer godt på hvordan jeg føler det. Uggen.

Dere som opplever kvalme - hvordan oppleves det egentlig? Mulig rart spørsmål, men jeg har ingen symptomer enda. Jeg opplever dog det å være kvalm i andre settinger som veldig varierende. Kvalme ved influensa oppleves på en måte, kvalme ved matforgiftning/omgangssyke en annen måte, og kvalme ved sterk nervøsitet eller uro som en tredje. Hører også om gravid som kaster opp uten å være kvalme (hvordan går det an..?). Prøver å forstå og forberede meg litt:bookworm: Blir kvalmen utløst av lukter, smaker, tanker, eller bare er den der i bakgrunnen/forgrunnen?
Det kan variere litt. Noen ganger kjennes det ut som jeg er bilsyk. Ofte kvalm når jeg står opp fordi jeg har sovet dårlig og er sulten. Kommer seg litt med mat. Blir kvalm av luktes. Brekker meg når jeg pusser tenner, og vertfall når jeg prøver ta vitaminer. Blir kvalm av aktivitet og.. :hilarious:

Jeg startet med ekstrem kvalme 9 DPO til 15 DPO, kastet opp flere ganger om dagen. Men så roet det seg! Nå er jeg bare litt uggen på kvelden/natta og puppene er bittelitt ømme, 4+5. Og blir fort sliten. Rart at det kan starte SÅ heftig, og så roer det seg :hilarious:

Tørst... jeg eeer så tørst :laughing002 Jeg drikker vanligvis mye kaffe og bittelitt vann ila arbeidsdagen. Nå går det i bittelitt kaffe og mange glass vann :p

De siste dagene har jeg sovet mye og lagt meg tidlig. Men i dag har jeg plutselig masse energi og skulle gjerne vært opp i flere timer til, men skal på jobb i morgen ;-P

Lurer på om magen begynner å bli treg. Skal prøve med mild mat som rislunsj og svisker.

For min del så er det hovedsakelig en uggenhet type kvalme. Altså den er tilstede, men ikke såpass at jeg må kaste opp. Men ligger litt oppi brystet på en måte. Litt som en lett hangover. Men den varierer i styrke fra dag til dag, og time til time. Forskjellen fra hangover kvalm til denne kvalmen er at det er som kroppen vet at mat hjelper på en måte, mens hangover så klarer jeg ikke spise. Det bare går ikke, men nå går det til en viss grad så lenge jeg spiser rolig. Vet ikke om det gjør deg klokere, men :hilarious: Omgangssyke har jeg kun hatt 1 gang i livet for typ 15 år siden så litt vanskelig å sammenlikne. For meg er kvalm kvalm, bare i forskjellig intensitet.
Kunne ikke sagt det bedre selv, føler meg helt lik :hilarious:

Reagerer på folsyre med nummenhet. Står at man kan det, ikke bra. Hva gjør man da? Nesten ikke sovet i natt pga det :( restless legs+kroppen dovner bort. Skjer kun etter jeg tar folsyre.

Reagerer på folsyre med nummenhet. Står at man kan det, ikke bra. Hva gjør man da? Nesten ikke sovet i natt pga det :( restless legs+kroppen dovner bort. Skjer kun etter jeg tar folsyre.
Dette er veldig interessant du sier! Har gått på folsyre i over 1 år siden (begynte når vi begynte å prøve), og har reagert veldig på at jeg blir nummen i henda veldig fort og ofte. Som at de sover liksom. Har trodd det har vært noe galt med sirkulasjonen min eller lignende.. kan det være det bare er folsyren?! :hilarious::facepalm:

Dette er veldig interessant du sier! Har gått på folsyre i over 1 år siden (begynte når vi begynte å prøve), og har reagert veldig på at jeg blir nummen i henda veldig fort og ofte. Som at de sover liksom. Har trodd det har vært noe galt med sirkulasjonen min eller lignende.. kan det være det bare er folsyren?! :hilarious::facepalm:
Ja, prøvde å google det. Kan være at nervene blir ødelagte. Anbefales å slutte! Men hva gjør man liksom? Tar normal dose nå. Tenkte å gå ned litt.

Velg, kvalm igjen i dag, brakk meg flere gang i morges, men ikke kastet opp. Neste uke har jeg noen jobb helg med alenevakter, håper det bedrer seg til den, hvis ikke må jeg muligens ta en sykemelding for ikke sikkert prestasjonen er på topp om det fortsetter sånn.

Back
Topp