Symptomtråden

Flere som er kalde og fryser? Kan ikke sitte visse steder i stua fordi det er for kaldt plutselig, samt at jeg svimler lett om jeg reiser meg for fort.
Ellers er kvalmen begynt å melde seg smått, håpe inderlig jeg skulle slippe denne gangen , men nei :rolleyes: og fremdeles ingen matlyst, er sulten men ingen verdens ting frister
Ja, når jeg sitter i ro så fryser jeg og blir jeg iskald på fingrene også, og det er ikke kaldt i stua :wacky:

Har våknet uggen/små kvalm en ukestid nå, og i dag føler jeg meg egentlig ganske fin.. til og med før frokost? Herregud for en bergodalbane dette er :facepalm: Hater å være kvalm når jeg er kvalm, og når den er borte vil jeg ha den tilbake. Men den kommer vell i løpet av noen timer tenker jeg. Kan visst ikke gjøre meg fornøyd dette svangerskapet:hilarious: 3 dager til tul!

Fikk resept på kvalmestillende i dag men fy søren så dyrt det er!? 40 tabletter i en pakke, og jeg skal ta 4 daglig?? :bag:

Fikk resept på kvalmestillende i dag men fy søren så dyrt det er!? 40 tabletter i en pakke, og jeg skal ta 4 daglig?? :bag:
Hvilken kvalmestillende er vanlig ved graviditet? Blir sykt fort kvalm generelt så vil være litt forberedt. Mannen kan ikke drikke kaffe foran meg nå :depressed:

Hvilken kvalmestillende er vanlig ved graviditet? Blir sykt fort kvalm generelt så vil være litt forberedt. Mannen kan ikke drikke kaffe foran meg nå :depressed:
Xonvea er det vel den heter den som er laget for gravide. Angrer sykt på at jeg ikke ba om det sist. Var så kvalm og eneste som hjalp var å spise, så la på meg såå mye!! Kvalmen er ikke så intens denne gangen, men blir verre av lite søvn og aktivitet, og jeg må fungere med baby på 6 mnd, kan ikke akkurat legge meg nedpå når jeg blir dårlig :hilarious: Må liksom leke eller gå tur selv om jeg holder på å kaste opp (er så redd folk skal tro jeg er fyllasyk på tur med baby om jeg spyr i en grøft) :angelic: mannen burde foresten bare slutte drikke kaffi, noe så uhøflig :angelic:

Har forøvrig begynt å få smerter i magen igjen alt. Hadde så mye ligamentsmerter og generelt smerter i livmoren sist i tillegg til mye kynnere og ikke minst vonde kynnere. Begynte senere sist, så lover vel ikke bra at det er begynt allerede… :bag:

Xonvea er det vel den heter den som er laget for gravide. Angrer sykt på at jeg ikke ba om det sist. Var så kvalm og eneste som hjalp var å spise, så la på meg såå mye!! Kvalmen er ikke så intens denne gangen, men blir verre av lite søvn og aktivitet, og jeg må fungere med baby på 6 mnd, kan ikke akkurat legge meg nedpå når jeg blir dårlig :hilarious: Må liksom leke eller gå tur selv om jeg holder på å kaste opp (er så redd folk skal tro jeg er fyllasyk på tur med baby om jeg spyr i en grøft) :angelic: mannen burde foresten bare slutte drikke kaffi, noe så uhøflig :angelic:
Takk for svar :) Da vet jeg hva jeg skal be om om kvalmen melder seg skikkelig. Det skjønner jeg godt, så bra du fikk det denne gangen hvertfall!! Og enig med kaffen, synes han kan ofre litt han også :laughing002

Takk for svar :) Da vet jeg hva jeg skal be om om kvalmen melder seg skikkelig. Det skjønner jeg godt, så bra du fikk det denne gangen hvertfall!! Og enig med kaffen, synes han kan ofre litt han også :laughing002
Tok første dose i går kveld og har sovet så syyykt godt i natt!! Men fortsatt så trøtt i dag, dersom det ikke kommer seg utover dagen må jeg nesten bare leve med kvalmen :bag:

Trodde ikke jeg hadde forsterket luktesans før det ble servert fiskekaker på jobb og jeg holdt på å kaste opp :hungover: ømme pupper har også meldt sin ankomst
Forrige svangerskap måtte jeg gjemme meg på kontoret med vinduet på vidt gap for å ikke kaste opp, når de hadde laks til middag hos ene brukeren…. :grumpy:

Bleh, våknet svimmel og kvalm i dag. Brakk meg flere ganger :depressed: kom seg litt etter frokost, men fremdeles uggen og ør. Kom meg på jobb, men får se hvordan dette går. Vil helst tilbake i senga nå og starte dagen på nytt

Dere som opplever kvalme - hvordan oppleves det egentlig? Mulig rart spørsmål, men jeg har ingen symptomer enda. Jeg opplever dog det å være kvalm i andre settinger som veldig varierende. Kvalme ved influensa oppleves på en måte, kvalme ved matforgiftning/omgangssyke en annen måte, og kvalme ved sterk nervøsitet eller uro som en tredje. Hører også om gravid som kaster opp uten å være kvalme (hvordan går det an..?). Prøver å forstå og forberede meg litt:bookworm: Blir kvalmen utløst av lukter, smaker, tanker, eller bare er den der i bakgrunnen/forgrunnen?

Dere som opplever kvalme - hvordan oppleves det egentlig? Mulig rart spørsmål, men jeg har ingen symptomer enda. Jeg opplever dog det å være kvalm i andre settinger som veldig varierende. Kvalme ved influensa oppleves på en måte, kvalme ved matforgiftning/omgangssyke en annen måte, og kvalme ved sterk nervøsitet eller uro som en tredje. Hører også om gravid som kaster opp uten å være kvalme (hvordan går det an..?). Prøver å forstå og forberede meg litt:bookworm: Blir kvalmen utløst av lukter, smaker, tanker, eller bare er den der i bakgrunnen/forgrunnen?
Synes det var en annen type kvalme enn ved omgangssyken, ja. Ikke like kvalm på en måte, men det er nok individuelt... ikke alle blir kvalme heller.

For min del så er det hovedsakelig en uggenhet type kvalme. Altså den er tilstede, men ikke såpass at jeg må kaste opp. Men ligger litt oppi brystet på en måte. Litt som en lett hangover. Men den varierer i styrke fra dag til dag, og time til time. Forskjellen fra hangover kvalm til denne kvalmen er at det er som kroppen vet at mat hjelper på en måte, mens hangover så klarer jeg ikke spise. Det bare går ikke, men nå går det til en viss grad så lenge jeg spiser rolig. Vet ikke om det gjør deg klokere, men :hilarious: Omgangssyke har jeg kun hatt 1 gang i livet for typ 15 år siden så litt vanskelig å sammenlikne. For meg er kvalm kvalm, bare i forskjellig intensitet.

Back
Topp