Symptomtråden

Nei helsike heller

Gift med forumet
Desemberskattene 2024
Hvilke symptomer har du i dag? Er du typen som knapt merker at du er gravid, den som må holde senga eller noe midt imellom?

Ved 4+1 merker jeg trøttheten, mensmurringer og urolig/løs mage best. Det har vedvart siden allerede 3+1 eller 3+2. Kvalmen og en allstedsnærværende halsbrann pleier å komme senere, men foreløpig lever jeg lykkelig uvitende om hva som eventuelt venter. Heldigvis vet jeg hvilken halsbrannmedisin jeg skal be om denne gangen...

Sulten og uggen/småkvalm. Ellers lite foreløpig. Glemmer at jeg er gravid. Fortsatt litt sjokktilstand her.

Merker mer jo lenger ut i forløpet jeg kommer men det som er mest plagsomt er hyppig vannlating og at jeg er ekstremt sulten. Den siste uken har svimmelhet og kvalme med oppkast meldt seg så satser på at de ikke har planer om å vedvare

I dag merket jeg kvalme når jeg ikke spiste innen en halvtime etter at jeg sto opp. Får bunkre opp med noen Ritz-pakker.

Og der kom kvalmen kastende over meg i sengen. Måtte løpe opp og brekke meg. Har funnet meg noen Ritz-kjeks og lagt meg i sengen igjen. Hjelper ikke på kvalmen at jeg har en baby som hindrer meg i å sove ut. Men nå sover han lur så jeg får utnytte muligheten til å prøve å sove litt jeg også.

Beklager språket, men det kjennes ut som jeg må drite hele tiden. Går på dass, venter, skjer ingenting. Går tilbake til det jeg drev med, og så kommer det igjen. Og igjen. Og igjen.

Kvalm og sulten. Klarer ikke egentlig å skille. Vil spise hvis jeg er sulten, med ikke hvis jeg er kvalm. Valgets kvaler…

Jeg blir mer kvalm når det er lenge siden sist jeg spiste. Kjenner ofte ikke på sultfølelse lenger når jeg er gravid og kvalm, bare at jeg er mer kvalm.
I dag er jeg faktisk ikke like dårlig som i går! Jippi. Tror det er fordi jeg har sovet bedre i natt. Far tok babyen fra kl 6-8 i dag tidlig så jeg fikk sovet litt ekstra.

Har ømme bryster(kjennes ut som om nipplene skal brekke av hvis jeg kommer borti), veldig oppblåst og treg mage, dårlig matlyst... Sliten og trøtt, og i dag har jeg hatt en intens hodepine. Håper bare det vedvarer hvor sprøtt det enn måtte høres. Sist graviditet så ga alle symptomer seg, og det viste seg å være MA/BO

Har ømme bryster(kjennes ut som om nipplene skal brekke av hvis jeg kommer borti), veldig oppblåst og treg mage, dårlig matlyst... Sliten og trøtt, og i dag har jeg hatt en intens hodepine. Håper bare det vedvarer hvor sprøtt det enn måtte høres. Sist graviditet så ga alle symptomer seg, og det viste seg å være MA/BO
Den erfaringen hadde jeg også. Bestilte ultralyd i uke 6 med beskjeden «det er uke 6. jeg kan fortsatt stå på beina og er nesten ikke kvalm. Noe er galt». Og det var det…

Den erfaringen hadde jeg også. Bestilte ultralyd i uke 6 med beskjeden «det er uke 6. jeg kan fortsatt stå på beina og er nesten ikke kvalm. Noe er galt». Og det var det…
Ja, var helt forskjellig fra den gangen jeg fikk datteren min. Graviditeten etter hadde jeg ingen symptomer før uke 8, først da kom kvalmen.. Siden fastlegen min også er utdannet gynekolog og har ultralydapperat spurte jeg henne om vi kunne tatt en kikk i uke 10/11.
Med en gang hun satte proben mot magen så vi et dødt foster. Altså det var helt tydelig... Kom inn på sykehuset og fikk ultralyd der også, og de målte fosteret til ca. 8 uker... Helt merkelig at det var da symptomene kom. Så da var jeg ikke forberedt i det hele tatt!
I mars startet graviditeten normalt, men alle symptomer ga seg før uke 7... Da ringte jeg rett til sykehuset for ultralyd og fikk kranglet meg til time. Og ganske riktig, der var en tom fostersekk..

Ja, var helt forskjellig fra den gangen jeg fikk datteren min. Graviditeten etter hadde jeg ingen symptomer før uke 8, først da kom kvalmen.. Siden fastlegen min også er utdannet gynekolog og har ultralydapperat spurte jeg henne om vi kunne tatt en kikk i uke 10/11.
Med en gang hun satte proben mot magen så vi et dødt foster. Altså det var helt tydelig... Kom inn på sykehuset og fikk ultralyd der også, og de målte fosteret til ca. 8 uker... Helt merkelig at det var da symptomene kom. Så da var jeg ikke forberedt i det hele tatt!
I mars startet graviditeten normalt, men alle symptomer ga seg før uke 7... Da ringte jeg rett til sykehuset for ultralyd og fikk kranglet meg til time. Og ganske riktig, der var en tom fostersekk..
Ser forresten at du har en febbisbebbis2021 du også! Min er egentlig en stHansbaby, men han ville ut før. Synes jeg hadde sett «navnet» ditt før…

Ser forresten at du har en febbisbebbis2021 du også! Min er egentlig en stHansbaby, men han ville ut før. Synes jeg hadde sett «navnet» ditt før…
Ja, men jeg kan ikke huske å ha sett ditt? Har du postet i februargruppa?

Back
Topp