Symptomtråd

Er det noen som opplever litt vondt i en eggstokk av og til? Kan gå lenge mellom hver gang, men stikker/murrer litt innimellom i høyre eggstokkområde. Litt redd for EXU, men da tror jeg ikke at smerten hadde kommet og gått, men kanskje blitt gradvis værre.
Jeg som har opplevd exu kan jo starte med å si at den utarter seg nok meget forskjellige fra person til person. Jeg hadde ingen smerter eller blødninger og hcg på over 30.000. Kjente ingenting før egglederen sprakk og da var det jo helt intense smerter (en helt annen liga enn SA f.eks. jeg har prøvd det også) på grunn av at det sprakk og førte til livstruende blødning. Men denne gangen så har jeg kjent en del på smerter på begge sidene i eggstokkområdet. Så jeg håper det bare er litt verk fordi eggstokken produserer det gule legemet <3

Husker jeg hadde en pause forrige gang jeg også. Det var så intenst noen dager, men plutselig tok det slutt i 3 dager. Det var visst vanlig :happy: Det vokser litt i rykk og napp.

Denne gangen har jeg jo nesten ikke murringer en gang. Veldig rart å ikke ha noen symptomer :smiley-ashamed004
Ja, synes egentlig også å huske at det var slik sist, men blir likevel litt bekymret, også blir jeg jublende glad når neste lille stikk kommer. :p
Godt med litt betryggelse og bekreftelse fra flere som har det sånn. :Heartpink

Jeg som har opplevd exu kan jo starte med å si at den utarter seg nok meget forskjellige fra person til person. Jeg hadde ingen smerter eller blødninger og hcg på over 30.000. Kjente ingenting før egglederen sprakk og da var det jo helt intense smerter (en helt annen liga enn SA f.eks. jeg har prøvd det også) på grunn av at det sprakk og førte til livstruende blødning. Men denne gangen så har jeg kjent en del på smerter på begge sidene i eggstokkområdet. Så jeg håper det bare er litt verk fordi eggstokken produserer det gule legemet <3
Åh, så kjipt at du måtte gå igjennom det! :(:Heartpink

Ja, engstelige meg har jo selvfølgelig googlet dette litt også, og mange skriver at de har sjekket sånn smerte med UL, også var det bare det gule legemet som forårsaket litt murring fra der egget løsnet. Satser på at det bare er det, men den store frykten tidlig i svangerskapet er jo EXU da. Det kan gå en halvtime time mellom hver gang jeg kjenner murring i eggstokken, men har ikke vært sånn før i dag. Får bare se, men tviler jo på at jeg hadde hatt festeblødning på 7 dpo hvis egget festet seg der. Ser for meg at det er mer sannsynlig med festeblødning når det fester seg i slimhinnen inne i livmora. :)

Takk for at du deler erfaring! :Heartpink

Hadde du litt opphold i uke 5 eller har du hatt murringer hver dag? Jeg opplevde murringer i starten, også nesten ingenting fra 5+2 til 5+6, men lurer på om det er en litt «rolig» periode bare. :dontknow
Ja, jeg hadde noen dager i uke 5 der jeg kjente veldig lite. I dagene i forkant hadde jeg veldig sterke murrinnger, så ble litt bekymret en liten periode, men det kom sakte men sikkert tilbake :hilarious:

Åh, så kjipt at du måtte gå igjennom det! :(:Heartpink

Ja, engstelige meg har jo selvfølgelig googlet dette litt også, og mange skriver at de har sjekket sånn smerte med UL, også var det bare det gule legemet som forårsaket litt murring fra der egget løsnet. Satser på at det bare er det, men den store frykten tidlig i svangerskapet er jo EXU da. Det kan gå en halvtime time mellom hver gang jeg kjenner murring i eggstokken, men har ikke vært sånn før i dag. Får bare se, men tviler jo på at jeg hadde hatt festeblødning på 7 dpo hvis egget festet seg der. Ser for meg at det er mer sannsynlig med festeblødning når det fester seg i slimhinnen inne i livmora. :)

Takk for at du deler erfaring! :Heartpink
Har ikke tenkt på det med festeblødning, men det er jo sikkert sant :pompus:

Jeg er 4+5 og føler meg plutselig helt fin uten noen former v symptomer. Har vært uvanlig produktiv i dag, til og med. Liiiiitt kvalm og hodepine, men det tror jeg rett og slett er dehydrering

Tok et bad i stad, så nøys jeg når jeg lå i badekaret. Fikk skikkelig strekk i livmora og smerten kom som lyn fra klar himmel! Gikk over igjen fort men fy så vondt det var :hungover:

Ja, jeg hadde noen dager i uke 5 der jeg kjente veldig lite. I dagene i forkant hadde jeg veldig sterke murrinnger, så ble litt bekymret en liten periode, men det kom sakte men sikkert tilbake :hilarious:
Ja, omtrent rett etter at jeg spurte om dette fikk jeg to ligamentsmerte-greier, så går vel bare i rykk og napp kanskje. :hilarious:

Dagen før i går begynte jeg å kjenne meg veldig oppblåst, hadde noe svake murringer som har økt på. I dag er det en del murring, stikk og strekk nedi magen. Er fortsatt oppblåst; føler meg sulten og mett samtidig. Og er sååå trøtt, men det kan være av så mange ting da.

Spennende å kjenne at noe skjer i kroppen. :joyful: Håper jeg slipper unna kvalme da..

Jeg er 6+2 i dag og har hatt svært få symptomer. Ømme bryster men det er det, egentlig (og de var ømmere forrige uke enn nå..) Føler meg ikke mer trøtt og sliten enn jeg er til vanlig, men det er blyyytungt å stå opp når alarmen ringer om morgen! Noen andre som kjenner seg igjen i det samme?
Bør kanskje bare være glad for å ikke ha flere symptomer, men man blir jo litt bekymret også

Dere er heldige som ikke har flere symptomer enn å være gravid. Jeg har flere symptomer samtidig nå. Hodepine, kvalme, trøtthet og større brystvorter. Jeg har ikke opplevd dette ved forrige svangerskap så tidlig som uke 6! :arghh:

I går følte jeg meg så fin og glemte rett og slett litt at jeg var gravid. Har ikke hatt en så produktiv dag på flere mnd… og i dag? Klokka er snart 13:30 og det eneste jeg ønsker meg nå er å ha min andre nap for dagen. Jeg er såååå trøtt i dag!

Jeg er 6+2 i dag og har hatt svært få symptomer. Ømme bryster men det er det, egentlig (og de var ømmere forrige uke enn nå..) Føler meg ikke mer trøtt og sliten enn jeg er til vanlig, men det er blyyytungt å stå opp når alarmen ringer om morgen! Noen andre som kjenner seg igjen i det samme?
Bør kanskje bare være glad for å ikke ha flere symptomer, men man blir jo litt bekymret også
Med min første var det slik for meg også. Hadde egentlig ingen symptomer, men startet med isjias i uke 9…:)

Kjente noe nederst i magen, antar livmoren strekker seg. Det kjentes men klarte fort å sovne igjen. Alltids redd for graviditet utenfor livmoren etc men ville vel hatt veldig sterke smerter da

B nr 2 og jeg eeeer så kvalm ettermiddag/kveld. Ingenting på morgenen heldigvis. Ømme bryst og en trøtthet uten sidestykke. Kjenner og av og til stikk på begge sider(eggstokker). Er 6+5 i dag

I dag er jeg bare sånn uendelig sulten. Når det har gått 2-3 timer siden siste store måltid så må jeg liksom ta en banan eller et glass kefir eller et eller annet. Sulten treffer meg på en annen måte nå.

Back
Topp