Symptomtråd

Merka at det stakk litt et par ganger når jeg vrei meg litt for kjapt i senga, var ubehagelig. Hatt så lite symptomet frem til nå, kjenner litt på en slags klump/kvalme heldigvis ganske svakt men det sitter der
Kvalmen har ikke kommet helt enda her, bare kjent det et par ganger heldigvis. Men har vært skikkelig plaget de andre gangene, så det kommer nok :smiley-ashamed004

Jeg er så trøtt som jeg aldri har vært før.. jeg nevnte det litt i går også men dette er next level. I dag sto jeg opp med barna, satte på tv’en, og måtte seriøst bare legge meg under pledd i sofaen å dorme av. Heldigvis er ungene veldig snille og forståelsesfulle..! Føler meg jo ikke noe bra som mor, akkurat! Gleder meg til mannen kommer hjem fra jobbreise i dag :angelic: :bag:
Når begynte trøtthet hos dere?
Trøtt ja! Her og :eek: i dag har vært helt fantastisk ekstremt. Kroppen er tung, beina er tunge og løfte, og jeg har vært dødstrøtt i hele dag :banghead::dead: håper ikke alle dager blir sånn, da blir jobben fort tøff :smiley-ashamed004

Dette må være den rareste dagen jeg har hatt ennå. Vært ekstremt trøtt hele dagen, endte opp med en powernap på litt over 2 timer :laughing002 mye kramper/stikkinger I livmor, og korsryggen er helt ferdig:bag::knegg:

Men hvordan får du i deg mat da? Fungerer det hvis du spiser mindre måltider?
Får i meg det lille som kroppen rekker ta før det kommer opp igjen, spiser lite og ofte hele tiden, da jeg blir like sulten igjen etter rundene med oppkast. Klarer å holde på litt saltstenger og peanøtter. Drikker mye vann! Er ikke dehydrert så det er bra! Har gått ned et par kilo men er liksom ikke krise da jeg har litt å ta av.. men gleder meg til det roer seg og jeg kan spise normalt igjen.. er litt kjedelig å planlegge hva jeg skal spise etter hva som er greiest på vei opp igjen :smiley-ashamed004 Sover mye, det er faktisk kun da jeg ikke er kvalm. Men begrenset hvor mye det har blitt i helgen da jeg har hatt barna hjemme alene.. så har lagt meg nå sammen med 4-åringen for å forhåpentligvis få sovet ut litt.

Er det offentlig du har gått?
Fikk anbefalt en privat fertilitetslege i Bergen og han er helt super! Var en kollega som tipset meg. Han setter også opp timer og sender videre til den plassen der de er best på det han finner ut av er problemet. For min del skulle jeg bli operert i Bergen siden de har to stk på Haukeland som er flinke. Kollegaen min ble sendt for å bli operert i Trondheim siden de var 3 ganger så flinke på det hun trengte hjelp til der, og ble sendt rett på en ivf klinikk etterpå. Det endte med at de fikk tvillinger pga både ivf og normal eggløsning fungerte den måneden.

Klinikken heter Sentrumslegene. Det er bare en lege der som heter Dr. Mortensen.
Har vært utredet flere ganger, sist gang var via et sykehus i utlandet. Vi var gjennom alt, fra blodprøver til biopsi. Har dog en teori om immunsvikt, at kroppen tror embryo er et fremmedlegeme. Men nå er jeg 43, så de gjør nok ikke mer nå.
Veldig langt til Trondheim for meg, men godt å høre at det finnes dyktige leger flere steder ❤️

Trøtt ja! Her og :eek: i dag har vært helt fantastisk ekstremt. Kroppen er tung, beina er tunge og løfte, og jeg har vært dødstrøtt i hele dag :banghead::dead: håper ikke alle dager blir sånn, da blir jobben fort tøff :smiley-ashamed004
Hvor lang var du på vei når det startet?

Jeg eeeer såååå uggen! Har ikke kastet opp heldigvis, men føles som om jeg har vært på nippet til det konstant i en uke nå.

Jeg eeeer såååå uggen! Har ikke kastet opp heldigvis, men føles som om jeg har vært på nippet til det konstant i en uke nå.
Jeg oog. Startet fredag for halvannen uke siden, og nå på fredag så bare giret det opp noen hakk :arghh: går å brekker meg til tider, spesielt etter et måltid. Hvordan går det med deg på jobb i dette? Jeg føler ikke jeg kan sykemelde meg på en måte

Jeg oog. Startet fredag for halvannen uke siden, og nå på fredag så bare giret det opp noen hakk :arghh: går å brekker meg til tider, spesielt etter et måltid. Hvordan går det med deg på jobb i dette? Jeg føler ikke jeg kan sykemelde meg på en måte
Skikkelig ubehagelig. Siden jeg ikke kaster opp, så føler jeg det er vanskelig å skulle ikke jobbe, men samtidig er det utrolig vanskelig å fokusere på arbeidet med kvalmen som er i bakgrunnen hele tiden.

Fortalte det til sjefen i dag da, siden jeg nok kommer til å benytte meg en del av hjemmekontor i ukene fremover.

Hvordan går det med deg?

Skikkelig ubehagelig. Siden jeg ikke kaster opp, så føler jeg det er vanskelig å skulle ikke jobbe, men samtidig er det utrolig vanskelig å fokusere på arbeidet med kvalmen som er i bakgrunnen hele tiden.

Fortalte det til sjefen i dag da, siden jeg nok kommer til å benytte meg en del av hjemmekontor i ukene fremover.

Hvordan går det med deg?
Ja, jeg er i akkurat samme situasjon. Siden jeg "kun" er kvalm og uggen, og ingenting kommer opp enda, så føler jeg at jeg ikke kan være hjemme. Jeg jobber på skole med tilrettelegging for barn med spesielle behov, så er ikke sånn at jeg kan snike meg unna og ta litt pauser. Sitter å brekker meg til tider. Tror kanskje jeg skal vurdere et legebesøk i løpet av uka hvis det ikke blir bedre, men er litt i tenkeboksen.

Lurt å fortelle det til sjefen. Tenker å gjøre det samme hvis jeg bestiller legetime, bare sånn at hun får en heads up :)

Ja, jeg er i akkurat samme situasjon. Siden jeg "kun" er kvalm og uggen, og ingenting kommer opp enda, så føler jeg at jeg ikke kan være hjemme. Jeg jobber på skole med tilrettelegging for barn med spesielle behov, så er ikke sånn at jeg kan snike meg unna og ta litt pauser. Sitter å brekker meg til tider. Tror kanskje jeg skal vurdere et legebesøk i løpet av uka hvis det ikke blir bedre, men er litt i tenkeboksen.

Lurt å fortelle det til sjefen. Tenker å gjøre det samme hvis jeg bestiller legetime, bare sånn at hun får en heads up :)
Uff, det er vanskelig det der. Når man jobber med folk så er det jo litt annerledes. Ubehagelig å sitte å brekke seg og være like før det kommer noe opp liksom.

Men er du kvalm hele tiden? For min del er det ikke så gale om morgenen, men det blir verre utover dagen. Også har jeg en times opphold etter jeg har spist.

Jobber på skole, jeg også. Har mildere murringer på dagtid enn det jeg hadde i forrige uke, men kollapser fortsatt før jeg legger meg. Er fryktelig trøtt og har da murringer i magen og korsryggen. De siste tre dagene har jeg vært uggen av og på. Det kommer brekninger, men ikke noe oppkast.

Vurderer å si ifra til ledelsen om at jeg merker at det å gå vakt i storefri i 45 minutter begynner å bli litt vanskelig. Da kommer murringene, og så kollapser jeg i timen jeg har rett etter storefri. Samtidig nøler jeg med å fortelle noe nå i 1. trimester.

Pratet med ei venninne som fortalte rektoren at hun var gravid den gangen hun var det, og hun angrer på det i etterkant, siden hun ikke fikk noe særlig tilrettelegging. Derfor er jeg i tvil om hva som er riktig å gjøre her.

Uff, det er vanskelig det der. Når man jobber med folk så er det jo litt annerledes. Ubehagelig å sitte å brekke seg og være like før det kommer noe opp liksom.

Men er du kvalm hele tiden? For min del er det ikke så gale om morgenen, men det blir verre utover dagen. Også har jeg en times opphold etter jeg har spist.
Nei, ikke hele tiden, det kommer litt i rykk å napp. Kjenner der når jeg står opp, så gir det seg etter en times tid, så kommer det kraftig etter måltid. Det er etter måltid det er verst. På ettermiddag/kvelden er det også gale, men da er jeg hjemme.

Er det bare jeg som nesten ikke har symptomer? Den siste uken har jeg kun hatt ett skikkelig svimmelhetsanfall og så helt stille i 5 dager - noe ligamentsmerter lørdag, så helt stille igjen. Kjenner jeg ønsker meg symptomer :dead: Er det flere som ikke har?

Hvordan er lederen din? Tror du at du hadde blitt møtt med forståelse ? Alle ledere er jo forskjellige. Vet at lederen min hadde møtt meg med å prøve å legge til rette så godt hun kan for å ha meg på jobb lengst mulig.

Murrer godt i magen. 3+5. Usikker på om det er symptomer eller bare at jeg er spent og tenker mye på det :angelic:

3+6 idag, men har en del kramper som kommer og går i livmor, samtidig som at korsryggen er helt utslitt. Siden igår har jeg bare vært helt utslitt og kjempe trøtt hele tiden, og idag kom det noe små kvalme. Men ikke sånn at det plager meg heldigvis :knegg:
Mulig det er litt "placebo" symptomer?
Men husker fra første svangerskapet mitt så hadde jeg ekstrem kvalme fra uke 3 eller 4:bag:

Back
Topp