Symptomtråd

Huff! Føler med dere som er så kvalme. Har selv bare vært uggen, men fikk en liten smakebit på kvalmen i dag og måtte sette meg på do på jobb i 10 min fordi jeg fikk en bølge over meg der jeg ble redd for å kaste opp. Skal passe på å nyte tiden fram til det eventuelt blir verre.

Huff! Føler med dere som er så kvalme. Har selv bare vært uggen, men fikk en liten smakebit på kvalmen i dag og måtte sette meg på do på jobb i 10 min fordi jeg fikk en bølge over meg der jeg ble redd for å kaste opp. Skal passe på å nyte tiden fram til det eventuelt blir verre.
Det føles heldigvis ikke som at jeg skal spy! Bare litt sånn konstant bilsyk. Hvis det holder seg slik er det veldig håndterlig. Det værste er at jeg ikke klarer å game, så skal ikke synes synd på meg selv :laughing002
Kan ikke forestille meg hvordan det må være hvis man føler man skal kaste opp hele tiden :hungover:

Jeg droppet morgen dosen på xonvea idag, og jeg er mye mer våken, kastet opp en del da, men føler jeg må ta en avveining på kvalme og døsigheten, syns liksom jeg er kvalm uansett med eller uten xonvea, og syns den trøttheten er så overveldende at jeg ikke klarer å gjøre noe annet enn å sove. Tror jeg foreløpig holder meg til to på kvelden, sånn at det tar den verste kvalmen og jeg får sovet på natten.

Stemetil? Den har jeg ikke hørt om. Blir spennende å se hvordan det fungerer for deg :happy:
Er ikke noe særlig å være uendelig trøtt heller, nei.. Jeg takler den faktisk greit denne gang. Jeg bare kan ikke gå og være konstant kvalm. Da blir jeg helt ulykkelig! Heller litt trøtt her, så får jeg gjøre noe for å våkne mer. BANK I BORDET, jeg synes kvalmen er bedre idag. Eller iallefall ikke like kraftig. Tok én tablett av den nye igår kveld. Håper så inderlig dette funker.

Er ikke noe særlig å være uendelig trøtt heller, nei.. Jeg takler den faktisk greit denne gang. Jeg bare kan ikke gå og være konstant kvalm. Da blir jeg helt ulykkelig! Heller litt trøtt her, så får jeg gjøre noe for å våkne mer. BANK I BORDET, jeg synes kvalmen er bedre idag. Eller iallefall ikke like kraftig. Tok én tablett av den nye igår kveld. Håper så inderlig dette funker.
Godt det hjalp på med enda en medisin. Må nesten bare gjøre det som fungerer for en selv. :happy: Hva gjør du for å redusere trøttheten da?

Godt det hjalp på med enda en medisin. Må nesten bare gjøre det som fungerer for en selv. :happy: Hva gjør du for å redusere trøttheten da?
Har ikke så mange gode tips enda. Utenom at jeg kommer meg ut minst én gang for dagen og går tur. Tungt å komme seg ut døren, men fy så deilig når man først er kommet seg ut. Ekstra deilig fremover når det blir skikkelig høst og kaldt. Regnet kan bare piske meg i trynet :joyful:

9+0 (9+4?)
-
kvalmen har redusert seg til en ekkel smak i munnen etter frokost og ut mot lunsj.
-Sovner rett som det er etter lunsj, så dagene går fort. Veldig bekymret for at symptomene letter, men håper det er morkake som tar over og at alt er fint på ul i morgen :Heartred bekymrer meg noe voldsomt, klarer ikke tenke på noe annet i dag :arghh:

6+4 og kvalmen har gradvis blitt værre. I dag måtte jeg tvinge i meg frokosten, men det hjalp så fort jeg hadde spist. Så tok det kanskje 3 timer så ble jeg kvalm igjen så da spiste jeg lunsj. Må nok prøve å spise hyppigere tror jeg. Er ikke så ille at jeg må kaste opp enda, men det kommer i bølger. Sånn plutselig veldig kvalm og så går det over i en "bakrus"-følelse. Ingen andre symptomer enn det i dag.

Har ikke så mange gode tips enda. Utenom at jeg kommer meg ut minst én gang for dagen og går tur. Tungt å komme seg ut døren, men fy så deilig når man først er kommet seg ut. Ekstra deilig fremover når det blir skikkelig høst og kaldt. Regnet kan bare piske meg i trynet :joyful:
Ja det er godt å komme seg ut i frisk luft! Godt jobbet med at du klarer å komme deg ut på tur daglig og til og med flere ganger om dagen :flower Enig i at det er godt med litt kjøligere luft som er nå på høsten:cat:

9+1 i dag, eller 8+1 om jeg skal gå etter første tidlige ultralyden. Fortsatt ikke noe særlige symptomer her, hadde det ikke vært for at jeg har vært på tidlig ultralyd privat, så hadde jeg ikke trodd på at jeg var gravid. Litt kiling i puppene innimellom enda bare, og hadde lyst på melkesjokolade i stad, så knakk av en rad for å kose meg litt. Det smakte helt pyton, så den gikk i søpla bare. Ble jo litt småirritert over at det jeg hadde lyst på ikke var noe godt lenger. Utenom det, så er det den naturlige strekningen og tøyingen der nede. Så nå venter jeg bare på ny ultralyd om 12 dager, for å se om det fortsatt er liv.

6+4 og kvalmen har gradvis blitt værre. I dag måtte jeg tvinge i meg frokosten, men det hjalp så fort jeg hadde spist. Så tok det kanskje 3 timer så ble jeg kvalm igjen så da spiste jeg lunsj. Må nok prøve å spise hyppigere tror jeg. Er ikke så ille at jeg må kaste opp enda, men det kommer i bølger. Sånn plutselig veldig kvalm og så går det over i en "bakrus"-følelse. Ingen andre symptomer enn det i dag.
Var akkurat sånn i uke 6+ for meg også, slapp til uke 8. Hjalp å spise hver 2,5 time og brukte reisesykebånd

Ja det er godt å komme seg ut i frisk luft! Godt jobbet med at du klarer å komme deg ut på tur daglig og til og med flere ganger om dagen :flower Enig i at det er godt med litt kjøligere luft som er nå på høsten:cat:
Det er vanskelig, men jeg vet jeg drar nytte av det. Så da gjør jeg.

Flere i uke 8/9 som kvalmen har begynt å gi seg ? Har ikke vært voldsomt ille, har ikke trengt medisiner. Men nå de 2 siste dagene har det blitt betraktelig bedre. Litt bekymret for at det har stoppet opp igjen :arghh:

Var akkurat sånn i uke 6+ for meg også, slapp til uke 8. Hjalp å spise hver 2,5 time og brukte reisesykebånd
Reisesykebånd kan jeg prøve ja. Hjelper å spise, men jeg er dårlig på å huske på det så husker det bare når kvalmen kommer igjen. Kanskje jeg må sette på timer rett og slett for å være i forkant. :laughing002

Flere i uke 8/9 som kvalmen har begynt å gi seg ? Har ikke vært voldsomt ille, har ikke trengt medisiner. Men nå de 2 siste dagene har det blitt betraktelig bedre. Litt bekymret for at det har stoppet opp igjen :arghh:
Vet ikke om det er medisinene som plutselig har begynt å virke, men er 8+5 i dag og kvalmen har blitt betraktelig bedre! Men tenker jo samme som deg, etter en MA i februar tenker man jo det værste..

Vet ikke om det er medisinene som plutselig har begynt å virke, men er 8+5 i dag og kvalmen har blitt betraktelig bedre! Men tenker jo samme som deg, etter en MA i februar tenker man jo det værste..
Glemmer litt at jeg er sykemeldt og har god tid på dagen til å hvile, det hjelper jo masse. Kjente på det i dag at jeg ikke fikk sovet på dagen :arghh: og hjemme med sykt barn i tillegg. Er ikke i så god form likevel gitt o_O

9+4 (foreløpig ul termin)
Hjemme med småpjuskt barn i dag, men formen er ganske god. Trøtt men kvalmen har ikke meldt seg noe særlig i dag. Alt så bra ut på ul i går, så får slå meg til ro med at kanskje kvalmen er ferdig for denne gang? Det hadde vært veldig deilig :cat:

Kvalm og uggen i dag. Egentlig glad for det, for det er første dagen jeg faktisk føler meg gravid! Endelig 8+0 :hilarious: Ligamentsmerter og litt strekk her og der. Øm i boobsa.

Her er kvalmen på vei oppover (6+3). Å pusse tennene er rene marerittet fordi jeg har lyst til å brekke meg hver gang børsten beveger seg. Hadde håpet at ostebaguetten jeg fortærte nå i sted skulle hjelpe med å stagge det litt, men så langt ei. Takk og pris for at jeg har så gode muligheter for hjemmekontor i jobben, ellers hadde alle visst hva som var på gang allerede :hungover::hungover::hungover:

Her er kvalmen på vei oppover (6+3). Å pusse tennene er rene marerittet fordi jeg har lyst til å brekke meg hver gang børsten beveger seg. Hadde håpet at ostebaguetten jeg fortærte nå i sted skulle hjelpe med å stagge det litt, men så langt ei. Takk og pris for at jeg har så gode muligheter for hjemmekontor i jobben, ellers hadde alle visst hva som var på gang allerede :hungover::hungover::hungover:
Alle på min jobb vet om det allerede, er så kvalm og sliten, må ta spypauser osv. Umulig å skjule når man jobber i helse hvor hjemmekontor ikke eksisterer :hilarious:

Back
Topp