Symptomtråd

Håper du får et lignende forløp denne gang ❤️ hadde «normal» kvalme med førstemann. Kastet opp i noen uker, ganske kvalm i noen uker til. Med andremann var det… den ekstreme varianten. Jeg gikk opp i vekt etter fødsel, hadde noen kilo å ta igjen :laughing002 Spent på tredje nå, forberedt på at det kan bli grusomt :hilarious: ikke morsomt egentlig, men prøver å ikke ta sorgene på forskudd i tilfelle det blir beinhardt :shy:
Krysser for at det blir mye bedre denne gangen❤️ Ikke noe greit med den ekstreme kvalmen:arghh:

Kvalmen eller uvellheten har begynt å snike seg frem den også. 2 dag på rad. Med første kastet jeg opp frem til uke 18. mellomste frem til KS og tredjemann var jeg kvalm lenge med. Husker ikke hvor lenge. Da jeg var gravid i fjor begynte jeg å kaste opp etter 6.5 uke. Men varte bare i to dager da jeg hadde en MA. Men kaster gjerne opp og er kvalm for den brå omveltningen det var i fjor var ikke så morro etter 3 år prøving. Nå er det 4 år og jeg skulle egentlig ha eggdonasjon denne måneden så er et mirakel

Synes mye av det jeg spiser smaker tran. Ikke noe tydelig kvalme, men fikk ikke det før i uke 8 med førstemann. Litt murringer og oppblåst

Håper du får et lignende forløp denne gang ❤️ hadde «normal» kvalme med førstemann. Kastet opp i noen uker, ganske kvalm i noen uker til. Med andremann var det… den ekstreme varianten. Jeg gikk opp i vekt etter fødsel, hadde noen kilo å ta igjen :laughing002 Spent på tredje nå, forberedt på at det kan bli grusomt :hilarious: ikke morsomt egentlig, men prøver å ikke ta sorgene på forskudd i tilfelle det blir beinhardt :shy:
Har du forsøkt xonvea? Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme sist svangerskap. Fra uke 6 til fødsel. Denne gangen har jeg startet med den nye medisinen xonvea. Skal være fordel å begynne på den medisinen så tidlig som mulig, for å unngå å få kvalme. Pleier å være svingene kvalm i uke 5, ikke kjent noe enda. Så håper det lover godt. Er 4+5 i dag.

Last edited:
Har du forsøkt xonevea? Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme sist svangerskap. Fra uke 6 til fødsel. Denne gangen har jeg startet med den nye medisinen xonevea. Skal være fordel å begynne på den medisinen så tidlig som mulig, for å unngå å få kvalme. Pleier å være svingene kvalm i uke 5, ikke kjent noe enda. Så håper det lover godt. Er 4+5 i dag.
Xonvea hadde ikke kommet sist jeg var gravid, så jeg gikk på en kombinasjon av afipran og zofran. Er ikke veldig kvalm enda, spent på om det tar seg opp, eller når. Bra du får forebyggende behandling, håper du slipper å oppleve det like intenst som sist ✨

Skjønner. :) Nei, var ikke tilgjengelig for meg heller ved sist svangerskap. Så er spent.

5+0
Begynner å få såre nipler og trøttheten øker på. Mye utflod, føler jeg ikke gjør annet enn å skifte undertøy. Veldig emosjonell, kjenner tårene presser på for ingenting:shy:

4+6 tung i hodet og føler meg veldig varm. Trodde det var over 22-23 grader i stua i dag tidlig mrn det var egentlig bare 16 grader :hilarious:

I dag er jeg 4+6, og kjenner egentlig bare litt på kvalme noen få ganger - helst på kvelden!
Er første gang hvis det har noe å si :))

5+4
Flere som våkner opp med NULL symptomer, men så kommer de gradvis utover dagen og kvelden?

La meg med superømme pupper, murringer i livmor og var uggen i går kveld. Da jeg våknet kl 06 idag: nada. Og da mener jeg virkelig ingenting! Nå en halvtime senere er puppene litt ømme igjen! :hilarious: :hilarious:

4+5
Mye ligamentsmerter, ømme bryster, veldig forstoppet og oppblåst, kjenner kvalmen sniker seg på såvidt og veldig trøtt på kvelden☺️

5+4
Flere som våkner opp med NULL symptomer, men så kommer de gradvis utover dagen og kvelden?

La meg med superømme pupper, murringer i livmor og var uggen i går kveld. Da jeg våknet kl 06 idag: nada. Og da mener jeg virkelig ingenting! Nå en halvtime senere er puppene litt ømme igjen! :hilarious: :hilarious:
4+4 og akkurat samme her! Bekymret på dagen, så kommer det snikende på kvelden :hilarious:

5+4

Jepp, helt fin på morgenen, ikke ømme bryst og ikke kvalm, men utover dagen blir jeg kvalm og puppene er ømme igjen. Like stressa hver morgen haha. :angelic:

4+4 og akkurat samme her! Bekymret på dagen, så kommer det snikende på kvelden :hilarious:
Jepp, helt fin på morgenen, ikke ømme bryst og ikke kvalm, men utover dagen blir jeg kvalm og puppene er ømme igjen. Like stressa hver morgen haha. :angelic:

Puh, godt å høre at vi er flere! :hilarious: :hilarious: Er så rart at det svinger sånn, skulle tro man bare ble verre og verre med stigende hcg:shy: Men jeg leste akkurat i dagboken min fra forrige svangerskap at det hadde gått mye opp og ned da også, og at kvalmen traff meg som en vegg 6+2:wacky: Så jeg burde vel egentlig bare være glad til..

Puh, godt å høre at vi er flere! :hilarious: :hilarious: Er så rart at det svinger sånn, skulle tro man bare ble verre og verre med stigende hcg:shy: Men jeg leste akkurat i dagboken min fra forrige svangerskap at det hadde gått mye opp og ned da også, og at kvalmen traff meg som en vegg 6+2:wacky: Så jeg burde vel egentlig bare være glad til..
Jaaaa absolutt !! Skulle ønske jeg var mer symptomfri

Er kvalm fra øyeblikket jeg våkner til jeg legger meg. Helt ekstremt. Det er verst på morgenen men er så kvalm utover hele dagen. Får kun i meg cola zero og chips med salt og eddik (av alt i verden) :/

Har ekstremt ømme pupper til tider(de har blitt sværere) føler fortsatt på stikkinger og er så utrolig slapp og trøtt. Litt vanskelig mtp 3 andre barn i heimen :( men kvalmen er verst.

Er også 5+4.

Ja jeg trodde også at jeg skulle bli værre og værre. Men er fortsatt tidlig så ting kan jo endre seg.

5+4 og har veldig lite symptomer, bortsett fra litt kveldstrøtt, litt murring i livmoren og helt sinnsykt vondt i korsryggen. Vet ikke om det det siste skyldes graviditeten. Har slitt av og på med vondt i korsryggen i flere år, men nå er det veldig lenge siden sist. Noen flere som sliter med ryggen så tidlig i graviditeten? :dead:

3+5 og sliter med halsbrann på kvelden/natten. Hadde hyperemesis fra uke 6 og frem til 3 dager etter fødsel med førstemann, så jeg er veldig spent på hvordan det vil gå denne gangen! Nyter å spise og drikke kaffe så lenge jeg kan. Er veldig trøtt og bruker det for alt det er verdt for å ikke stå opp med toåringen :hilarious:

5+4 og har veldig lite symptomer, bortsett fra litt kveldstrøtt, litt murring i livmoren og helt sinnsykt vondt i korsryggen. Vet ikke om det det siste skyldes graviditeten. Har slitt av og på med vondt i korsryggen i flere år, men nå er det veldig lenge siden sist. Noen flere som sliter med ryggen så tidlig i graviditeten? :dead:
Ja, jeg får tidvis vondt i korsryggen i disse dager! Ikke noe jeg har til vanlig, så jeg tar det som et symptom :confused3

Back
Topp