Symptomtråd

Jeg er litt sånn småkvalm om dagen, håper virkelig det blir med det og at det ikke blir verre. Hvordan holder dere ut på jobb dere som er kvalm? Jeg kjenner at jeg ikke er på mitt beste, men samtidig føler jeg det er for tidlig å fortelle om graviditeten på jobb.
Jeg er 50% sykemeldt og jobber hver dag, men halve dager og begynner så sent på dagen som mulig. Da har jeg noen timer på å prøve å holde nede mat og det hjelper sånn akkurat til at jeg klarer 3,5 timer på jobb :yuck: De med kvalme som jobber 100% når det står på- all ære sier jeg bare. De på jobb vet ikke grunnen enda, har skyldt på andre ting foreløpig.

Fikk mensen lignende smerter 4+0. Jeg fikk også så vondt at jeg våknet noen ganger på natten fram til 5+3, men det har gitt seg nå. Har ikke hatt slike smerter siden jeg var tenåring. Fikk til og med blodtrykksfall, men absolutt ingen blødninger. Håper det er normalt! Er 7+0 nå og har veldig lite symptomer.
Takk for svar! Da krysser vi fingrene for at det er normalt :)

Jeg er 50% sykemeldt og jobber hver dag, men halve dager og begynner så sent på dagen som mulig. Da har jeg noen timer på å prøve å holde nede mat og det hjelper sånn akkurat til at jeg klarer 3,5 timer på jobb :yuck: De med kvalme som jobber 100% når det står på- all ære sier jeg bare. De på jobb vet ikke grunnen enda, har skyldt på andre ting foreløpig.
Kan jeg spørre hva du skylder på?
Jeg har vært sykemeldt før i et svangerskap jeg mistet, og har vært sykemeldt opp mot to uker etter hver MA jeg har hatt.
Trenger gode unnskyldninger :smiley-angelic001

Kan jeg spørre hva du skylder på?
Jeg har vært sykemeldt før i et svangerskap jeg mistet, og har vært sykemeldt opp mot to uker etter hver MA jeg har hatt.
Trenger gode unnskyldninger :smiley-angelic001
Skylder på utbrenthet jeg og at ting er for mye. 2 åringen sover aldri gjennom natten og å roe ned en periode og komme senere på dagen er det jeg trenger akkurat nå (og det er ikke engang løgn). Har heldigvis en forståelsesfull arbeidsplass!

Skylder på utbrenthet jeg og at ting er for mye. 2 åringen sover aldri gjennom natten og å roe ned en periode og komme senere på dagen er det jeg trenger akkurat nå (og det er ikke engang løgn). Har heldigvis en forståelsesfull arbeidsplass!
Det høres veldig riktig ut å ha en sykemelding når det er såpass strevsomt med nettene. Sleng på en graviditet, så skal det ikke mye til før man går inn i zombie-modus :dead:

Jeg er 4+2 og har en god del ligamentsmerter. Kommer hvis jeg snur meg eller reiser meg raskt, nyser, hoster og ler hardt :laughing002
Jeg er i 18+5 og har en skarp smerte nede i høyre side av magen, ikke helt lysken. Det er som om en kniv på innsiden hugger til når jeg går, står, snur eller bøyer meg. Er dette også Ligamentsmerter eller noe annet? Har vart i to dager nå. Ingen bedring, men heller ingen forverring.

Førstegangsfødende så blir bekymret. Ingen blødninger eller andre symptomer

Puppene eksploderte i dag! De har vært småømme en stund, men i dag føler jeg de er giga. Sånn var det i forrige svangerskap også, gikk fra a-b til f på veldig kort tid:hilarious:

Hørtes deilig ut med en så forståelsesfull arbeidsplass/arbeidsgiver. Min arbeidsgiver har den holdningen at arbeidsgiver skal ikke betale prisen for at privatlivene våre er for mye, da må vi bare skru ned tempo på alt annet i privatlivet for å fikse jobb.

Jeg er i 18+5 og har en skarp smerte nede i høyre side av magen, ikke helt lysken. Det er som om en kniv på innsiden hugger til når jeg går, står, snur eller bøyer meg. Er dette også Ligamentsmerter eller noe annet? Har vart i to dager nå. Ingen bedring, men heller ingen forverring.

Førstegangsfødende så blir bekymret. Ingen blødninger eller andre symptomer
Ja, det synes jeg det kan høres ut som! Varer det bare i noen sekunder? Ligamentene strekker seg jo lengre man kommer i graviditeten, så trenger vel ikke bare være lysken. Det er overraskende vondt! Du har muligens en vokseperiode nå :)

Ja, det synes jeg det kan høres ut som! Varer det bare i noen sekunder? Ligamentene strekker seg jo lengre man kommer i graviditeten, så trenger vel ikke bare være lysken. Det er overraskende vondt! Du har muligens en vokseperiode nå :)
takk for svar!❤️ Det er konstant i form av at med mindre jeg ligger på venstre side, i ro, så er den skarpe smerten der ved alle bevegelser. Men da slår jeg meg til ro med at det nok er voksesmerter rundt Ligamentene

takk for svar!❤️ Det er konstant i form av at med mindre jeg ligger på venstre side, i ro, så er den skarpe smerten der ved alle bevegelser. Men da slår jeg meg til ro med at det nok er voksesmerter rundt Ligamentene

Kan det være begynnende bekkenløsning? :) Hvis ikke så er det nok ligamentsmerter ja. Du kan jo spørre jordmor/lege neste gang du er på kontroll!

Med en såpass konstant smerte kan det kanskje være bekken eller lignende også. Hvis det er lenge til neste time til JM, kan du kanskje få satt opp en ekstra og forhøre deg :)

Back
Topp