Symptomtråd

Jeg har vært så sinnsykt dårlig de siste dagene. Er 9+2 i dag. De siste dagene har jeg ikke klart å reise meg fra sofaen uten å måtte kaste opp til tross for 4 tabl. Daglig av xonvea. Jeg har sovet eller ligget stille og ikke klart å lese her inne på forumet en gang.
I dag våknet jeg og plutselig følte meg bedre, jeg har fått spist både frokost og lunsj, vært ute en tur og til og med laget egen kakao :hilarious: Jeg skjønner ingenting. Jeg har litt vondt i hofta da :angelic: og fremdeles kvalm, bare ikke så ille at jeg føler jeg ligger for døden. For slik føltes det tidligere…

Er det slik at det betyr at formen min kanskje går over til å bli gradvis bedre? :cheers Allerede??? Flere som har merker bedring nå?

Forrige 3 svangerskap har jeg vært dårlig løpet ut til ungen er født.
 
Jeg har vært så sinnsykt dårlig de siste dagene. Er 9+2 i dag. De siste dagene har jeg ikke klart å reise meg fra sofaen uten å måtte kaste opp til tross for 4 tabl. Daglig av xonvea. Jeg har sovet eller ligget stille og ikke klart å lese her inne på forumet en gang.
I dag våknet jeg og plutselig følte meg bedre, jeg har fått spist både frokost og lunsj, vært ute en tur og til og med laget egen kakao :hilarious: Jeg skjønner ingenting. Jeg har litt vondt i hofta da :angelic: og fremdeles kvalm, bare ikke så ille at jeg føler jeg ligger for døden. For slik føltes det tidligere…

Er det slik at det betyr at formen min kanskje går over til å bli gradvis bedre? :cheers Allerede??? Flere som har merker bedring nå?

Forrige 3 svangerskap har jeg vært dårlig løpet ut til ungen er født.

Ja merka bedring eg også! Er 9 uker i morra, var dårlig så og si hele svangerskapet sist gang.

Men visst du blir dårlig igjen så sa legen min at det er eit anna kvalmestillende man kan prøve :)


Edit: spydde for første gang i dag , men var nok fordi eg gjorde for mye. Var ikkje super kvalm då det skjedde
 
Last edited:
Endelig fant jeg lille med doppler, så da kan jeg roe meg ned og telle ned til OTUL om tre uker. Da føles symptomene mye lettere å tåle også :angelic:
 
Hvor kjøpte du dopplene? :love017
Jeg er jordmor så jeg har min egen, tror nok ikke det er mulig å finne den med de billige variantene så tidlig, kanskje fra uke 14. Den jeg har tror jeg kosta 10k for noen år siden :p Uansett sier den jo ikke så mye om man ikke kan tolke den riktig, men siden jeg kan det så slipper jeg i hvert fall frykte en MA :)
 
Hvor kjøpte du dopplene? :love017
Jeg er jordmor så jeg har min egen, tror nok ikke det er mulig å finne den med de billige variantene så tidlig, kanskje fra uke 14. Den jeg har tror jeg kosta 10k for noen år siden :p Uansett sier den jo ikke så mye om man ikke kan tolke den riktig, men siden jeg kan det så slipper jeg i hvert fall frykte en MA :)
Jeg har brukt denne i begge tidligere svangerskap, og har funnet hjertelyd fra uke 8 begge gangene. Se på YouTube-videoer for å se hvor du skal plassere den! Best å bruke gel samtidig, da er det enklere å finne. Kreves litt trening, men har vært betryggende frem til man begynner å kjenne liv :Heartred

 
Jeg er jordmor så jeg har min egen, tror nok ikke det er mulig å finne den med de billige variantene så tidlig, kanskje fra uke 14. Den jeg har tror jeg kosta 10k for noen år siden :p Uansett sier den jo ikke så mye om man ikke kan tolke den riktig, men siden jeg kan det så slipper jeg i hvert fall frykte en MA :)
Heldig :love017
 
Jeg har brukt denne i begge tidligere svangerskap, og har funnet hjertelyd fra uke 8 begge gangene. Se på YouTube-videoer for å se hvor du skal plassere den! Best å bruke gel samtidig, da er det enklere å finne. Kreves litt trening, men har vært betryggende frem til man begynner å kjenne liv :Heartred

Så bra, da var den allerede bestilt :laughing002:love017 gleder meg til den kommer. :D
 
Jeg er jordmor så jeg har min egen, tror nok ikke det er mulig å finne den med de billige variantene så tidlig, kanskje fra uke 14. Den jeg har tror jeg kosta 10k for noen år siden :p Uansett sier den jo ikke så mye om man ikke kan tolke den riktig, men siden jeg kan det så slipper jeg i hvert fall frykte en MA :)

Å så kult at du er det ! Eg var evig evig takknemlig for jordmødrene mine ( hadde ei student og ei litt meir voksen dame) de var SÅ flinke ! Føler at det aldri hadde gått uten de :Heartbigred Dere gjør ein god jobb ! ;*
 
Skriver det her inne som symptomer jeg, men føler meg håpløs.
Gar som tidligere sagt slitt med matlyst og var bekymra for kosthold nå med lille spise i magen.
Ingen grunn til bekymring, eller ikke for underernæring iallefall:knegg:
Alt jeg tenker på er MAT MAT MAT
Googler oppskrifter og har lyst på ALT.
Nesten så jeg sitter med sikkel i munnvika hele tia og drømmer om mat.
Kan jo ikke spise hele dagen, klarer å holde meg i tøylene enda. Men i dag er jeg sur fordi jeg vil ha digg mat:confused005
 
Skriver det her inne som symptomer jeg, men føler meg håpløs.
Gar som tidligere sagt slitt med matlyst og var bekymra for kosthold nå med lille spise i magen.
Ingen grunn til bekymring, eller ikke for underernæring iallefall:knegg:
Alt jeg tenker på er MAT MAT MAT
Googler oppskrifter og har lyst på ALT.
Nesten så jeg sitter med sikkel i munnvika hele tia og drømmer om mat.
Kan jo ikke spise hele dagen, klarer å holde meg i tøylene enda. Men i dag er jeg sur fordi jeg vil ha digg mat:confused005
Samme her :smiley-ashamed004 Algoritmen på reels på Instagram har gått fra graviditet til MAT :laughing002
 
Kjenner på litt stikkende smerter i lysken og i rumpeområdet. Får også litt verkende smerter rundt hoftene og i lysken når jeg går. Det kan vell ikke være symptomer på bekkenløsning allerede? Noen flere som opplever dette?
Er forresten også litt ubehagelig å sitte med beina i kryss
 
Kjenner på litt stikkende smerter i lysken og i rumpeområdet. Får også litt verkende smerter rundt hoftene og i lysken når jeg går. Det kan vell ikke være symptomer på bekkenløsning allerede? Noen flere som opplever dette?
Er forresten også litt ubehagelig å sitte med beina i kryss
Jeg er i uke 10+2 og har allerede begynt med smerter nederst i hoftene/korsryggen. Dette blir mitt tredje barn, men femte svangerskap.
Bekkenløsning kan komme tidligere for hvert svangerskap, så jeg har begynt å bevege med litt oftere og går flere rolige turer. Har også begynt å sove med bb-hugme som har vært livredder i de forrige svangerskapene.
 
Jeg er i uke 10+2 og har allerede begynt med smerter nederst i hoftene/korsryggen. Dette blir mitt tredje barn, men femte svangerskap.
Bekkenløsning kan komme tidligere for hvert svangerskap, så jeg har begynt å bevege med litt oftere og går flere rolige turer. Har også begynt å sove med bb-hugme som har vært livredder i de forrige svangerskapene.
Jeg er bare 8+3 og førstegangsgravid, men har vært mye stillesittende siste ukene pga dårlig form og nå fremover pga. skole, men får vell begynne å sove med bb-hugme jeg også :bag:
 
Må spise ofte, hvis ikke blir jeg kvalm. Rekker jeg å bli sulten, så blir jeg SULTEN. Brystene er ømme og hovne, merker at de er blitt større. Fremdeles mye utflod, det har jeg ikke til vanlig. Og selvfølgelig trøtt hele tiden. 10 uker i dag
 
7+3 og første dag med oppkast. Vært kvalm i en mnd allerede pga Cyclogest, men maten har ikke kommet opp igjen før i dag.
 
Kjenner på litt stikkende smerter i lysken og i rumpeområdet. Får også litt verkende smerter rundt hoftene og i lysken når jeg går. Det kan vell ikke være symptomer på bekkenløsning allerede? Noen flere som opplever dette?
Er forresten også litt ubehagelig å sitte med beina i kryss
Her startet jeg med å kjenne det litt i symfysen allerede i uke 6 :meh: Har ballet på seg med både hofte og haleben siste ukene.
Så her har jeg bestilt bekkenbelte allerede. Og kan høres ut som jeg må få tak i bb-hugme også.
Var jo forberedt på at bekkenet skulle begynne og krangle da jeg har hatt bekken/symfyseløsning med de 2 forrige også! Men ikke så tidlig :nailbiting:
 
Back
Topp