Symptomtråd

Som min 4. graviditet har jeg hatt lite til nesten ingen symptomer, kun litt svaak murring innimellom, bittelitt trøttere, og bittelitt øm i puppene. Men ingen kvalme, sensitiv luktesans, etc, som har skremt meg veldig siden de tre andre graviditetene var ekstreme med ALT av symptomer. Men i dag var jeg på tidlig ul, og alt var normalt og med et dunkende hjerte ! :shy: Ble så overrasket at jeg kunne strigrått om ikke legen var der. Men så sa han jo at «mye kan skje de neste avgjørende ukene selv om alt ser bra ut nå» mtp at jeg har vært redd for MA/SA.. så det tok jo litt dempen på gleden. Litt glad for at han er så rett på sak og tydelig, men også liiitt kjipt når jeg endelig følte meg tryggere.. o_O

Som min 4. graviditet har jeg hatt lite til nesten ingen symptomer, kun litt svaak murring innimellom, bittelitt trøttere, og bittelitt øm i puppene. Men ingen kvalme, sensitiv luktesans, etc, som har skremt meg veldig siden de tre andre graviditetene var ekstreme med ALT av symptomer. Men i dag var jeg på tidlig ul, og alt var normalt og med et dunkende hjerte ! :shy: Ble så overrasket at jeg kunne strigrått om ikke legen var der. Men så sa han jo at «mye kan skje de neste avgjørende ukene selv om alt ser bra ut nå» mtp at jeg har vært redd for MA/SA.. så det tok jo litt dempen på gleden. Litt glad for at han er så rett på sak og tydelig, men også liiitt kjipt når jeg endelig følte meg tryggere.. o_O
Hvorfor i all verden sa han det?? Vi vet jo det, men herregud da. Han kan jo ikke garantere at det går veien, men det er jo fint å se at det er sirkulasjon.

Er det noen andre som har leamus i magen? Har hatt det de siste to dagene nå, kjennes jo nesten ut sånn som de første sparkene, men det er jo liiiiitt tidlig når jeg er 3+6 :hilarious: håper at det er kroppen som kjører på med god blodsirkulasjon til den lille klumpen inni der. :smiley-angelic001

Har hatt kynnere (?!) i hele kveld etter en litt vel aktiv dag. Skikkelig ubehagelig, også så tidlig da?? Er 7+4 i dag. Ser heldigvis at det er flere på internett som har opplevd det samme, og det er jo barn nummer tre. Men hadde ikke forventet det allerede.

Er det noen andre som har leamus i magen? Har hatt det de siste to dagene nå, kjennes jo nesten ut sånn som de første sparkene, men det er jo liiiiitt tidlig når jeg er 3+6 :hilarious: håper at det er kroppen som kjører på med god blodsirkulasjon til den lille klumpen inni der. :smiley-angelic001
Jeg har!! Hadde det også når jeg var gravid med andremann! Tolker det som et godt tegn :love017

Har hatt kynnere (?!) i hele kveld etter en litt vel aktiv dag. Skikkelig ubehagelig, også så tidlig da?? Er 7+4 i dag. Ser heldigvis at det er flere på internett som har opplevd det samme, og det er jo barn nummer tre. Men hadde ikke forventet det allerede.
Usj, det er kjedelig! Skikkelig ubehagelig, kanskje er tegn på å ta det mer med ro? Husker jeg også fikk det tidlig, ikke så tidlig som deg. Men fikk det i uke 13. Fikk det ofte om det var mye stress, eller mye som måtte ordnes :dead:

Veldig oppblåst, pupper som brenner/verker, tørr på lepper og i munnen, trøtt!

Veldig sliten, VELDIG VONDE PUPPER, og lite matlyst

Ellers kvalm hvis jeg ikke spiser, og spekemat har aaaldri lukta så godt før
Ønsker meg spekeskinke og spekepølse i barselgave…

Uggen hele dagen, lite mat som frister, veldig oppblåst, tørst, andpusten, lite energi og tett nese.

Jeg hadde kynnere supertidlig med barn nr 3!

Veldig kvalm, ekkel smak i munnen hele tiden og skikkelig skikkelig suuuur. Fysj

Godt å høre! Altså, at det er normalt :) Hvor tidlig fikk du det?
Klarer ikke huske helt, men var før eller rett rundt 1. legetimen husker jeg, og da var jeg 10+ noen dager.

Det var liksom ikke kraftige kynnere som modning, kjente bare muskelen ble hard, og så slapp det etter et halv minutt eller noe. Ikke hver dag heller, bare sånn innimellom.

Ikke sikkert jeg hadde skjønt hva det var, hadde jeg ikke vært gjennom graviditet et par ganger før

Noen andre som sliter med nattesøvnen? Jeg har pleid å kunne sove 8 timer nærmest uavbrutt, men hele den siste uka har jeg våknet etter fire-fem timer, ikke falt til ro igjen, endt opp med å være våken så lenge at jeg blir sulten, måtte stå opp for å spise..og så først få til å sove etter et par timer. Utrolig irriterende! Kanskje det er indre uro? Eller at kroppen faktisk vil ha mer mat?

Noen andre som sliter med nattesøvnen? Jeg har pleid å kunne sove 8 timer nærmest uavbrutt, men hele den siste uka har jeg våknet etter fire-fem timer, ikke falt til ro igjen, endt opp med å være våken så lenge at jeg blir sulten, måtte stå opp for å spise..og så først få til å sove etter et par timer. Utrolig irriterende! Kanskje det er indre uro? Eller at kroppen faktisk vil ha mer mat?
Slik var jeg ved forrige graviditet. Laget lapper/amerikanske pannekaker som jeg tok opp fra fryseren før jeg la meg og la de på nattbordet til å tine. Det hjalp mot sulten og jeg sovnet lettere siden jeg slapp å løpe ned på kjøkken for å finne noe :joyful:

Kanskje det er en blanding? Sykt mye som skjer både i kroppen og hodet nå:Heartred

Enda litt tidlig bare 5+0 nå så lurer på om det samme vil skje nå, håper ikke siden det er ei lita jente som er oppe tidlig og jeg trenger all den søvnen jeg kan få :hilarious:

Er så mye som skjer i nederste del av magen om dagen, og ekstra mye i dag. Er livredd for at det jeg kjenner på er en påbegynnende SA og at det går dritt denne gangen og. Det føles jo egentlig ikke helt likt som sist, da var det tydelig menssmerter som tok seg opp på kort tid og så klart blødning -men klarer ikke riste av meg den følelsen likevel!:arghh:

Er det fler som har mye "aktivitet" i magen? Rumling, små stikk og murringer og følelsen av at det klør? :nailbiting:

Slik var jeg ved forrige graviditet. Laget lapper/amerikanske pannekaker som jeg tok opp fra fryseren før jeg la meg og la de på nattbordet til å tine. Det hjalp mot sulten og jeg sovnet lettere siden jeg slapp å løpe ned på kjøkken for å finne noe :joyful:

Kanskje det er en blanding? Sykt mye som skjer både i kroppen og hodet nå:Heartred

Enda litt tidlig bare 5+0 nå så lurer på om det samme vil skje nå, håper ikke siden det er ei lita jente som er oppe tidlig og jeg trenger all den søvnen jeg kan få :hilarious:
Det går kanskje i den samlepotten av det man kaller hormonforandringer :) Skal prøve å motstå fristelsen med å ta en lur på ettermiddagen og se om det hjelper. Hvis jeg greier!

Har foreløpig landet på at yoghurt fungerer greit som nattmat, men smart å ha noe klart ja. Pannekaker noterer jeg!

Back
Topp