Symptomtråd

5+4 og måtte dessverre sykmeldes denne uka. Jeg sliter veldig med kramper i livmor og vondt i korsrygg. Har våknet flere ganger om natten i en ukes tid nå.

I går dro jeg til legen som ikke kunne gjøre noe, og fikk inntrykk av at hun syns jeg var veldig tidlig på vei (som i at "alt kan fortsatt skje"). I natt drømte jeg at spontanaborterte, og da jeg våknet måtte jeg si til meg selv "Det var bare en drøm", gjentatte ganger.

Jeg har nemlig ikke tenkt at disse smertene er noe forvarsel om en SA, jeg har hatt de siden før jeg testet positivt og har ikke blødd en eneste gang. For meg kjennes det kun ut som at livmora jobber og strekker seg, og sånn sett er det egentlig "positive smerter".

Nå har jeg UL på fredag og håper jeg får gode nyheter der, syns ikke legen var så veldig beroligende.
Sliter med akkurat det samme, og har fått beskjed om å vente til etter julaften før jeg evt bestiller legetime. håper på updates fra deg!

4+2 her, og første graviditet så aner ikke hva jeg har å forvente.

Er trøtt men sliter med søvn, bittelitt ømme bryster, men kanskje aller værst: sliter med ganske heftige kramper i magen hver dag siden et par dager før jeg tok test og fikk positivt resultat. Det kommer i bølger. I følge store google er det normalt med litt krampe, men mine smerter er såppass at jeg blir svett og kvalm, så er ganske stressa over det. Legen ber meg vente til forbi julaften for å se om det blir bedre, og kan ikke fortelle meg om det er noe galt eller ikke. jeg har ingen blødninger, så det er vel bra?
Jeg hadde det slik i min første graviditet, ekstreme magesmerter/menssmerter som varte rundt en ukes tid i uke 5. Slik som du beskriver det, kvalm, svett og jeg fikk følelsen av at jeg måtte skikkelig på do. Det var verst om natten. Sjekket hos TUL uten at hun kunne gi noen forklaring på det. Smertene gikk plutselig over og det var et vellykket svangerskap :)

4+2 her, og første graviditet så aner ikke hva jeg har å forvente.

Er trøtt men sliter med søvn, bittelitt ømme bryster, men kanskje aller værst: sliter med ganske heftige kramper i magen hver dag siden et par dager før jeg tok test og fikk positivt resultat. Det kommer i bølger. I følge store google er det normalt med litt krampe, men mine smerter er såppass at jeg blir svett og kvalm, så er ganske stressa over det. Legen ber meg vente til forbi julaften for å se om det blir bedre, og kan ikke fortelle meg om det er noe galt eller ikke. jeg har ingen blødninger, så det er vel bra?
Hadde det også sånn i min første graviditet. Det var så vondt at jeg måtte stå opp og holde meg i bevegelse for å takle smertene på natta. Svangerskapet var vellykket, så jeg tror rett og slett det var livmora som vokste for første gang. Er på svangerskap nummer tre nå, og har ikke hatt i nærheten like vondt. Håper det bare er voksesmerter for deg også :Heartred

Sliter med akkurat det samme, og har fått beskjed om å vente til etter julaften før jeg evt bestiller legetime. håper på updates fra deg!
Uff da, det er lenge vente. Jeg skal gi oppdatering! Jeg hadde en mye bedre natt i går (altså natt til tirsdag) og klarte å gå en times tur som hjalp veldig. Resten av dagen gikk også mye bedre, fikk vel bare 1-2 episoder med smerter.

Men i natt var det tilbake igjen til flere runder med smerter og fikk en heftig smerteepisode i 7-tiden. Hadde vært umulig for meg å gå på jobb nå, så det var i alle fall riktig å bli sykmeldt. Er veldig spent på hva UL viser. Men jeg håper fremdeles at jeg kun har en sensitiv livmor. Smertene er litt overalt, men er mer foran rundt livmor nå enn i korsryggen (var kun korsryggen i starten). Og bevegelse hjelper tydeligvis, så må bare tvinge meg til å gå tur igjen i dag.

Fint å se flere her beskrive det, for ved googling får jeg kun "lette menssmerter er vanlig" og dette er jo mye verre enn det. Dere som også har slitt med dette, når ble det bedre? Jeg er 5+5 og syns det er dritt å være sykmeldt nå, vil virkelig få jobbet i januar. :(

Mye murringer denne gangen. Går å sjekker trusa hele tiden for sikker på at jeg har fått mensen. Er også kvalm av og på, noe jeg slapp helt unna forrige graviditet. Luktesansen er helt krise. Nattammer fortsatt, og lille har så dårlig ånde for tiden, og jeg blir så kvalm :dead:. Tror det er noen tenner på gang.

Uff da, det er lenge vente. Jeg skal gi oppdatering! Jeg hadde en mye bedre natt i går (altså natt til tirsdag) og klarte å gå en times tur som hjalp veldig. Resten av dagen gikk også mye bedre, fikk vel bare 1-2 episoder med smerter.

Men i natt var det tilbake igjen til flere runder med smerter og fikk en heftig smerteepisode i 7-tiden. Hadde vært umulig for meg å gå på jobb nå, så det var i alle fall riktig å bli sykmeldt. Er veldig spent på hva UL viser. Men jeg håper fremdeles at jeg kun har en sensitiv livmor. Smertene er litt overalt, men er mer foran rundt livmor nå enn i korsryggen (var kun korsryggen i starten). Og bevegelse hjelper tydeligvis, så må bare tvinge meg til å gå tur igjen i dag.

Fint å se flere her beskrive det, for ved googling får jeg kun "lette menssmerter er vanlig" og dette er jo mye verre enn det. Dere som også har slitt med dette, når ble det bedre? Jeg er 5+5 og syns det er dritt å være sykmeldt nå, vil virkelig få jobbet i januar. :(
Jeg mener det gikk over i løpet av uke 6. Hang in there :love2

Samme hos meg, det gikk over ila uke 6 mener jeg :)

I dag føler jeg meg overraskende normal. Hadde til og med lyst på kaffe da jeg sto opp. Men kan være noe med at jeg fikk noen timer ekstra søvn i natt, ettersom jeg klarte å sovne igjen etter jeg våkna i femtiden.
I går var jeg svimmel og sliten og litt engstelig.

Jeg hadde det slik i min første graviditet, ekstreme magesmerter/menssmerter som varte rundt en ukes tid i uke 5. Slik som du beskriver det, kvalm, svett og jeg fikk følelsen av at jeg måtte skikkelig på do. Det var verst om natten. Sjekket hos TUL uten at hun kunne gi noen forklaring på det. Smertene gikk plutselig over og det var et vellykket svangerskap :)
Og alt gikk bra etterpå? Håper virkelig det gir seg snart, dette begynner å bli uutholdelig.. startet som rolige murringer omtrent den 17 des, og har bare blitt værre og værre siden.

Hadde det også sånn i min første graviditet. Det var så vondt at jeg måtte stå opp og holde meg i bevegelse for å takle smertene på natta. Svangerskapet var vellykket, så jeg tror rett og slett det var livmora som vokste for første gang. Er på svangerskap nummer tre nå, og har ikke hatt i nærheten like vondt. Håper det bare er voksesmerter for deg også :Heartred
Tusen takk for svar, ble mye mer rolig nå. ❤️ Får håpe det gir seg snart for meg, eller kanskje det blir byttet ut med den famøse kvalmen

7+2, gjesper dagen lang. Får stikkinger nederst i magen periodevis, og lett i hodet. Stjerne syn om jeg reiser meg for fort :dance008 Og ikke minst oppblåst, har magen jeg ser for meg at jeg kommer til å ha halvveis når jeg ikke holder den inne:knegg:

Her er det også masse murringer nesten konstant. Prøver å tenke at det er normalt, men blir jo litt bekymret også..

Jeg sliter også med søvnen for tiden. Våkner flere ganger i løpet av natten og sover generelt mindre. Jeg er ikke spesielt trøtt på dagen da heldigvis, men jeg pleier egentlig å ha et veldig godt sovehjerte.

Er så lei den ulvehungeren!! Samtidig glad for symptom, da. Hehe. Føler meg så teit som lager meg knekkebrød klokka ti på kvelden, jeg pleier aldri spise kveldsmat.

Er så lei den ulvehungeren!! Samtidig glad for symptom, da. Hehe. Føler meg så teit som lager meg knekkebrød klokka ti på kvelden, jeg pleier aldri spise kveldsmat.
Synes det er fascinerende hvor ulike symptomer man kan få. Kjenner jeg er litt spent på hvilke jeg kommer til å oppleve. Håper jeg slipper unna kvalme :nailbiting: Hvor langt er du nå?

I dag kjenner synes jeg presset og stikkene i magen har tatt seg veldig opp! Kan også hende at etter å ha vært på ultralyd og sett at alt er fint, så tør jeg kjenner litt mer etter? Er også hele tiden litt sulten, og lett sliten. Men fortsatt ikke kvalm, og skal vel være glad for det! Det hadde nok stresset meg mer om jeg ikke allerede hadde rukket tre runder ultralyd som viser fin utvikling :happy:

Synes det er fascinerende hvor ulike symptomer man kan få. Kjenner jeg er litt spent på hvilke jeg kommer til å oppleve. Håper jeg slipper unna kvalme :nailbiting: Hvor langt er du nå?
8+2 :). Merker egentlig mest at jeg er sulten og uggen hele tiden, samtidig ikke så mye matlyst. Sover dårlig. Veldig trøtt!

Back
Topp