Symptomtråd

Hei alle fine dere :) har ikke meldt meg helt inn enda, men er 5+2 i dag hvis man regner fra siste mens. Noen andre som sliter med hodepine? Startet dagen med å gråte fordi hodepinen er blitt så intens at det er minimalt av juleforberedelser jeg får gjort. Hver gang jeg bøyer meg eller hoster så kjennes det ut som om hodet skal eksplodere og jeg bli veldig svimmel og uvel. Startet for et par dager siden, men var bedre i går før det ble ganske mye verre i dag igjen. Usikker på om det har en sammenheng med graviditeten eller om det har sammenheng med forkjølelsen jeg hadde for for litt siden. Var hos legen i går, da jeg tenkte bihulebetennelse, men legen mente ikke at det var dette, og siden jeg følte meg så mye bedre i går enn dagen før ble det ikke noe særlig med undersøkelse da, så fikk ikke noe spesielt svar annet at det sikkert skyldes virus som f.eks. korona. Andre som har hatt lignende og har tips til hva som kan hjelpe? Paracet hjelper litt på den konstante hodepinen, men tar ikke bort smertene når jeg f.eks bøyer meg ned, så er litt desperat etter noen triks for å få en så fin feiring som mulig i morgen. God jul til alle samtidig :)

Jeg lurer på om det er noen flergangsfødende som har/hadde helt forskjellige symptomer i sine svangerskap? Jeg er bare 5+1, men med de to andre (gutt og jente) var jeg kvalm allerede da. Men denne gangen er jeg helt fin! Få symptomer egentlig, litt ømme bryst, mye murring i magen, og må tisse på natta. Og i stedet for å være takknemlig er jeg bekymra for missed abortion det er 7 år siden forrige svangerskap (ekte attpåklatt), så kroppen kan jo være annerledes.
Noen som har noen erfaringer?
Dette er mitt fjerde svangerskap. Har hatt stor variasjon fra svangerskap til svangerskap. Mitt første merker jeg nesten ikke graviditeten før jeg var halvveis, mens denne gangen er jeg kvalm fra morgen til kveld. Ingen av mine svangerskap har vært like, jeg har vært gravid med både gutt og jente :cat:
Syntes du har mange symptomer, etter hva jeg har lest så får flertallet kvalme i uke 6-8 grunnet hcg?

Hei alle fine dere :) har ikke meldt meg helt inn enda, men er 5+2 i dag hvis man regner fra siste mens. Noen andre som sliter med hodepine? Startet dagen med å gråte fordi hodepinen er blitt så intens at det er minimalt av juleforberedelser jeg får gjort. Hver gang jeg bøyer meg eller hoster så kjennes det ut som om hodet skal eksplodere og jeg bli veldig svimmel og uvel. Startet for et par dager siden, men var bedre i går før det ble ganske mye verre i dag igjen. Usikker på om det har en sammenheng med graviditeten eller om det har sammenheng med forkjølelsen jeg hadde for for litt siden. Var hos legen i går, da jeg tenkte bihulebetennelse, men legen mente ikke at det var dette, og siden jeg følte meg så mye bedre i går enn dagen før ble det ikke noe særlig med undersøkelse da, så fikk ikke noe spesielt svar annet at det sikkert skyldes virus som f.eks. korona. Andre som har hatt lignende og har tips til hva som kan hjelpe? Paracet hjelper litt på den konstante hodepinen, men tar ikke bort smertene når jeg f.eks bøyer meg ned, så er litt desperat etter noen triks for å få en så fin feiring som mulig i morgen. God jul til alle samtidig :)
Det høres ikke godt ut! Har dessverre ikke erfaring med det. Men det som hjelper for meg når jeg har hatt vondt i hodet er å ta det med ro - ligge i en mørkt rom med klut på panna. Unngås lyd, lys og støy, men det er kanskje ikke så lett på selve julaften!
Masse lykke til, og god jul :cat:

Jeg lurer på om det er noen flergangsfødende som har/hadde helt forskjellige symptomer i sine svangerskap? Jeg er bare 5+1, men med de to andre (gutt og jente) var jeg kvalm allerede da. Men denne gangen er jeg helt fin! Få symptomer egentlig, litt ømme bryst, mye murring i magen, og må tisse på natta. Og i stedet for å være takknemlig er jeg bekymra for missed abortion det er 7 år siden forrige svangerskap (ekte attpåklatt), så kroppen kan jo være annerledes.
Har også ingen av de symptomene jeg kjente på tidlig med forrige. Da var jeg helt sikker på at jeg var gravid nesten en uke før vi fikk positiv test, med både kvalme, hyppig tissing og en generell følelse av at kroppen ikke var bare min lengre. Denne gangen kjenner jeg nesten ingenting, og jeg bekymrer meg også automatisk, og tør ikke å glede meg helt enda på grunn av dette. Men det høres jo egentlig ut som du har mange positive tegn på at dette går helt fint :)

Det høres ikke godt ut! Har dessverre ikke erfaring med det. Men det som hjelper for meg når jeg har hatt vondt i hodet er å ta det med ro - ligge i en mørkt rom med klut på panna. Unngås lyd, lys og støy, men det er kanskje ikke så lett på selve julaften!
Masse lykke til, og god jul :cat:
Ja, det har hjulpet der og da når jeg har ligget stille, og mistenker at det er grunnen til at jeg var mye bedre i går, og det er nok fordi jeg har presset meg litt for hardt i går kveld og i dag at jeg betaler for det nå :) Tusen takk og god jul <3

Kvalmen har nå meldt seg for fullt :hungover: Har generelt lite matlyst. Blir kvalm av å gå lenge mellom måltider, men blir også kvalm av å spise. Blir en spennende jul med hele familien :smiley-ashamed004

Føler meg konstant litt fyllesyk jeg. Ikke veldig kvalm, men småkvalm, trøtt og urven. Husker den fyllesykfølelsen fra det forrige svangerskapet som gikk bra, så satser på at det er et godt tegn ❤️

Jeg opplever mye av det samme, ingen kvalme før uke 7, men likevel en mye lettere kvalme enn med mine to første. Attpåklatt her også. Gutter fra før, så jeg går å tror at det blir jente siden kvalmen ikke er så sterk.
Jeg har hatt tidlig ultralyd 6+3, alt sto bra til.

6+1 og som bestilt der kom kvalmen akkurat som ved forrige svangerskap. Er jeg heldig så varer det like kort som sist.

Hadde en følelse av at det skulle komme så mannen ble på sykehuset med jenta slik at jeg fikk en full natt søvn :Heartred

Har ikke blitt kvalm enda (6+3), så takknemlig for det.

Ellers har jeg blitt ekstremt trøtt og gruer meg allerede til juleferien er over. Vet det er dumt å tenke på jobb nå, men jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal komme meg gjennom januar hvis trøttheten skal være så ille. Det er allerede en tung og mørk måned. Får bare ta det dag for dag. Kanskje det hjelper med nesten en uke til å hvile på.

Hei jeg sliter en del med mensen smerter som kommer i tak og varer ikke lenge under ett minutt. Kommer veldig ofte ikke hatt noe før nå er i 9+0i følge ultra i følge meg 8+4
Er dette normalt ? River skikkelig

Jeg begynte nettopp å hikstegråte av noe som til vanlig kun er litt fortvilende og irriterende :help Godt jeg kan skylde på forkjølelse og at jeg er sliten :hilarious:

Jeg begynte nettopp å hikstegråte av noe som til vanlig kun er litt fortvilende og irriterende :help Godt jeg kan skylde på forkjølelse og at jeg er sliten :hilarious:
Jeg griner hele tiden jeg nå. Er lettrørt til vanlig, men nå er det ekstremt altså:hilarious:

Jeg gråter oftere , er kvalm mesteparten av døgnet , oppblåst , går ofte på do , sykt trøtt og ømme bryster

Last edited:
Jeg har lite med symptomer fremdeles, men begynte å gråte når jeg støvsugde her om dagen… Sånn skikkelig hulking.
Klarte ikke å holde det inne, og fremdeles litt usikker på hvorfor det begynte.
Mannen synes dette er fantastisk morsomt, for jeg er vanligvis veldig avbalansert og gråter sjeldent :laughing002

Jeg har lite med symptomer fremdeles, men begynte å gråte når jeg støvsugde her om dagen… Sånn skikkelig hulking.
Klarte ikke å holde det inne, og fremdeles litt usikker på hvorfor det begynte.
Mannen synes dette er fantastisk morsomt, for jeg er vanligvis veldig avbalansert og gråter sjeldent :laughing002
Må jo le litt av det også! :p

Jeg har lite energi og blir fort trøtt nå, fortsatt mild kvalme stort sett hele dagen. Får heldigvis til å spise.
Ganske sikker på større brystvorter og litt større pupper.

Hei jeg sliter en del med mensen smerter som kommer i tak og varer ikke lenge under ett minutt. Kommer veldig ofte ikke hatt noe før nå er i 9+0i følge ultra i følge meg 8+4
Er dette normalt ? River skikkelig
Ja det er veldig normalt. Jeg hadde også masse i begynnelsen men det troppet ned forrige uke og jeg er 7+1 idag. Er bare livmoren som vokser litt for fort :Heartred

Back
Topp