Symptomtråd

Jeg var ikke kvalm i forrige svangerskap. Kunne bli uggen hvis jeg var sliten og sulten,men kaller ikke det kvalm liksom. Det er ingen grunn til å henge seg opp i «kvalm eller ikke»..det ene er verken bedre eller verre enn det andre når det gjelder svangerskapsutviklingen;).
Nei man blir jo bare så usikker når alle er kvalme, er selvfølgelig kjempe glad for å ikke være kvalm dersom alt er bra❤️

Nei man blir jo bare så usikker når alle er kvalme, er selvfølgelig kjempe glad for å ikke være kvalm dersom alt er bra❤️
Jeg syntes det var veldig deilig å slippe det forrige gang iallfall:happy:. Hadde regnet med å slippe unna denne gangen også,men den startet for en uke siden…

Fryser og svetter om hverandre så sykt, kan ikke huske det var sånn forrige svangerskap.. også på natta, har våknet klissvåt og kald hver natt siste uka :confused:
Også føles det som at jeg drømmer så sykt mye mer! (Eller bare at jeg husker de mer.)
Ellers er jeg sykt takknemlig for at kvalmen ikke har komt (enda?), selv om det hadde føltes mer som et sikkert symptom av en eller anna grunn.. Kun litt på morgenen, men kan ikke sammenlignes bittelitt engang fra sist! Men tror smaksløkene har endret seg litt.. Kan f.eks få lyst på sjokolade (kanskje fordi jeg er ganske sukkeravhengig), men smaker liksom ikke like godt lenger..:hilarious:
Ellers har jeg hatt sykt vondt i bekkenet/korsrygg med stråling i beina siste dagene:dead: Fikk komt meg til kiropraktor i dag, var visst låsning i bekkenet på begge sider bl.a, helt mørbanket i kveld, men håper det blir bedre i morgen.. Men kanskje bare tilfeldig at jeg er gravid nå, siden det er så tidlig.. Fikk ikke problemer mer bekkenet før i andre trimester sist hvertfall.

Du jeg har også hatt vondt i hoftene og ryggen med stråling. Har et prolaps som kommer tilbake i ny og ne så trodde jeg hadde fått et tilbakefall. Legen sykemeldte meg men etter en dag vsr de værste smertene over og nå har jeg bare sykt vondt i hoftene og føler meg så utrolig stiv og støl i hofteregionen. Fikk bekkenløsning tidlig forrige svangerskap. Når jeg sa det til legen st jeg håpte det ikke var det så sa hun det vsr vel veldig tidlig og det vsr ikke vanøig før mot slutten av svangerskapet. Men husker jeg fikk det i uke 9-10 forrige gang altså.

Jeg er 7 + 1.
Største symptomet så langt er at jeg er så sykt trøtt og sliten konstant. Kan sove i 10 + timer, og i tillegg ta flere smålurer gjennom dagen!

Jeg blir også veldig fort sulten, typ 2 timer siden jeg spiste sist. Prøver å spise noe frukt og nøtter når den sulten kommer. Noe jeg merker med mat er at selv om ingenting gjør meg kvalm ennå, så våkner jeg med en konkret ide om at "DET må jeg spise til middag i dag!", og tanken på å da spise noe som helst annet enn det jeg har sett meg ut, er helt utenkelig.

Jeg har hatt litt svak hodepine noen kvelder og litt murringer i magen som jeg gjetter er livmor action.

Heldigvis ikke kvalm ennå (bank i bordet), annet enn når jeg tar buss/t-bane/kjører bil.

Symptomer ja.. de kom tidlig gitt. Har siden positiv test hatt ekstremt ømme pupper. Og de har allerede vokst. Har vært utrolig kvalm (er det noen dager enda, men har gode dager innimellom). Veldig god luktesans(dessverre). Og utrolig trøtt. Sover MYE. Legger meg alltid tidlig

Nå er symptomene (8+0) kveldstrøtt, sover dårlig - våkner flere ganger om natta (Har jeg gjort helt siden jeg ble gravid), uggen om det går lenge mellom måltider og ømme bryst. Har litt mensmurringer men ikke mye. Måtte kjøpe meg amme BH her om dagen for vanlig BH var så ukomfortabelt. Føler ikke de har samme støtten men så utrolig deilig, føles ut som jeg har på meg sports BH og det er super digg. Og så er jeg veldig sliten som resulterer i at jeg er litt dårlig humør og har veldig kort lunte.... synes synd på sønnen min og mannen min. Jeg prøver å ha god tolmodihet spes. med sønnen men det er skikkelig vanskelig for tiden :(.

Så og si alt har begynt å smake ekkelt. Det eneste jeg har lyst til å spise er appelsin.

Føler også jeg har noe mindre symptomer, er bare 8+3. Er fremdeles trøtt men niplene er ikke like ømme lengre, og kvalmen kommer og går mer nå enn forrige uke når det omtrent var daglig. Håper det er normalt :banghead:

I dag føler jeg meg helt «normal»…altså som før jeg ble gravid. Blir da så klart urolig:sorry:. Er 10+2.

I dag føler jeg meg helt «normal»…altså som før jeg ble gravid. Blir da så klart urolig:sorry:. Er 10+2.
Hadde det slik på lørdag, men da hadde jeg sovet veldig godt og lenge, regner med det hadde innvirkning. Men skjønner hva du mener, man burde jo nyte det men jeg vil heller være litt kvalm og uggen frem til uke 12 :hungover:

Hadde det slik på lørdag, men da hadde jeg sovet veldig godt og lenge, regner med det hadde innvirkning. Men skjønner hva du mener, man burde jo nyte det men jeg vil heller være litt kvalm og uggen frem til uke 12 :hungover:
Ja,jeg har liksom ikke vært urolig tidligere. Har vært mye mer urolig for at fosteret ikke er friskt eller at jeg skal føde for tidlig igjen. Har liksom tenkt at hvis jeg mister tidlig,så gjør jeg det liksom..det får ingen konsekvenser i lengden på en måte..men nå som man har kommet såpass langt,da blir det jo mye verre om man mister.

Ps. Har så klart stor forståelse for hvor vanskelig det må være å miste gjentatte ganger,uansett når det skjer.

I går kveld,og igjen nå,så kjente jeg noe i magen som best kan forklares som det jeg husker som følelsen av spark. På høyre side mellom navel og hoftebein (bare litt lenger ned i magen). Jeg vet jo at det ikke er spark,men hva kan det være? Kjennes ikke ut som ligamentsmerter,for det stikker ikke liksom. Kan jo være tarmen,men det var såpass kraftig at jeg kvapp til og ropte ut i sofaen. Samboer ble nok litt engstelig strakkars. Noen som har opplevd liknende?

Back
Topp