Symptomtråd

Takk for svar! Nesten godt å vite at noen andre har det sånn. Selvom jeg syntes det er ordentlig kjipt for deg. De smertene er ikke noe behagelige. Har du også slitt med sterke mensensmerter tidligere? Mine har vært så ille at jeg kan ha besvimt eller gått over til migreneanfall og oppkast. Jeg skal snakke med legen til uken. Så får vel spørre henne om dette da ☺️

Ja, jeg også er veldig spent på TUL, om alt er bra inni der. Er jo det jeg blir mest bekymret for forhold til de smertene som kommer.. håper alt går bra for deg gjennom svangerskapet
Ja eller jeg har nok ikke hatt så ille som deg, og ikke ved hver mens. Har hatt veldig uregelmessige sykluser og noen sykluser har vært milde smerter, men fikk ofte feber og gjerne migrene særlig da jeg gikk på prevensjon. Noen sykluser har derimot vært slik at jeg ligger på baderomsgulvet for å ikke besvime og må ligge helt i ro for å ikke spy.

Håper du kan få noen kloke svar fra legen. Når skal du på ul? Jeg skal den 3 april så lenge den ikke blir avlyst.
 
Ja eller jeg har nok ikke hatt så ille som deg, og ikke ved hver mens. Har hatt veldig uregelmessige sykluser og noen sykluser har vært milde smerter, men fikk ofte feber og gjerne migrene særlig da jeg gikk på prevensjon. Noen sykluser har derimot vært slik at jeg ligger på baderomsgulvet for å ikke besvime og må ligge helt i ro for å ikke spy.

Håper du kan få noen kloke svar fra legen. Når skal du på ul? Jeg skal den 3 april så lenge den ikke blir avlyst.


Høres ut som vi sitter i samme båt ☺️ Hehe. Skal 6 april! Er veldig veldig spent! Du får ha masse lykke til. Håper alt står bra til i magen din ❤️
 
Foreløpig bare ekstremt trøtt og har hodepine. Sist spydde seg ekstremt på denne tiden! Takknemmelig for at jeg ikke gjør det nå!
 
6+2, å har de siste 5 dagene ikke gjort stort annet en å ligge i senga/på sofa, kaste opp og forsøke få i meg mat og drikke. Håper virkelig det gir seg snart. Noen her som vet "når det har gått for langt" mtp. væske eller ernæringsmangel?

Mandag spiste jeg en liten porsjon grovpasta med litt ost, en halv porsjon grøt og fem knekkebrød med smør, og ost. Kastet opp to ganger.
I dag har jeg spist tre knekkebrød med smør og ost. Noen ritz kjeks og en halv kvikk lunsj. Kastet opp tre ganger.
(Ser jo at det er et elendig kosthold sånn egentlig, men det er alt jeg hae klart å få ned). Tar triobe (for folat).
 
Flere som sliter med luftsmerter?? Varer lenge, og får skikkelig vondt i magen:(
 
I dag er jeg 6+2. Har egentlig vært i fin form helt frem til torsdag sist uke.. fikk plutselig skikkelig kramper nederst i magen, så vonde at jeg måtte sette meg ned og puste meg igjennom de. Begynte å kaldsvettet, skikkelig kvalm, skalv og mistet fargen i ansiktet.. har hatt en til to slike episoder nesten hver dag siden da, i varierende "styrke".. Har ikke blødd noe, så satser på at det bare er livmoren som strekker seg..:nailbiting:
 
Skikkelig trøtt i dag, måtte sove litt på sofaen etter middag!
Ømme pupper og litt ugg nå og da hvis jeg ikke spiser ofte nok.
 
Drakk en stor og god slurk av deilig kald melk til frokost, da var det bare å springe på badet:wtf:
 
Har i det siste fått mye sterkere symptomer.
Er ikke direkte kvalm, men uggen. Noen ganger hvis jeg ikke har spist, andre ganger mens jeg spiser/etter. Veksler mellom å være uggen og å ha ulvehunger! Sånn jeg ofte er etter å ha vært på fylla, liksom :hilarious:
Prøver å ikke spise for mye tull, men det blir litt.

Og puppene... De ER så ømme nå!! Helt krise!
Trøtt er jeg også. Får sånne trøtthets-byger da det eneste jeg kan gjøre er å ta en time på sofaen.
Føler meg litt ubrukelig om dagene. Selv om jeg er glad for at det er symptomer der som bekrefter at noe fortsatt er på gang i magen :Heartred
 
Her bare KLØR jeg, sover ikke om nettene pga kløe og må sove ettermiddagsdupp hver dag, men kvalmen kommer bare om jeg står i stekeos eller ved enkelte lukter. Legene tror kløen er av den alvorlige typen, har avvikende blodprøver, så nå får jeg oppfølging for det og håper å få medisiner til uka
 
Her bare KLØR jeg, sover ikke om nettene pga kløe og må sove ettermiddagsdupp hver dag, men kvalmen kommer bare om jeg står i stekeos eller ved enkelte lukter. Legene tror kløen er av den alvorlige typen, har avvikende blodprøver, så nå får jeg oppfølging for det og håper å få medisiner til uka

Uff. Lykke til. Har aldri hatt svangerskapskløe, er det noe man kan gjøre med det?
 
Uff. Lykke til. Har aldri hatt svangerskapskløe, er det noe man kan gjøre med det?

Bare hvis det er den alvorlige typen, fordi da kan mors økte verdier av gallesyre etterhvert forgifte fosteret og føre til at det dør :scared007 Så siden legene styrer veldig med dette håper jeg å få noe medisiner før påske! Uansett medisiner eller ikke så blir det antageligvis tidlig fødsel og oktoberbaby...:Heartred
 
Bare hvis det er den alvorlige typen, fordi da kan mors økte verdier av gallesyre etterhvert forgifte fosteret og føre til at det dør :scared007 Så siden legene styrer veldig med dette håper jeg å få noe medisiner før påske! Uansett medisiner eller ikke så blir det antageligvis tidlig fødsel og oktoberbaby...:Heartred

høres ikke noe kjekt ut. Hvor tidlig snakker vi da?
 
Gravid for 4.gang 6+2. Første 3 gangene har ikkje gått så bra så satser vi at denne gangen får vi baby og kan bli foreldre :)

Trøtt på kvelden, 4 dager siden dukket kvalmen opp og den er veldig ubehagelig - stort sett hele dagen, verst om morgenen og den gir seg på kvelden. Kvalmen påvirker spisevaner, lite matlyst og blir ofte verre med tanke på mat. Men prøver så godt eg kan.

Brystene har blitt mye større og ganske ømme. Sover greit, men mye bevegelser og våkner veldig tidlig.

Slitsomme symptomer men dette gir et håp at det er et liv i magen og babyen vokser :Heartred
 
Hvordan er deres symptomer nå? Nærmer meg 10 uke med b5. Hadde ikke matlyst de første 4 uker (altså ikke sulten eller lyst på noe). Har i senere tid fått dilla på sitron og krokanrull. Hjelpes! Formen er egentlig ganske fin, små kvalm etter matinntak, mer humørsvingninger, små kvalm før mat, brekninger av og til, noen kviser og syne håret ser fett ut til tross for at det blir vasket ofte. Har også varme føtter og er generelt mer varm enn jeg har vært de tidligere svangerskap hvor jeg måtte sove med klær, ullsokker og dundyne og likevel fryse.
 
xsmile9
Gravid for 4.gang 6+2. Første 3 gangene har ikkje gått så bra så satser vi at denne gangen får vi baby og kan bli foreldre :)

Trøtt på kvelden, 4 dager siden dukket kvalmen opp og den er veldig ubehagelig - stort sett hele dagen, verst om morgenen og den gir seg på kvelden. Kvalmen påvirker spisevaner, lite matlyst og blir ofte verre med tanke på mat. Men prøver så godt eg kan.

Brystene har blitt mye større og ganske ømme. Sover greit, men mye bevegelser og våkner veldig tidlig.

Slitsomme symptomer men dette gir et håp at det er et liv i magen og babyen vokser :Heartred

selv om det et slitsomt med symptomer så er det kanskje et godt teng. Håper det går bra denne gangen!
 
Back
Topp