Symptomtråd

I går var jeg hos jm og fikk beskjed om at baby ligger langt nede og at hodet er festet! Er 37+6 i dag... Har hatt litt kynnere i løpet av svangerskapet, men det har vært sånn at jeg har vært usikker på om det har vært kynnere eller bare baby som presser rompa ut...

I dag har jeg hatt kynnere på rekke og rad! Ikke sånn at det gjør direkte vondt. Men føler at uansett hva jeg gjør så utløser der kynnere! Hver minste bevegelse... Synes de tar litt mer tak enn tidligere, men er absolutt ikke rier!

Er andre barnet, men første kom med hastekeisersnitt, så har ikke opplevd rier eller fødsel før...

Kan noen berolige meg med at man kan ha det sånn lenge? Og at det ikke betyr fødsel snart!?!

I går var jeg hos jm og fikk beskjed om at baby ligger langt nede og at hodet er festet! Er 37+6 i dag... Har hatt litt kynnere i løpet av svangerskapet, men det har vært sånn at jeg har vært usikker på om det har vært kynnere eller bare baby som presser rompa ut...

I dag har jeg hatt kynnere på rekke og rad! Ikke sånn at det gjør direkte vondt. Men føler at uansett hva jeg gjør så utløser der kynnere! Hver minste bevegelse... Synes de tar litt mer tak enn tidligere, men er absolutt ikke rier!

Er andre barnet, men første kom med hastekeisersnitt, så har ikke opplevd rier eller fødsel før...

Kan noen berolige meg med at man kan ha det sånn lenge? Og at det ikke betyr fødsel snart!?!

Jeg har hatt regelmessige kynnere i 6 uker, men er visst ganske klargjort nå! :-P
Samtidig kan en gå slik enda lnoen uker til.
Prøvd å ta en paracet og en lang, varm dusj?

Jeg har hatt regelmessige kynnere i 6 uker, men er visst ganske klargjort nå! :-P
Samtidig kan en gå slik enda lnoen uker til.
Prøvd å ta en paracet og en lang, varm dusj?
Er som sagt ikke vondt eller noe... Men er livredd for at noe skal starte nå :-P Vil helst knipe til januar! Og vet i grunnen at man kan ha kynnere lenge. Liker bare ikke at de plutselig tok seg veldig opp akkurat i dag ;-) Takk for svar!!

Har veldig ustabil mage. Må gjøre nummer 2 utrolig mange ganger om dagen. Har veldig løs mage :/
Mye mensmurring i dag, men ingen kynnere :/

Er fortsatt myk, moden og har veldig kort livmorhals ( 18 mm ), bittelitt begynnende åpning, hodet nesten festet, kynnere og modningsrier innimellom. Er 36 uker idag.
Og vil heller ha baby nå til helgen, enn neste helg...Selv om jeg eeeegentlig vil ha om 2 uker og 1 dag...

Er fortsatt myk, moden og har veldig kort livmorhals ( 18 mm ), bittelitt begynnende åpning, hodet nesten festet, kynnere og modningsrier innimellom. Er 36 uker idag.
Og vil heller ha baby nå til helgen, enn neste helg...Selv om jeg eeeegentlig vil ha om 2 uker og 1 dag...
Alt med livmorhalsen er det noe du kontrollerer selv eller har jordmor/lege gjort det på vanlig kontroll?

Alt med livmorhalsen er det noe du kontrollerer selv eller har jordmor/lege gjort det på vanlig kontroll?

Det er det gynekologen min som gjør!
Tror jeg ville hatt vanskeligheter med å fått inn en linjal og målt 18 mm på meg selv! Hahaha :-D :-D
Jeg er laserkonisert pga celleforandringer på livmorhalsen av den samme gynekologen, så livmorhalsen kan være litt kort i utgangspunktet da, så derfor får jeg ekstra oppfølging! :-)

Det er det gynekologen min som gjør!
Tror jeg ville hatt vanskeligheter med å fått inn en linjal og målt 18 mm på meg selv! Hahaha :-D :-D
Jeg er laserkonisert pga celleforandringer på livmorhalsen av den samme gynekologen, så livmorhalsen kan være litt kort i utgangspunktet da, så derfor får jeg ekstra oppfølging! :-)
Åja haha tenkte ikke på det :p

Jeg har kynnere hele dagen, de kommer uansett om jeg sitter rolig eller gjør noe. Får kynnere med en gang jeg beveger meg. Er ikke vonde men veldg ubehagelige. Jeg tar ikke det som tegn på at det nærmer seg, til nød er det modning pga intense stikkinger i tillegg.

Har lite symptomer på at noe er i gang egentlig!!
Har mensmurringer nå og vondt i korsryggen. Eller er jeg fortsatt kvalm og har løs mage!

Mye menssmerter i mage og rygg inatt, samtidig som magen var steinhard! Sikkert enda litt mer modning gitt!
Starter dagen med kynnere og murring nederst i magen!
Kikker iherdig på dopapiret på jakt etter slimproppen og ikke bare vanlig utflod! :-P

Jeg har hatt snodige "vondter" i kroppen i dag...! Hatt vondt i lysken i hele dag, skulle nesten tro at jeg var støl øverst i begge lårene, sånn akkurat i leddene! Og i kveld har jeg hatt en del smerter nede "der"! Plutselig så" hugger" det til og gjør skikkelig vondt!!! Er sikkert baby som er nær noen nerver, men hodet er festet så jeg skulle ikke tro at hun kunne røre seg så mye heller.... Er livredd for at det skal sette i gang med mer, planen er å vente i to uker til :-P
Noen som har opplevd lignende?

Magen har vært steinhard i hele dag..
Hatt mye nedpress, stikker nedentil, hadde lyse lyse rosa utflod på dopapiret.. Men ingen slimpropp, rier, vannavgang eller ordentlig blødning..

Jeg har hatt snodige "vondter" i kroppen i dag...! Hatt vondt i lysken i hele dag, skulle nesten tro at jeg var støl øverst i begge lårene, sånn akkurat i leddene! Og i kveld har jeg hatt en del smerter nede "der"! Plutselig så" hugger" det til og gjør skikkelig vondt!!! Er sikkert baby som er nær noen nerver, men hodet er festet så jeg skulle ikke tro at hun kunne røre seg så mye heller.... Er livredd for at det skal sette i gang med mer, planen er å vente i to uker til :-P
Ja føler hun stanger hodet ned her og så det river skikkelig akkurat det sekundet slik at jeg sier "Au!". Har også kjent stikk langt nedover venstre foten da sikkert nerver kommer i klem når hun holder på :p

Har det seg sånn at man kan bli hoven nedentil når man nærmer seg slutten ? Kan ikke huske om jeg ble det med første mann :P

Jeg har hatt snodige "vondter" i kroppen i dag...! Hatt vondt i lysken i hele dag, skulle nesten tro at jeg var støl øverst i begge lårene, sånn akkurat i leddene! Og i kveld har jeg hatt en del smerter nede "der"! Plutselig så" hugger" det til og gjør skikkelig vondt!!! Er sikkert baby som er nær noen nerver, men hodet er festet så jeg skulle ikke tro at hun kunne røre seg så mye heller.... Er livredd for at det skal sette i gang med mer, planen er å vente i to uker til :p
Har hatt sånne smerter nesten daglig i flere uker jeg, så det kan man nok gå med lenge;) Han her var "knapt festet" på sist kontroll (17.12.) :-)

Back
Topp