Symptomtråd ✨

Flere som har begynt å få syke drømmer ? Er så typisk meg som gravid. Våkner og tror alt er ekte!!
OH YES! Jeg ble kidnappet i natt/dag morges. Og jeg måtte kontrollere min egen drøm, prøvde å flykte og alt. Fikk ikke til å gjøre noe :sad015
Våkner med hjertebank og sliten :yuck:

Er 7+3 og he måtte begynt å bruke strikk for å få att bukseknappane :p

Med førstemann fekk eg liksom aldri heilt gravidmage, så er spent på å sjå kva som skjer med denna framover i og med at ting alt begynner å bli trangt:happy090
Samme her med førstemann, fikk aldri noe stor mage. Jordmødrene var skikkelig overrasket når han kom ut og var over 4kg.

Jeg har ikke fått mulighet å bruke "strikk" denne gangen, for kommer ikke over lårene heller

Sykmelding er det eneste jeg har fått og så så hun at vi fikk utvide den om kvalmen ikke gav seg, i forrige graviditet spydde jeg til uke 20-22 tror jeg. Og jeg har vært verre nå enn da. Fikk heller aldri noe kvalmestillende da. Snakka med en annen jordmor i dag enn min vanlige jordmor, og hun anbefalte meg sterkt å få kvalmestillende medisiner. Så får snakke med legen igjen eller evt. en annen lege
veldig spesielt sagt av legen at du får bare ha det slik når det finnes medisiner som kan hjelpe.. håper du får prøvd kvalmestillende..

Samme her med førstemann, fikk aldri noe stor mage. Jordmødrene var skikkelig overrasket når han kom ut og var over 4kg.

Jeg har ikke fått mulighet å bruke "strikk" denne gangen, for kommer ikke over lårene heller
Hehe, nei det er vel litt vanskeleg å lure buksene med strikk då ja:hilarious:

Min tjuvstarta litt og kom riktignok ut rett under 2 kg, så mogleg det hadde vore ei anna historie viss han hadde vore inne heile løpet:happy8

Men, strikken kom vel ikkje i bruk før nærare veke 24 sist… Så advarselen eg he fått frå fleire kjente med at nr. 2 ‘popper’ tidlegare stemmer her i garden iallefall:happy:

OH YES! Jeg ble kidnappet i natt/dag morges. Og jeg måtte kontrollere min egen drøm, prøvde å flykte og alt. Fikk ikke til å gjøre noe :sad015
Våkner med hjertebank og sliten :yuck:
Godt å høre vi er flere. Her om dagen svømte jeg, og plutselig ble bølgene kjempehøy. Tror jeg druknet, men våknet av at jeg som svømmetak med 2 til i senga :smiley-ashamed004
I morges drømte jeg at ei gammel venninne av meg var full og syklet og skadet seg skikkelig. Ig jeg makket sånn med å ringe 113. Var så ekte at hun fikk en melding av meg før kl 7 morges hvor jeg håpte hun fikk en fin dag!
Får håpe det roer seg litt snart! :blackeye::facepalm: eller i bestefall blir litt kjekkere drømmer... :hilarious:

Hei oktober gjengen :Heartred
Sniker fra november (også meldt meg inn her da termin 03.11). Jeg håpet jeg kunne spørre dere her inne som er litt lengre på vei enn meg om det er flere som har hatt få symptomer, men fortsatt sett bankende hjerte? Har små symptomer her og der, men de kommer og går veldig.. føler meg nesten litt for bra (bortsett fra vondt i magen i dag - sprengfølelse). Noen som kunne tatt seg tid til å dele litt erfaringer?:nailbiting: (5+0 i dag, men testet pos 8 dpo så allerede visst det en god stund).

Sniker fra november (også meldt meg inn her da termin 03.11). Jeg håpet jeg kunne spørre dere her inne som er litt lengre på vei enn meg om det er flere som har hatt få symptomer, men fortsatt sett bankende hjerte? Har små symptomer her og der, men de kommer og går veldig.. føler meg nesten litt for bra (bortsett fra vondt i magen i dag - sprengfølelse). Noen som kunne tatt seg tid til å dele litt erfaringer?:nailbiting: (5+0 i dag, men testet pos 8 dpo så allerede visst det en god stund).
Dette er mitt 4. svangerskap, og fikk først de litt «tydeligere» symptomene som kvalme, trøtthet osv rundt 5+4..:) før det var det små hint innimellom, og urolig søvn.. tidligere har kvalmen kommet rundt uke 6 sammen med trøttheten , så du behøver absolutt ikke kjenne veldig mye enda!:D

Jeg har egt ikke følt meg gravid i det hele tatt. Er 6+3 i dag. Litt uggen, litt hodepine, litt ømme pupper her og der, og kanskje litt trøttere. Men har absolutt ikke vært plaget veldig av noe som helst, så jeg var sikker på at noe ikke stemte. På torsdag da jeg var 6+1 var jeg til privat UL og fikk se et bankende hjerte og alt så helt greit ut! Håper det letter litt på bekymringen :Heartbigred

Jeg er 10+0 i dag og symptomene mine er veldig svake. Var litt småkvalm og hadde veldig ømme pupper i ca uke 4-6. Mer trøtt enn vanlig og litt vondt i korsryggen..Så var det som om en bryter ble slått på og jeg følte meg plutselig helt fin. Jeg googlet «kan graviditetssymptomer komme og gå?» kanskje en gang i uka.. Jeg har tatt 2 private ultralyder pga jeg har vært så bekymret!! Har liksom ikke «følt meg gravid». Men har sett bankende hjerte i uke 7- og i går så jeg et aktivt foster som rørte masse på seg :Heartred

Jeg vet jo at dette er noe man bør nyte - men jeg klarer det ikke helt. Syns det er vanskelig å stole på egen kropp. Gleder meg veldig til magen vokser og vi kan kjenne at det er liv der inne!

Jeg var 6+5 før jeg fikk noe særlig med symptomer :-) har vært på ul og sett bankende hjerte.

Kan ikke snakke på vegne av meg selv, men min søster og svigersøster seilte gjennom sine svangerskap uten noe ubehag.

Føler meg i nesten merkelig god form. Satt i gang med full rydderunde av huset, støvtørking, vasking, klesvask, organisering og flyttet opp og ned ting til loft. Samboer er på jobb så har holdt på hele dagen alene. Har ikke et sekund i løpet av dagen tenkt på at jeg er gravid, før jeg satt meg ned på sofaen nå… en del av meg tenker jeg er heldig som ikke opplever å bli skikkelig dårlig, samtidig som en del av meg kunne tenke seg å følt seg gravid :happy8

Tusen tusen takk for så mange svar! Det var veldig beroligende å høre det var flere som har det som meg og at det står bra til i magen :Heartred :crybaby2:hello2 Bekymrer meg mye mer enn jeg trodde jeg skulle, både for hva man føler og ikke føler! Veldig godt å ha så mange fine folk å spørre!

Føler meg i nesten merkelig god form. Satt i gang med full rydderunde av huset, støvtørking, vasking, klesvask, organisering og flyttet opp og ned ting til loft. Samboer er på jobb så har holdt på hele dagen alene. Har ikke et sekund i løpet av dagen tenkt på at jeg er gravid, før jeg satt meg ned på sofaen nå… en del av meg tenker jeg er heldig som ikke opplever å bli skikkelig dårlig, samtidig som en del av meg kunne tenke seg å følt seg gravid :happy8
Hehe, kan du spre litt av den energien hitover også? :laughing002 Her er det mer; vaske kjøkkenbenken - sofaen, vaske utenpå skapene - sofaen/sove kanskje, vaske gulvet - sofaen.. og sånn går dagene for øyeblikket:dance008

Første dag jeg kastet opp i går, etter en uke heftig kvalme hele døgnet. Hater å kaste opp :dead: Håper det blir bedre igjen etter denne uken. Har lest at uke 9 kan være verst med kvalme.

Ikke alle som har masse symptomer. Mitt første svangerskap var jeg kanskje litt uggen om jeg anstrengte meg mye en dag. Og ikke før på slutten så hadde jeg isjias og en del bekkenplager. Men i begynnelsen var det ikke noe symptomer :Heartred (Som jeg husker akkurat nå).

Ååå jeg skulle ønske jeg følte det samme som den som er gravid for første gang!! Den gleden og spenningen! Aksept av at kroppen mister energi og tilfreds med en sofa. Andre gang er skikkelig kjip her i gården. Vi tenkte at det er lurt å kjøre på for da er vi ferdige med det og trenger ikke å gå tilbake til bæsjebleier når vi er ferdig med første. Alt dette for å si at jeg er litt humørsyk..

Ååå jeg skulle ønske jeg følte det samme som den som er gravid for første gang!! Den gleden og spenningen! Aksept av at kroppen mister energi og tilfreds med en sofa. Andre gang er skikkelig kjip her i gården. Vi tenkte at det er lurt å kjøre på for da er vi ferdige med det og trenger ikke å gå tilbake til bæsjebleier når vi er ferdig med første. Alt dette for å si at jeg er litt humørsyk..
Det blir sikkert verdt det i enden!

Back
Topp