Symptomtråd ✨

Flere som syntes at cola zero/pepsi Max smaker dritt som gravid? Sånn var det i mitt forrige svangerskap, og det er likt nå noen som har hatt ganske like symptomer med ulikt kjønn?
Syntes Pepsi smakte dritt både forrige og dette svangerskapet, jeg vet ikke kjønn nå enda, men jeg har en feeling på jente nå, kontra gutt som stemte sist

Har noe ømme pupper, men det værste er er kvalmen og oppkast. Så vært hos legen i dag og fått resept på xonvea
Hvor langt er du på vei? Spurte legen min om kvalmestillende da jeg har kun ligget i fosterstilling hver dag, slitt med å få i meg mat, får ikke sove om natten osv. Jeg fikk bare beskjed om at fram til uke 12 så måtte jeg bare leve med kvalmen

Hvor langt er du på vei? Spurte legen min om kvalmestillende da jeg har kun ligget i fosterstilling hver dag, slitt med å få i meg mat, får ikke sove om natten osv. Jeg fikk bare beskjed om at fram til uke 12 så måtte jeg bare leve med kvalmen
Hæ? Det er ikke sant? Jeg er i uke 9 i dag og går på Max dose med Xonvea og Afipran. Har gjort det i et par uker allerede. Si til fastlegen at du krever å få resept. At det går an :banghead:

Flere som har begynt å få syke drømmer ? Er så typisk meg som gravid. Våkner og tror alt er ekte!!

Hæ? Det er ikke sant? Jeg er i uke 9 i dag og går på Max dose med Xonvea og Afipran. Har gjort det i et par uker allerede. Si til fastlegen at du krever å få resept. At det går an :banghead:
Får høre med hun igjen. Gikk på afipran før jeg ble gravid pga kvalme ved pms, så synes det var rart jeg ikke fikk gå på det nå når jeg er enda mer kvalm

Drømmer mye. Må ofte spørre samboer om vi har snakket om ulike ting eller ikke, for aner ikke om det er virkelig eller drøm :smiley-ashamed004 her en natt var jeg helt sikker på at han ba meg om å spytte ut en halspastill, da han var redd for at jeg skulle sovne med den osv. og da diskuterte vi en del rundt dette. Endte med at jeg spyttet halspastillen ut på gulvet.. der lå den morgenen etter, men han hadde ikke bedt meg om det eller hatt denne samtalen med meg :laughing002

Noen som har begynt å få mage?
Jeg er helt i sjokk, er 9+0, dette er min 2. graviditet, og jeg passer ikke lenger i buksene jeg brukte i uke 18-20 i forrige svangerskap. Og jeg var samme buksestørrelse før begge graviditetene.
Er det andre som har opplevd stor forskjell på størrelse fra 1. og 2. graviditet?

Jeg er helt i sjokk, er 9+0, dette er min 2. graviditet, og jeg passer ikke lenger i buksene jeg brukte i uke 18-20 i forrige svangerskap. Og jeg var samme buksestørrelse før begge graviditetene.
Er det andre som har opplevd stor forskjell på størrelse fra 1. og 2. graviditet?
Samme her! Til og med strømpebuksene mine er stramme. Har gått opp ca 2,5-3kg, men det føles mer fordi magen er så stor. Føler av og til jeg ser ut som om jeg er 5-6 mnd på vei. Går bare med veldig løse klær nå siden vi ikke har sagt noe enda, men kjenner jeg snart må ut og kjøpe gravidklær hvis jeg skal ha noe som passer på jobb :hilarious:

Ja, altså.. jeg er 6+4 og har mage nå. Men tipper det er mye luft. Dette dd er mitt fjerde svangerskap med to som er fullført.
Det rare er at jeg hadde ikke mage så tidlig med nummer to. Det var nok litt pga heftig kvalme, men magen ble aldri spesielt stor med henne. Var noe med måte hun lå på. Måtte inn til målinger så mange ganger fordi magen min var ikke fulgte skjemaet.
Jeg bruker mest skjørt så ingenting er for trangt enda da den lukker i livet, men bukser hadde jeg nok ikke fått igjen.

Kvalmen for meg gav seg ikke i uke 12, hva er planen til legen da?

Er 7+3 og he måtte begynt å bruke strikk for å få att bukseknappane :p

Med førstemann fekk eg liksom aldri heilt gravidmage, så er spent på å sjå kva som skjer med denna framover i og med at ting alt begynner å bli trangt:happy090

Jeg tenkte å se hva som ville skje om jeg ikke spiste med en gang i dag. For jeg spiser så mye for tiden og magen er full av både mat og luft at det er ubehagelig så kanskje jeg kunne droppe et måltid?
Ble skikkelig kvalm. Ikke så mye at jeg måtte kaste opp, men nok til at jeg var nødt til å lage meg to brødskiver. Da forsvant også kvalmen.
Føler med deg.. Går det over 1-2 timar utan at eg ete noko, så blir eg kjempe kvalm!

Mage ja, 7+2 og sliter med å skjule denna oppblåste magen!
Buksene går akkurat igjen men det går ikke mer enn en time eller to før de MÅ av og inn i joggebuksa:laughing002 Virker som om alt jeg spiser omdannes til luft:rolleyes:

Aoff ja.. Reknar med at noko av det er oppblåstheit, men eg ser skikkeleg forskjell >< Fekk mage tidlegare med nr 2, så spent på korleis det blir no med nr 3.

Skal seiast og at den blei større andre gangen og huda meir strekt :( Men men!

Kvalmen for meg gav seg ikke i uke 12, hva er planen til legen da?
Sykmelding er det eneste jeg har fått og så så hun at vi fikk utvide den om kvalmen ikke gav seg, i forrige graviditet spydde jeg til uke 20-22 tror jeg. Og jeg har vært verre nå enn da. Fikk heller aldri noe kvalmestillende da. Snakka med en annen jordmor i dag enn min vanlige jordmor, og hun anbefalte meg sterkt å få kvalmestillende medisiner. Så får snakke med legen igjen eller evt. en annen lege

Back
Topp