Symptomtråd ✨

9+0 og kvalmen har nådd et nytt nivå. Skal til jordmor imorgen, og håper jeg kan prate med henne om forebyggende behandling. Er kvalm hele døgnet, brekker meg og kaster opp fra morgenen av frem til 13-14 tiden. Føler jeg er på en båt konstant, kroppen føles uvel, jeg er svimmel og urolig. Ingen matlyst, men hvis jeg ikke spiser blir jeg bare mer kvalm :depressed:

Har i tillegg begynt å tisse 4-5 ganger om natta, hadde glemt hvor tidlig det kom og hvor slitsomt det er.

Enda ømme pupper, kan ikke ligge på magen lenger :dead:
Har også fått kvalmestillende, så er spent på om det faktisk funker, ser det er flere her inne som bruker xonvea:hungover:

6+0. I natt kom kvalmen. Har vært småkvalm gjennom hele dagen til nå, men merker det spesielt på t-banen osv. Men (bank i bordet) sluppet unna oppkast.

6+3 og har vært utslått de siste dagene pga kvalme. Har i de to tidligere svangerskapene hatt ekstrem svangerskapskvalme og regner med det kommer denne gangen også.. bare å glede seg til innleggelse og intravenøs kvalmestillende så man kan stå oppreist noen timer etterpå :hungover:

7+4
OPPBLÅST! Ser ut som jeg er 5 måneder på vei :smiley-ashamed004 Har også fått noe rødt utslett (ikke klumper, men rød farge) på nedre del av magen. Skjønner ikke hva det kommer av :bored: Noen andre som har opplevd det?

Spennende… Jeg er akkurat like langt som deg så nå går jeg og venter på at jeg skal bli uggen
Her kom det snikende etter lunsj og ble værre utover kvelden. Har vært bittelitt tidligere og, men ikke mye. Går greit når jeg sitter i ro, men ikke når jeg beveger meg :hungover:

7+5 i dag. Har ikke hatt noen symptomer i dette svangerskapet, sjokkerende nok. Med første barnet var jeg kvalm fra start til uke 14 og kastet opp hele dagene. Hadde veldig aversjoner mot tungt fordøyelig mat og sjokolade/godis. Det var sunneste perioden i livet :playful: Hadde jeg ikke vist jeg var gravid hadde jeg ikke trodd det, så utrolig heldig til nå…

MEN; jeg jobber 3 delt turnus, og hadde nattevakter forrige uke. Begynte da å spotte eller få rosa/brunt utflod. Har vart av og på i snart en uke. Ingen magesmerter eller tegn til spontanabort. Har noen opplevd lignende i sine sv.skap? :rolleyes:

7+5 i dag. Har ikke hatt noen symptomer i dette svangerskapet, sjokkerende nok. Med første barnet var jeg kvalm fra start til uke 14 og kastet opp hele dagene. Hadde veldig aversjoner mot tungt fordøyelig mat og sjokolade/godis. Det var sunneste perioden i livet :playful: Hadde jeg ikke vist jeg var gravid hadde jeg ikke trodd det, så utrolig heldig til nå…

MEN; jeg jobber 3 delt turnus, og hadde nattevakter forrige uke. Begynte da å spotte eller få rosa/brunt utflod. Har vart av og på i snart en uke. Ingen magesmerter eller tegn til spontanabort. Har noen opplevd lignende i sine sv.skap? :rolleyes:
Har opplevd blødninger i to svangerskap. Den ene gikk fint, den andre ikke.

Kvalmen min er så merkelig. Den er ikke sånn at jeg må kaste opp, den gir meg fysiske smerter i magen. Som når man ikke har spist på veldig lenge og magen rumler, lager bråk og gjør vondt. Problemet er at det skjer gjerne en halvtime etter at jeg har spist.
I går kveld var det så vanskelig å sovne pga dette. Jeg opplever sult hele tiden. Det hjelper å spise. Da forsvinner smerten og kvalmen, men jeg kan jo ikke spise hele tiden. Har hatt svangerskapsdiabetes før og kan derfor ikke legge på meg masse uten å risikere det igjen. Må se om jeg kan finne noe frukt jeg kan bære med meg hele tiden.
Jeg er glad jeg ikke kaster opp da.

Husker du hvor lagt du var på vei med de to ulike? Var det økende når du gjennomgikk SA? ❤️
Jeg husker jeg løp av gårde til ultralyd med den første og tror jeg må ha vært i uke 5-6 basert på hva vi kunne se. Da blødde jeg fra et sår i livmorhalsen fant vi ut.

Med nummer to som ikke gikk bra så blødde jeg brunt fra 5+5 i 4-5 dager, så litt rødt, så brunt igjen. Tok også ultralyd og blodprøver og det var en tom fostersekk.
Endte opp med medisinsk abort, men trengte egentlig bare første pillen før kroppen slapp taket. Jeg hadde ikke vondt og det var aldri mye blod om gangen, men etter hvert kom det ut koagulere klumper.

Kvalmen min er så merkelig. Den er ikke sånn at jeg må kaste opp, den gir meg fysiske smerter i magen. Som når man ikke har spist på veldig lenge og magen rumler, lager bråk og gjør vondt. Problemet er at det skjer gjerne en halvtime etter at jeg har spist.
I går kveld var det så vanskelig å sovne pga dette. Jeg opplever sult hele tiden. Det hjelper å spise. Da forsvinner smerten og kvalmen, men jeg kan jo ikke spise hele tiden. Har hatt svangerskapsdiabetes før og kan derfor ikke legge på meg masse uten å risikere det igjen. Må se om jeg kan finne noe frukt jeg kan bære med meg hele tiden.
Jeg er glad jeg ikke kaster opp da.
Nå er ikke jeg så veldig kvalm sammenlignet med mange, men jeg tar med en liten boks med druer og eplebåter over alt siden det er så lite å enkelt at jeg kan spise det "hele" tiden, uten at noen lurer på hvorfor

Nå er ikke jeg så veldig kvalm sammenlignet med mange, men jeg tar med en liten boks med druer og eplebåter over alt siden det er så lite å enkelt at jeg kan spise det "hele" tiden, uten at noen lurer på hvorfor
Tror jeg må begynne å lage meg en nistepakke med oppdelt frukt å gå rundt med.
Nå rumler magen igjen.

Her kom det snikende etter lunsj og ble værre utover kvelden. Har vært bittelitt tidligere og, men ikke mye. Går greit når jeg sitter i ro, men ikke når jeg beveger meg :hungover:
Jippi! I dag ble jeg også kvalm. Er så glad for jeg er kjemperedd for at dette ikke skal gå, så alle symptomer er veldig velkomne akkurat nå. Var bare en litt stressende opplevelse på jobb som måtte til får å trigge kvalmen til å sette i gang, hehe. Nå har jeg dratt hjem og lagt meg i senga med Netflix og koser meg med å føle meg kjempegravid.

Back
Topp